Så da må faktisk alle kjøre emisjoner rett etter kvartalspresentasjoner? Merkelig
fikk du for lite oppmerksomhet nå… ja det var din TA
Hehe, oppside / nedside targets har jeg ikke delt med andre enn deg Kaei så jeg ble bare litt overrasket over hvor samkjørte @TheObserver og jeg var ifht. nivåene, men regner med han kan lese et chart han også. Som jeg sa til deg i går, “it ain’t rocket science”…
Fordi? Med den logikken så må de vente til etter q3, q4 osv
Nano burde helt klart hentet cash etter interim. At de ikke gjorde det kan bare tilgis hvis de har andre muligheter for hånden
Ja, og hva er problemet? Er jo bare å opplyse om det når de kjører emi det
jonas99
Vet ikke hvor du har det fra. Faktum er jo at de ikke kan legge frem kursdrivende info på en kvartalspresentasjon. Kursdrivende info må meldes med børsmeldinger.
Det er således ingen hindring for NANO, eller hvilket som helst annet selskap å hente penger før en kvartalspresentasjon.
Så kan man jo fundere på hvorfor det ikke er gjort i tilfellet NANO når det har vært en glimrende mulighet til nettopp å gjøre det den siste tiden.
Enig med InVivo at dersom de kommer med en skuffende kvartalspresentasjon i morgen så viol det være utilgivelig at de ikke har brukt den muligheten som lå her gjennom august.
Men det er noe som sier meg at en ny ledelse som har tatt over, nettopp for å gjøre en bedre jobb enn den som de erstattet, trolig ikke ville tatt sjansen på en slik fremgangsmåte. Men man har jo ingen garanti for noe som helst. Men logikken tilsier at de har et ess i ermet…
Aksjer er så lett å forstå seg på at det til tider kan bli kjedelig, så hyggelig at vi har samme innsikten @Nocturne Trenger ikke noe chart for å forutse hvordan dette kan slå ut i morgen, det bare kommer av seg selv
Men, skulle det vise seg at jeg har bommet, så vil det være på oppsiden
Dere må ha masse lykke til i morgen. Kjenner jeg er like spent på å følge kvartalsrapporten selv om jeg er ute før en rapport for første gang på 4 år. Håper du treffer på profetien til nedsiden for min egen del, men skal være klar til å hoppe ombord før åpning om du treffer med oppsiden også
Tror nok du er lur i å sitte utenfor, Noc. Kvartalsrapporter med Nano er historisk sett begredelig
Ja regner med å kjøre en double whammy med PCIB og NANO back2back😂
Rart hvordan snakket om caset forandrer seg dramatisk om kursen står i 10, 20 eller 30 kr. Om eufori var responsen på 30 lurer jeg på hvordan stemningen til caset ville vært på 40, 50, 60 osv.
Baserer man sitt handlingsmønster på læring fra tidligere kvartal, så gjør Nocturne helt rett. Men det er nødvendigvis ikke ensbetydende med at det samme mønsteret gjentar seg i morgen.
Ja, det er mest sannsynlig at det gjentar seg, basert på hva som har skjedd tidligere.
Men såvidt jeg har skjønt så har styret skiftet vitale deler i managementet og utover i 2020 har man allerede sett effekt av dette grepet. Så spørs det om effekten blir såpass positiv at det slår ut på kursen, men det kan man ikke helt utelukke. Ikke glem at forventningene basert på tidligere erfaringer er og vil være lave. Slik sett skal det mindre “positiv ladning” til for å overraske på den positive siden.
Men det som er det sterkeste signalet på at NANO ikke vil skuffe i morgen, er det faktum at selskapet renner ut av cash tidlig i 2021 og med et skuffende Q2 presentasjon, så vil kursen ta seg et svalestup. TheObserver og Nocturne har på hver sin kant kommet med kr 23 som utslag i det negative rom. Skjer det, så vil uroen rundt kapitalbehovet begynne å gjøre seg gjeldende hos investorene. Følgelig er det myue som tilsier at kursfallet ikke stanser på kr 23,- men fortsetter ned til under kr 20,-. I så tilfelle må selskapet basere en emisjon på en kurs nærmere kr 15,- enn kr 20,-.
