Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det er 14 dager siden Lars Nieba sa følgende, og det er vel liten grunn til å tro at situasjonen er totalt forandret siden den tid;

With the timely adoption of our protocol amendments and enrolment initiatives, we are confident that we can announce the three-month top-line data from PARADIGME in 2H 2021, paving the way for a planned regulatory filing with Betalutin®."

Stemmer dette overens med plutselig forsinkelser i morgen? Nja…

3 Likes

Da har i tilfelle Lars skutt seg selv en torpedo rett i bringen som hans bestefedre i krigsmarinen ville vært stolt over. Ser heller ikke at det skal være base case forventning for i morgen.

1 Like

Blir rart å vise til 0 rekrutterte pasienter i morgen hvis de forventer top line data i 2021 ja

Det legger vel også en åpning for at de har fått innvilget noen endringer i inklusjonen som vi ikke kjenner til. Det kan være bredde i populasjonen; utvidede kriterier for hvem som skal rekrutteres, men holder også en liten joker i armen på at det kan være muligheter for endring i antall. A wild guess her altså, fra en langt fra medisinsk kyndig hausser :laughing:

Definitivt århundrets TI-kommentar :joy: :joy:

Mulig, men har mine tvil. De har vel egentlig avkreftet dette.

Litt som at begge armer er garantert videre i interim? :laughing:
(Må være lov å tulle litt med dette i ettertid, vi er vel alle såre fornøyd med at komiteen kom frem til en god konklusjon)

1 Like

Hvis de skal ha 65 pasienter inn før sept 21(og avlesing av data i des 21), bør de ha rekruttert 7-8 pasienter(basert på gj.snitt tall) siden futility i mai, da de hadde 25 i hver arm. Det tror jeg ikke de har klart, jeg tipper de har rekruttert 3-4 som sist.

1 Like

For all del, kom gjerne med positive overraskelser!:slight_smile:

De må opp i ca 20 pax per kvartal etter q4.

Klarer de 4 i morgen er det ok, klarer de 10 er det sterkt!

Alt over 10 vil være fantastisk

endrede inklusjonskriterier som gir større pasientgruppe å rekruttere fra blir implementert ila Q3 antakelig og oppe og går i Q4… Så å regne et gjennomsnitt for rekruttering og legge til grunn for hva som kan/skal forventes siste 3 mnd synes jeg blir misvisende.

3 Likes

10 er i mine øyne villt urealistisk…

… takker for udmærket handel på 27,50 i dag … desværre ikke den volumen jeg havde håbet på, men som man siger, man må tage dét markedet giver én :crazy_face:

Morgendagens kvartalspræsentation bliver spændende ud over det sædvanlige er min forventning.

Endrede inklusjonskriterier kommer til å bidra betydelig når sentrene durer og går, ja, men er sentrene de facto stengt eller sterkt redusert, frykter jeg at det hjelper lite eller ingenting. Jeg vet ikke nok om hva statusene på disse sentrene har vært de siste månedene, svaret kommer i morgen.

Snitttall er de eneste tallene jeg klarer å få klemt ut av regnearkene mine. Jeg tror ikke mange klarer å forutsi hvordan real time rekrutteringstakt er i dette miljøet. Det er så mye usikkerhet.

Sant det.

Men vi vet noe. Vi vet at de klarte 14 pasienter på et kvartal før Covid-19. Vi vet de klarte 4 pasienter under de 3 verste covid-månedene. Vi vet at rekruttering generelt til klinikse studier har tatt seg opp etter q2(ref Novartis sin q2) og vi vet de sier de skal klare 70-80 pasienter på 3 -4 kvartaler fra nå.

Så derfor mener jeg man kan forvente 4-10 pasienter fra slutten av mai til slutten av august

De hadde 51 pasienter i slutten av februar. De guider top line data 2H21. Totalt 130 pasienter skal innrulleres. Altså mangler de 79 pasienter. La oss anta at de er ferdig rekruttert i juli neste år, med da påfølgende data i oktober/november 2021.

Om de har innrullert 4 pasienter mellom februar og nå, mangler de 75 pasienter og det er 10 mnd til juli 2021. De trenger altså 7,5 pasienter pr mnd. Det burde være mulig, men Nano har ELENDIG track-record da.

4 Likes

Vanskelig å være uenig der.

De må klare ca 0,07-0,08 pasienter per klinikk per mnd for å nå guiding. Som du sier, det burde være mulig med nye kriterier og tettere oppfølging fra CRO. Men det gjenstår å se.

Uten sammenligning forøvrig, Targovax klarte ca 0,3! pasienter per klinikk/mnd i sitt mesotheliom-studie.

1 Like

Jepp. 0,07 pr klinikk pr mnd burde være mulig, spesielt med litt bredere inklusjonskriterier enn tidligere, men jeg tør ikke engang å regne på hvor lav farten har vært frem til nå :stuck_out_tongue:

Mener de kalkulerte med 0.1 pasienter per klinikk/mnd fra starten av.

Nano altså

Dårlig track record, ja spesielt med det tidligere managementet. Nå har de skiftet ut en vesentlig del og jeg antar at styret har vært pådriver, nettopp på grunn av den dårlige track recorden selskapet har slitt med. Følgelig antar jeg at styret forventer en ny giv med nytt management. I tillegg vil jeg tro at dem som har inntatt stillingene er keene på å vise at de duger og at ting går bedre.

Men i morgen får vi svaret. Selv finner jeg det interessant og positivt at selskapet ikke har gått ut for å hente penger før presentasjonen av Q2. Det vitner om selvtillit og at de trolig har en annen løsning på kapitalbehovet. For kapitalbehov er der.

3 Likes

Ved futility hadde de 25 pasienter i hver arm, 50 totalt. Arm 20/100 ble så stoppet. Mener du at de skal innrullere 80(eller så) nye pasienter inn i 15/40 armen slik at totalen på armen blir 105?

Har dette blitt kommunisert fra selskapet?