Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Kan ikke si meg enig der altså, dagsomsetningen må du jo dele i 2 for å finne kjøpsinteresse, og store deler av dagsomsetningen i disse aksjene er jo bare roboter og andre traderinteresser.

For å kjøre en emisjon på 100 millioner på kurs 26 trenger man først å kunne se omsetning på langt 200-300 millioner på ca kurs 30 eller så.

(Ta de nøyaktige tallene med en klype sant, men resonnementet står jeg for.)

2 Likes

Støtter tankegangen til Observer.

Litt kunnskap om økonomi har de nok, de kunne satt en emisjon på 30 tallet, noe jeg selv ville gjort hvis utsiktene fremover for andre muligheter var små. Nå er det penger en stund til, så tror at de har noe på gang. At de ikke stiller i podcasten kan en muligens tolke på en positiv måte at de er redd for og avsløre noe. En vet jo hvordan stemningen blir om en ser et smil eller hører litt latter i sammenheng med et positivt ladet ord.

Men selvfølgelig kan en emisjon dukke opp klokken 1625, og 100k euro som minste innsats.

1 Like

Det svaret finner du fort ved å se på omsetning og kurs ved forrige emisjon på 22 kroner. Du har jo tabellen for hånden, del gjerne hva researchen viser :wink:

1 Like

Det vi ser før forrige emisjon er at det var flott volum en periode i første halvdel av september, så plutselig tørket det helt bort et par uker, så kom Bravo spesial kjempeemisjon på 200 millioner som gruset kursen solid ned.
Den mannen hadde jo basically som programerklæring at han først og fremst hadde som fokus å få penger inn, ikke så mye hvordan det kortsiktig påvirket kursene.

Jeg husker ikke helt hva som var nyhetene i den perioden

image

Jepp, siste 10 dagene før emi var det ikke omsetningen en eneste dag over 10 MNOK. Allikevel klarte de fint å hente 240 millioner. Her var det så og si intet momentum i aksjen, ref volumet.

Det har det vært nå, samt at interim har hjulpet å deriske caset, men faktum er at ingen emi er satt. Det er merkelig, men vi kan selvsagt få telefonen i ettermiddag, men da mener jeg med rette at selskapet fortjener kritikk for å ikke forstå begrepet timing. Spennende er det, men uansett; emisjonen kommer til å bli mange ganger fulltegnet eller det kan komme en deal, i mellomtiden får kursen gjerne surre mellom 20 og 30 kroner for min del. Det vil ikke være tilfelle når vi kommer til Q4 2021, og jeg har tid til å vente :partying_face:

10 Likes

Kom det egentlig noen eksempler eller beskrivelse fra moderatoren som hadde sett så mange launcher som hadde tatt meget med tid og var langt fra rosenrødt?

7 Likes

Gruse solid ned eller dipp? Kjært barn har mange navn… Uansett det ga småinvestorene gode muligheter til å kjøpe på linje med de store - eller billigere. Ikke dermed sagt at det samme vil skje likt igjen. Nano er derisket kraftig siden den gang.

2 Likes

Årsaken til at jeg igjen tok posisjon i NANO var at et nytt management synes å ha tatt flere fornuftige grep, også mhp økonomien. De har selv uttalt at de arbeider for å maksimere verdiene for aksjonærene.
Ledelsen er fullt på det rene med hvilke finansielle runway de har til rådighet og har sågar tatt grep for å sikre at den strekker inn i 2021. Noe som helt klart viser at ledelsen er på ballen og fullstendig klar over hvilke situasjon selskapet befinner seg i.

Med et slikt bakteppe ville det være mer enn underlig dersom de i etterkant gjør en skivebom mhp å sikre videre finansiering. Jeg antar også at når de snakker om “aksjonærene”, så innbefatter det flere enn de 20 største.

Dersom selskapet må sette en emisjon på dette kursnivået, så snakker vi om en emisjonskurs godt under kr 20,-. Men enda verre vil det være at en slik emisjon, rettet mot de største aksjonærene, trolig vil bidra til at mange småaksjonærer vender selskapet ryggen og kaster kortene. Men den følge at kursen gruses og tilliten svekkes, spesielt fra mang en småaksjonær.

Jeg vil derfor bli skuffet og svært overrasket dersom dagens ledelse ikke har tenkt de samme tanker og at en beslutning om ikke å sette en emisjon tidligere i sommer, skyldes allerede pågående samtaler med potensielle partnere, samt at disse samtalene er kommet såpass langt at ledelsen fant det forsvarlig å ikke bruke emisjonskortet.

Men, ingen ting er sikkert før det er offentlig. Så jeg innser at mine tanker kan være fullstendig på villspor. Kun fremtiden vil vise oss fasiten.

5 Likes

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/adamas-confirms-solo-launches-are-best-avoided

Fra min egen watch list:

PHO ACAD DVAX OMER VSTM KITE

Faktum er at det er regelen heller enn unntaket at drug launches er kompliserte og tar mye lenger tid enn aksjonærene skulle ønske. At det finnes best case scenarios der man umiddelbart trefferi markedet og får en blockbuster på rappen rokker ikke det minste ved dette.

5 Likes

Første dag på jobb for Tangen. Tør vi håpe at han får de til å slutte å pisse i eget reir og underminere norsk kreftforskning?

Hva har Tangen med det å gjøre?
Om du tenker på Folketrygda, så er det ikke der tangen er sjef

Ja, sorry my bad🤣 er vel bare utland han er sjef for. Hadde uansett ingen forventninger😆

Synes ikke det er riktig å sammenligne situasjonen for ett år siden med dagens situasjon. Vi vet alle at en ny større covid-bølge vil kunne slå hardt inn på aksjemarkedet generelt, og biotech spesielt. Dette er selvfølgelig styret i Nano fullstendig klar over og vil ikke ta på seg risikoen dette medfører. Mao - noe er trolig på gang her og tiden vil vise hvem som har rett.

2 Likes

Ser forøvrig at Nano skal presentere på Pareto Healthcare Conference denne uken. Dette har ikke blitt meddelt markedet eller?

2 Likes

Ser dette er en prosjekt stilling med varighet i to år, så regner med selskapet er solgt innen den tid:) ser det nå er mulighet for forlengelse…

1 Like

Alle deltar på Pareto konferansen, er kun en investor presentasjon og er nok nøyaktig det samme som på q rapporten.

Vet, men det er vanlig praksis å meddele dette til markedet - som BergenBio gjorde i morges. Dette er jo av interesse for investorer som vurderer inngang (noe som åpenbart trengs).

1 Like

Voldsomt som den skulle kjøres ned. Skulle tro det var emi på gang. Hadde vært sørgelig.

De siste dagers diskusjon har jo utspring i det som er fascinerende med aksje verden. I lange perioder er man nødt til å vurdere de tilgjengelige signaler selv, og velge å stole på egen vurderingsevne. I NANO har det vært mange slike perioder og de fleste av disse har endt med mer eller mindre knall og fall, derav er det fort gjort å trekke den slutningen at det kommer det til å gjøre også denne gang.

Under avveiingen av for og i mot heller jeg mest til å anta at logikken tilsier at Nieba og Egberts har en plan for det de holder på med. Alt hittil tilsier dette.

Jeg velger å stole på egen vurderingsevne og blir sittende til vi får fasit svaret.

5 Likes