Dette er slett ikke innviklet å se. Selv ledelsen i NANO har sett denne tegningen. Så hvorfor ble det ikke gjennomført en emisjon på oppunder kr 30,- da muligheten var her?
Nei, jeg er rimelig overbevist om at ledelsen sitter på info som gjør at de kan presentere Q2 i trygg forvissning om at de slipper å gjennomføre en emisjon på kurs i nærheten av kr 15,-. Noe annet vil overraske meg storlig. Det vil samtidig vise for all verden at styret i NANO er fullstendig ubrukelig og kan kastes alle som en.
Om noen timer vet vi svaret. Lykke til.
Dersom det kommer noe som vil kunne være kursdrivende, så kommer det i form av børsmelding 07/08 imorgen tidlig.
Så kan det utlegges i presentasjon.
Dersom det ikke kommer noe melding av interesse i børsmeldingen, så er det duket for en std presentasjon
At den allikevel kan være kursdrivende skal man ikke se bort ifra.
Blir en interessant dag imorgen.
Jeg forventer at de leverer ihht det de har sagt, det i seg selv tror jeg vil utløse ett voldsomt moment i tiden som kommer.
Det bekrefter trendendring i styringsevne, og fastslår at man treffer med grepene man har tatt.
Slik jeg ser det er det kanskje den største spenningen, fordi man har lovet mye og levert lite tidligere.
Denne ledelsen virker derimot å ha forstått prinsippet «underpromising/ overachieving»
Ikke rart i det hele tatt fordi kursen avgjør potensiell utvanning.
10 kr betydde massiv utvanning ved neste emisjon med flere påfølgende , 20% på 30+ kan holde selskapet gående i ca 1 år.
Så det er ikke merkelig at stemningen påvirkes av kursen.
I tillegg har det skjedd mye siden den gang, ODD og FT i MZL, godkjenning av nye inklusjonskriterier og passert interim.
Skjønner deg godt. Vi har da alltid hatt nedturer ved Q-rapportene, så vanedyret i meg er innstilt på det samme i morgen. Håper derimot på å bli motbevist med spennende lesing på morgenkvisten Vi ses til frokost
Hyggelig at Einarsson nevnte uoppfordret at det var mye interesse ift immunterapi og radiofarmaka fra mange store aktører… Tror ikke det skal bli noe problem for Nano å hente penger i en evnt emisjon! (eller på andre måter )
Jeg har ingen spesielle forventninger til i morgen, der regnskapsdata skal fremlegges og vi får vite cash-flowbruken, som i realiteten begge er non-events for et pengebrukende selskap som ikke har inntekter.
Jeg har ikke store forventninger om opplysninger om pasientinklusjonen, tror derimot den vil ta seg opp i 3Q. Får vi høre noe om partnerplaner i en eller annen form vil det kunne gi en voldsom opptur, men det bør nok også avventes.
Jeg vil nå sitte i ro til Nano etter hvert fremlegger håndfaste resultater, som jeg forutsetter blir gode, basert på interimuttalelsene. Fundamentalverdien vil etter hvert overta som rettesnor for markedsverdien.
Nano vil ikke har problemer med å hente penger i en emisjon som diskutert tidligere. Caset er for godt til at det vil skape problemer.
Jeg tror heller ikke at det, i motsetning til i PCIB, er så mange av aksjonærene som har forventninger til 2Q presentasjonen. Ergo regner jeg ikke med at skuffede investorer vil begynne å kaste ut aksjer. Kursen er heller ikke slik at det er bygd opp store forventninger, heller tvert i mot.
Ergo ingen grunn til å ha solgt seg ned nå før presentasjonen så vidt jeg kan bedømme. Å tro at fortiden alltid repeterer seg har derimot spilt mange et puss.
I alle fall ikke i Nano historien Merlin, men håper d snur i morgen