At covid-19 må ta sin del av skylden er åpenbart. Men jeg tror kanskje en annen faktor er den strenge protokollen for innrullering.
Men totalt sett har nok usikkerheten blitt for stor til at en partner har vært villig å gå inn. Og i tilfelle en partner skulle gå inn, så var nok kravene uakseptable for ledelsen o NANO.
Nå har selskapet fått en finansiell runway som er noe lengre enn den de hadde i begynnelsen av uken. Og det bør være mulig p få avklart såvel antall pasienter de må behandle som protokollen i løpet av senhøsten 20/vinteren 21. I så tilfelle vil caset NANO bli betydelig derisket og forutsigbart, og følgelig langt mer attraktivt for en partner.
I tillegg vil det hi ledelsen betydelig sterkere kort på hånden i eventuelle forhandlinger med potensielle partnere. Samt at muligheten til å få på plass den rette partneren har økt.
Så totalt sett bør ikke situasjonen svartmales. I retrospektiv, og mår alle faktorer er kjent, så vil jeg ikke bli overrasket om ledelsen sitt grep mhp den siste emisjonen, vil bli sett i et helt annet lys enn det mange gjør i dag. Og det kan sågar hende at dem som velger å selge sine NANO aksjer i disse tider vil bli stående å klø seg i hodet over hvorfor i huleste de gjorde det.
Vel, kun fremtiden vil gi oss svaret. Men vi vet jo at Betalutin funker og gir stabilt gode resultater, samt at bivirkningen av medisinen er nærmest neglisjerbare og at behandlingsregimet er sædeles enkelt. At det blir godkjent medisin av det er jeg ikke i tvil om. Spørsmålet er hvor raskt det skjer og hvor mye av rettighetene som fortsatt er på våre hender når det skjer.