Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Hvilke regler mener du så gir primærinsider anledning til å handle uten melding?

Etter det nye forslaget utløses meldeplikten først når primærinnsideren har fortatt handler over EUR 5 000 (~NOK 48 000). Beløpsterskelen regnes per kalenderår og beregnes individuelt. Handler foretatt av en primærinnsider og vedkommendes nærstående skal derfor ikke legges sammen ved vurderingen av om beløpsterskelen er nådd.

Finansdepartementet foreslår å innta en forskriftshjemmel etter MAR art. 19 som gir hjemmel til å øke beløpsgrensen innenfor rammene av MAR artikkel 19 nr. 9, dvs. til maksimum EUR 20 000 (~NOK 195 000). Beløpsgrensen for meldeplikt kan derfor bli høyere.
ESMA har utarbeidet en liste over hvilke land som har økt beløpsgrensen for når meldeplikten inntrer til EUR 20 000. Listen finner du her.

Merk, mitt kunnskapsgrunnlag her er tynt, jeg bare ser det spekuleres rundt regelendringer

Altså, i fra HealthCap kontoen gikk ut av topp50 så har posten økt med 24 373 aksjer. Med en snitt pris på 21 så har man passert 500 000,- Slik jeg tolker regelendringen som kom fra EU (MAR) så kan man som insider handle for inntil 20 000 euro om Norge har lagt grensen der. Har ikke fått bekreftet hvor grensen ligger for Norge, men ser at mange andre land har hevet den til 20 000 euro.

Noen antar at det skyldes at det er en oppsamlingskonto hos Handelsbanken og andre har andre gode ideer. Personlig så finner jeg det rart at man har slått sammen HC sin konto med vanlige svenske tradere som kjøper noen få tusen aksjer.

Happy lesing :slight_smile: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/LSU/?uri=CELEX:32014R0596

2 Likes

Oslo Børs nevner ingen minstegrense for meldeplikt for primærinnsideres handler.
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Handel/Markedsovervaaking/Innsidehandel

Jeg regner det som sikkert at det blir meldt om det handles reelt. Årsaken til posisjonsendringer kan vel være konsolidering av kontoer eller noe annet trivielt.

For all del, det har jo blitt nevnt også.

Det som blir interessant er jo å følge med på utviklingen fremover, er dette bare noe trivielt eller er det starten på noe annet? Det får tiden vise

1 Like

Når økte HC sist sin post utenom emisjon?

Såfremt jeg kan se har de sittet med samme posisjon siden desember 2018 uten noen form for endringer.

Kilde er aksjonærlister på TI.

2 Likes

Fritt etter hukommelsen så har de vel ikke deltatt i emisjoner etter IPO.

Hvem av dere kjeltringer dumpa NANO på slutten av dagen?

4 Likes

1 Like

At det ikke er kjørt noen emisjon enda. Det stusser jeg over.

Noe annet i loopen eller er det is i magen?

Partneravtale på gang😎

5 Likes

Is i magen? Ser ikke hva de evt skulle utsatt emisjon for, om de da ikke er veldig nærme noen resultater de vil publisere først

1 Like

Blir spennende å se hva de har drevet med på bakrommet de siste ukene. Noe er det. Partneravtale? Avsluttende analyser av resultater? Ikke godt å vite. Men jeg tviler på at en ledelse som synes å være på ballen og ta en rekke riktige grep, skulle ha fullstendig glemt finansieringen og latt mulighetsvinduet i første halvdel av august gå fra seg, uten at de har gode grunner for å la det skje. Svaret vil vi trolig få i løpet av de kommende ukene.

5 Likes

Alternativt så har største eier eller andre garantert for driftskapital (lån, fylling av emisjon el.l.) for å tillate at de drøyer emisjonen i det lengste, i håp om å lande en partneravtale. Det er ikke dermed sikkert at de kommer i mål.

1 Like

Får vel bare gjenfortelle hva godeste Lars tenker om dette, så får vi nok snart vite om de har sovet i timen eller jaktet etter bedre muligheter…:

We are looking into all funding possibilities, which could be dilutive, like equity, or it could be through a deal…

What is worth remembering is that Betalutin is a 100% owned asset and that we are also actively pursuing a flexible regional commercialization strategies to maximize the value. So that we are looking for the right deal, not just any deal. So in essence we are pursuing several avenues to think about and yes if you looking onto our cash position of course we at one point in time in the future we would need to raise additional money.

8 Likes

Og da er min konklusjon at de fremdeles mener at de har mer attraktive løsninger enn en emisjon. En emisjon som de nok har en grei bekreftelse på at er safe, ikke minst med tanke på “Lars” sin uttalelse på Radforsk sin podcast. "Anyhow we have that 20 % " ( med en ironisk latter-fritt tolket etter hukommelsen)

Men slik den generelle markeds situasjonen er så er det å forvente en del tynnslitte nerver. I tillegg har prisen på tålmodighetskrem blitt en større utgift enn noen tåler. I slutten av November har vi forhåpentligvis mer kjøtt på flere av beina vi venter på.

4 Likes

4fz4m2

6 Likes

Nordic Nanovector launches a private placement of new shares

2 Likes

Say no more.

2 Likes