Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det var vel slik frøken Dreyer tenkte :wink:
“Karin Meyer, board member, was allocated 571 shares in the Private
Placement. Subject to completion of the Private Placement she will hold a total
of 571 shares, corresponding to 0.0007% of the issued share capital after
completion of the Private Placement. Karin Meyer also holds 5,379 RSUs.”

Det er noe lavere enn hva peers har gått for, og med aksjonærmassen i NANO tror jeg ikke man klarer å være like standhaftig og langsiktige som i andre selskaper med større og mer tålmodige eiere som forstår verdien.

Markedet i NHL er vel roughly 55 MRD Nok pr år, klarer Betalutin å serve 10 % av dette i åtte - ti år får BP en svært god deal.

Personlig tror jeg dette er for lavt skal det være riktig priset, men føler ikke at det er på sin plass å prøve å være edruelig bullish med alle de som popper frem med sin innsikt om dagen.

Det klages på at innsiderne ikke kjøper aksjer i bøtter og spann. Hvordan hadde det sett ut om Egberts og Nieba la 3 mill i potten hver og de landet en deal inne fire måneder når antall pasienter i Paradigme blir kuttet og rekrutteringen går på skinner? Da hadde de blitt stemplet som kriminelle hele gjengen. De tegnet seg på et fornuftig nivå nå, kan ikke klandres for dette.

4 Likes

Du må ta i litt mer:
“NHL is an indication with
substantial unmet medical need, representing a growing market forecast to be
worth nearly USD 29 billion by 2026”
(Altså ca 275 mrd kr per år)

Med det sagt er det jo ikke så mange indikasjoner innen NHL Betalutin søker seg inn på da, men…
(Humalutin og Alpha-37 utfyller dog en del mtp det)

2 Likes

Fra HO

Vi sitter en gjeng her å klager å svartmaler, NANO, ledelse, styre osv. Alt er galt og verre skal det bli!

Men - for hver emi som kjøres, fyller de store aktørene villig på med titalls millioner! Hvorfor? Leser de ikke forumtrådene her? De burde jo sjekket innom her hvor de kunne blitt advart mot galskapen? Burde de ikke?
De kunne jo fått vite at dette selskapet drives av inkompetanse og utsettelser langt inn i 2022, minst… her har jo til og med noen prisverdig regnet ut pengebruk pr dag…

Men de fyller på milioner!! Hver gang! Det er vel kun veldedighet… det kan vel ikke tenkes at det er business bak?

Kan de ha troa? Kan de regne noe ikke vi kan? Kan de se en ende? Eller kan de vite…??

8 Likes

Stemmer d da? Det har nå vært 4 x 20% utvanning siden 2015

Nå er det tilbake til start igjen. Ser vi 100 tallet innen få mnd?

1 Like

2 x 10 % og 2 x 20 %

1 Like

Bra TyrionIV,
Da ligger jeg jo foran skjema pr dd.
Lagt inn kjøp på 16 blank i morra tidlig. Går den inn så gud hjelpe de som selger men må nok opp på 16.5 tror jeg.
Tendensen ser vi etter 10-25 minutter etter åpning

1 Like

Fordi 15 er midten av 10-20 milliarder rangen vi har snakket om siden 2016

Eksempel:

1 Like

He he ja vi var mange som var svært optimistiske høsten 2016. Moro var det selv om historien viser at det ikke gikk helt slik vi så utviklingen for oss, for å si det mildt.

I disse tider er det mye sutring og svartmaling som preger innleggene. Men dersom vi legger erfaringene fra høsten 2016 til grunn, er det slett ikke sikkert at disse profetiene heller slår til. Selv om de er av motsatt fortegn. For er det noe livet har lært meg så er det at profetier ikke egner seg sørlig godt for oss mennesker. Rett nok finnes det en del økonomer blant oss som er opplært i å forstå og forklare økonomi. Men så er det en del av disse som mener at fordi de har kompetanse til å forklare hva som gikk galt i en finanskrise eller et krakk, så skal de også være i stand til å spå fremtidig utvikling. Det de bommer på er det store antall variabler som ingen er i stand til å forutsi utvikling på.
Følgelig blir det med synsing og så blir de like overrasket som oss andre når utviklingen blir annerledes enn de spådde. Men når faktorene nå er kjent, så kan økonomene dra frem sin kompetanse og forklare hva det var som skjedde.

Bare så synd at investeringer i aksjemarkedet må gjøres i fremtid, ikke basert på fortiden. Kanskje derfor postmenn og andre luringer til tider slår økonomene med sine aksjeinvesteringer?

Så spørs det da om pessimistene får rett i tilfellet NANO, eller om ledelsen har et ess eller to i ermet?

4 Likes

Jeg er spent på short utviklingen ,om di pga av ny varslet emi vil presse kurs ytligere

Synes det er interessant at folk vinkler det som “ny emisjon”. De har sagt de vil avklare finansieringsbehovet innen H1 2021. Det er ikke synonymt med ny emisjon.

8 Likes

Nei, men det kan fint tolkes som en heads up.

Consider yourself warned

3 Likes

Det er et gyldig poeng.

De fleste forstår nok at de uansett må ha penger til sommeren - varslet eller ikke varslet. Spørsmålet er om caset ikke vil være tilstrekkelig derisket innen den tid, slik at de kan få inn en partner på gode terms.

Alt dette avhenger nok av at de klarer å levere på rekruttering og redusere antall pasienter i paradigme til rundt 100.

Emisjonen var et slag for baugen - enig i det, men nå må vi se fremover og håpe på noe good news fram mot q4-presentasjonen i februar neste år. Selskapet guider selv at vi vil få en oppdatering på ny rekrutteringstakt innen den tid.

Jeg er spent på om di har dekket noe inn nå på emi

Det er normalt å informerer om hvor lenge cash forventes å vare. Det har man gjort hele veien. DNB har også poengtert dette i analysene. Nå har Nano kjøpt seg 9-10 mndr. Det kan skje veldig mye denne vinteren.

2 Likes

Det er det evige spørsmålet i Nano, partner eller oppkjøp.

Produktet er jo såpass bra, så jeg ikke skjønner at det enda ikke er blitt en realitet.

6 Likes

Det er utsatt pga for lav innrullering i Paradigme. Man skylder på Covid. Det er ikke rart at partnere vil avvente så lenge som mulig. Naturlig at selskapet derfor gikk for en minimumsemisjon istedet for å hente 500 mill. nå…

Å?

Det er jo bare din påstand