Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Please do explain what you mean…

How much did HelthCap pay for one share in the last issue? was the price the same as in the repair offering, ie 17.50 NOK?

If I say 17,50 I have a feeling you will tell me otherwise…please go ahead and explain…

these were the questions not statements!

HC is interested in retaining as much ownership as possible for the smallest amount of money. This means holding back capital for a rainy(er) day, and there will soon be rainy days in a few months. More financing will be necessary, and it will happen at lower and lower share price, probably much lower.

If HC paid 17,50 for one share in the last issue, doesn’t it mean that they envisage a substantial upside? Why the share price is so low then?

1 Like

There are several reasons as why the share price is so low, and might be lower in the coming weeks and months. If you are interested in investing in this company I recommend a huge dose of patience, and some affinity for sadomasochism… :popcorn:

2 Likes

The issue from oct 19 was set at 22kr, Every stock issue that HC has taken part in, has resulted in loss, just like the next one in H1 2021 (EDIT) probably will.

Kan du se inn i fremtiden? :sweat_smile:
Regner med du er styggrik da, en moderne krøsus?
Sender du meg tallene til Eurojackpoten i dag?
Spøk til alvor, vi kan anta, tro, gjette og håpe, men ikke vite hvordan kursene er i fremtiden, ei heller om de får en partneravtale eller blir oppkjøpt :blush::+1:

2 Likes

HealthCap har en ganske klar og tydelig strategi:
Investment Criteria

Investment opportunities are analyzed based on, among others, the following criteria:

  • Addressing unmet medical needs
  • High degree of innovation / breakthrough therapies
  • Adding value to the health care sector / reimbursement strategy
  • Strong intellectual property rights
  • Clear regulatory strategy
  • Attractive to strategic partners (bemerk)
  • Beneficial risk / return profile
  • Capital efficient business model
  • High quality management

Så kan dere spekulere så mye dere vil om HC leker gangster, det orker jeg ikke bruke en kalori på engang.

5 Likes

Som ventet…

Virker ikke slik ,noen presser ned

Almindeligt at aktien bruger 2 - 3 dage på at finde benene efter en emission; i tillæg ser man ofte tvangssalg efter så store korrektioner, så kan også være en bidragende faktor.

Mens faldhøjden er stor rent teknisk så er der arbejdsro i en længere periode, før spørgsmålet om finansiering bør melde sig. Jeg tænker aktien relativt hurtigt vil korrigere tilbage mod, og etablere sig over, 20,00.

1 Like

Fuckers., gevinst igjen. Tusen takk FTF!

Vel, der er flere perspektiver på denne sag og ét er bl.a. at forrige emission (18.10.2019) blev @ 22,00 og efterfølgende tradede @ 33,00 omtrent et par måneder senere (dvs. 50% højere) og reelt kun fik sat en stopper for trenden pga. COVID-19.

Fundamentalt kan man endvidere argumentere for at …

  • COVID-19 ikke nødvendigvis behøver at forværre indrulleringen
  • FDA jfr. svært selvsikre udtalelser fra ledelsen antages at godkende ændringerne
  • Videre finansiering af selskabet realiseres jfr. udtalelser fra ledelsen

Jeg vil mene selskabet aktuelt er i en slags ubalance, men decideret modbakke mener jeg ikke, man kan tale om.

2 Likes

Sjeldent jeg sier dette til folk på TI, særlig innsidere, men: Skjerp deg.

Innlegget ditt bærer preg av å ha blitt skrevet av en person som har kastet inn håndkledet og solgt, og som deretter trenger å komme med unøyaktigheter og usannheter for å forsvare salget sitt.

Du vet ikke om/at det skal bli værre innrulleringstakt fremover. Det var 4 pasienter i Q1, 5 pasienter i Q2.

Du vet ingenting om søknad om pasientreduksjon, med mindre du har innsideinfo fra FDA som bekrefter dette. Dette er noe selskapet har sagt at de skal se på, mer kan du regne med at vil komme etterhvert.

Du vet ingenting om at det kommer en emisjon om 3-9 mnd. Det er en av mulighetene for å hente kapital. Selskapet selv sier at de bør ha ordnet finansiering innen 1H 2021 er omme. Så vil tiden vise hvilke muligheter de har.

God helg.

3 Likes

Jeg kan godt være i enig i at mye er usikkert, og at realiteten kan ligge både mellom, men også i områder som er både verre og bedre enn hva du og jeg foreslår.

Noe jeg absolutt vil foreslå, jeg har vært i Nanoverdenen siden 2015, er å ta det ledelsen sier med en veldig kraftig klype salt. Hvis man som aksjonær kjøpte seg inn i 2016/2017 og har hatt full tillit til hva ledelsen har sagt, har investeringene havnet i fullstendig ruin.

Jeg foreslår ikke at ledelsen har løyet, men at de har unngått å fortelle sannheter(REK), og malt rosenrøde nå- og frem-tidsbilder. De har nesten aldri klart å holde lovnader når det gjelder tidsskjema.

Beklager, men er det ikke præcis dét jeg skrev i svaret til skribenten Salamis?

I perioden hvor rekrutteringen gikk fra 4 til 5 var epidemien litt på bedringens vei. Så ble den verre bla i USA. Nå ligger det an til å bli enda verre

Jeg skrev at FDA avslo eller ikke mottok søknad om pasientreduksjon. Er sannheten en annen? Mottok de søknaden, men behandlet den ikke?

Jeg vet ikke at finansieringen som kommer om 3-9 mnd er en emisjon: Det er sant. Jeg tror at det er mest sannsynlig, og det synet deler nok 99% av de følger selskapet også. Jeg kunne satt opp en poll, men det tror jeg er bortkastet tid.

Det er virkelig fascinerende å se hvordan personer som har solgt plutselig får et behov for å skrive negativt på et forum. Menneskelig, men like kleint hver gang.

5 Likes