Første dag på jobb for Tangen. Tør vi håpe at han får de til å slutte å pisse i eget reir og underminere norsk kreftforskning?
Hva har Tangen med det å gjøre?
Om du tenker på Folketrygda, så er det ikke der tangen er sjef
Ja, sorry my bad🤣 er vel bare utland han er sjef for. Hadde uansett ingen forventninger😆
Synes ikke det er riktig å sammenligne situasjonen for ett år siden med dagens situasjon. Vi vet alle at en ny større covid-bølge vil kunne slå hardt inn på aksjemarkedet generelt, og biotech spesielt. Dette er selvfølgelig styret i Nano fullstendig klar over og vil ikke ta på seg risikoen dette medfører. Mao - noe er trolig på gang her og tiden vil vise hvem som har rett.
Ser forøvrig at Nano skal presentere på Pareto Healthcare Conference denne uken. Dette har ikke blitt meddelt markedet eller?
Ser dette er en prosjekt stilling med varighet i to år, så regner med selskapet er solgt innen den tid:) ser det nå er mulighet for forlengelse…
Alle deltar på Pareto konferansen, er kun en investor presentasjon og er nok nøyaktig det samme som på q rapporten.
Vet, men det er vanlig praksis å meddele dette til markedet - som BergenBio gjorde i morges. Dette er jo av interesse for investorer som vurderer inngang (noe som åpenbart trengs).
Voldsomt som den skulle kjøres ned. Skulle tro det var emi på gang. Hadde vært sørgelig.
De siste dagers diskusjon har jo utspring i det som er fascinerende med aksje verden. I lange perioder er man nødt til å vurdere de tilgjengelige signaler selv, og velge å stole på egen vurderingsevne. I NANO har det vært mange slike perioder og de fleste av disse har endt med mer eller mindre knall og fall, derav er det fort gjort å trekke den slutningen at det kommer det til å gjøre også denne gang.
Under avveiingen av for og i mot heller jeg mest til å anta at logikken tilsier at Nieba og Egberts har en plan for det de holder på med. Alt hittil tilsier dette.
Jeg velger å stole på egen vurderingsevne og blir sittende til vi får fasit svaret.
Har ikke fulgt så nøye med på den biten, men ser de har meldt om slike konferanser tidligere. Targovax skal også delta, kan ikke se at de har meldt noe.8
Syklisten.
Historien har det ofte med og gjenta seg, så alt tilsier at det kan komme en rettet emisjon som dugg fra solen. Fornuften sier at kanskje denne gang er det annerledes siden emien ikke ble satt da aksjen vaket på 30 tallet.
Satt short index en lang periode da jeg ventet er kraftig fall på børsen, Den ene dårlige nyheten avløste den andre. Så fornuften eller logikken seirer ikke alltid.
Så er det dette med tro og håp kommer ofte ut som vinner hvis en sitter long. TA kan gi en hvis pekepinn hvor det ender, diverse indexer en kan følge med på osv.
Men som nå hvor vi beveger oss i et terreng hvor det kun spekuleres i det ene eller andre må en bare ta et valg. Selv har jeg satt av noen kroner skulle vi havne på 10 tallet igjen.
Det jeg og sikkert flere med meg lurer på i disse dager er om man skal øke beholdningen på dagens kurs fordi ved en partneravtale så er d vel “bye bye” til kurser på nivå i dag eller om man tar sjansen på at d blir en emisjon og man dermed kan kjøpe på lavere kurs.
Jo lengre tid det går, jo større er sjansene for at d siste alternativet blir mindre aktuelt og at partner er d mest nærliggende.
Alternativ med emisjon så har jeg tenkt de ville vente til de hadde presentert de siste 6 pasientene i Archer-1. Meningen var vel at d skulle komme i august. Hadde det kommet inn som de 3 første så hadde kanskje kursen fort dobbelt seg og at man med d kunne satt emisjonen, men når Niba sa på callen at de fremdeles manglet 2 pasienter så blir det kanskje for meg litt mindre aktuelt. La oss si de får rekruttert disse 2 ila september, hvor lang tid vil d da gå før de kan publisere noe tall?
Jeg sitter nå og teller på knappene om jeg skal kjøpe mere på dagens kurs eller ikke.
Er veldig fristet til å vekte meg opp ytterligere 20%.
Omsetning på 5.9 millioner.
og en til…
Voldsomt med nye stillinger, etter reduksjon av ansatte, og nada penger i kassen
Kutter staffen med 20%. Venter 2mnd. Utlyser 2 nye stillinger. Wtf
Rent teknisk vil jeg si dette er et greit tidspunkt å kjøpe på for en bounce, aksjen er ganske oversolgt på lave timeframes og bør få en pull-up for å kanskje tette gappet vi lagde på vei ned. På lengre sikt ser trenden ikke så veldig bra ut på daily, men weekly kan fremdeles holde for en higher low. Jeg sitter og venter på gap fill som minimum, og så tar jeg det derfra alt etter hva chartet sier.
Lykke til!
Det bruddet er jo helt avhengig av at det kommer partner