Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Ja, et J/V samarbeid av et eller annet slag hadde jo vært noe. Mye fornuft i det.

1 Like

Har frykten rundt coronaviruset blåst over ?
Overreaksjon eller ei, så ser futures lovende ut og oljeprisene har
stabilisert seg.

US Futures

Altså, det er 100 døde, tidligere rapporter sa de fleste hadde underliggende sykdommer (de fleste som dør av influensa har også underliggende sykdommer). Jeg tenker dette bare er en korreksjon i markedet etter at børsene har vært ATH lenge. Dette blåser fort over, men media skal jo tjene penger og click-bait artikler får jo inn reklame-kroner.

For oss som husker tilstandene under svineinfluensaen og ebola-panikken så er dette allerede old news.

4 Likes

Skulle til å si at dette er svineflunsa all over again, bare uten skrekkpropagandaen og vaksine-baksmellen.

Nanos verste fiende er utvilsomt dets egne eiere!

2 Likes

Håper du forstår at det bare er galgenhumor. Jeg har stor tro på at NANO har løst rekrutteringsproblemet og at de er on tracktil å levere good news fra og med etter Q4 den 27.02.

Fram til da må nesten bare makro få styre det kortsiktige bildet og riste ut de siste tvilerne. :slight_smile:

Selskapet trenger ikke levere enda.

4 Likes

… næste stop 20,00? :thinking:

Neppe, ser ut til å være god interesse og støtte rundt 25.

Tok selv inn nye på 24.84, og ser frem til at Bravo skal fortelle alle at dette går på skinner og selskapet er nært gode strategiske allianser for markeder utenfor US. (Nå tror jeg selvsagt ikke at han kommer til å fortelle om dette uten å komme med noe håndfast, men jeg tror rimelig mange sitter klare på avtale-knappen hvis interim går videre på begge armer og neste runde med Archer viser oppløftende data.)

3 Likes

Akkurat nå er det dessverre ikke slik at “ingen nyheter er gode nyheter” for NANO. Men virkeligheten er jo at det ikke forventes nyheter før kvartalspresentasjonen, hvor vi har grunn til å forvente at det blir opplyst at man fortsatt er “on track” i forhold til rekruttering. Det kan være mange grunner til at vi i mellomtiden må tåle en nedgang. Det kan være manipulasjon i form av strategisk plassering av salgsordre fra shorteres side, salg i håp om å kunne kjøpe tilbake billigere om noen uker, overbelåning, bekymring utløst av virushysteri, nevnte nyhetstørke (lenge siden forrige melding), tro på at oppgangen kommer på et tidligere tidspunkt i utvalgte andre farmasiselskaper . Det siste kan jo godt være riktig, men det er nok uansett smart å fordele seg på flere selskaper.

For øvrig har vi gjentatte ganger sett at kjøpere popper opp når vi beveger oss et stykke under 25-nivået, og jeg tror ikke den trenden blir brutt på en ellers brukbar børsdag.

2 Likes

Eneste effekt Corona viruset kan ha på nano er tilfelle hvor en som skal være med i rekruteringen blir smittet. Siden immunforsvaret midlertidig blir redusert bør en da utsette behandlingen. Corona viruset burde vel heller ha en positiv effekt siden betalutin er så skånsom mot andre behandlinger og bivirkningene varer over veldig kort tidsperiode. Tenker da på at de som dør av Corona også har underliggende sykdommer. Kan f eks være kreft og cellegift behandling som er underliggende. Merk kun spekulasjon fra min side

Det kan virke utrolig at Nano faller i disse tider, men Corona-viruset har i realiteten en effekt på kapitalkost, noe som påvirker hele markedet. Dette er imidlertid en god kjøpsmulighet for den som er langsiktig :slight_smile:

1 Like

Nano “on track” betyr null og niks sålenge de hele tiden endrer på guidingen, det vet du like godt som jeg. Alle hadde klart å være “on track” på denne måten.

Det selskapet trenger er ny ledelse.

1 Like

Giv mig købsmulighed på 20,00 og jeg sælger fruen, børn og pantsætter bilparken :crazy_face:

Word!:wink:

Tydelig at 3 måneder mellom kvartalsrapporter er for mye for enkelte.

4 Likes

Åpenbart at ledelsen må skiftes ut.

Uenig! Ville ikke bytta bort Bravo mot en eneste CEO på Oslo børs! Nano bygger stein for stein og Bravo virker som en ekstremt rett mann for dette. Når det gjelder resten av ledelsen stoler jeg på Bravo sin vurdering av teamet sitt

7 Likes

Ja, kutte hele ledelsen og på magisk vis finne noen mer kompetente personer til å overta. Det vil absolutt gagne aksjeeiere og selskapet! Sier du fra når du får gjennomslag? Slik at jeg får tid til å bli short istedenfor long.

Er det noen som har gjort opp noen formeninger om konkurransebildet? Finnes det noen faktiske konkurrenter i NANO sitt segment som skilter med like god\bedre effekt, med like mild toxicity? På generell QoL kan jeg ikke se at noen er i nærheten. Fra slides tas fortsatt REGN1979 med, her var det vell snakk om høy toxicity? Kymriah, som er en omfattende og spesialisert behandling, vil ikke kunne dekke markedet. Er det hovedsaklig nye phase 1 studier kan bli potensielle konkurrenter?

REGN1979 gir high toxity. Ikke bekymret.

Det jeg er mer i tvil om er kombo CD20xCD3 + Gazyva (Obinutuzumab). Denne ble nevnt her på tråden i går. Jeg kjente ikke til denne komboen før nå og setter pris om noen som har peiling kan dele litt tanker om denne komboen som potensiell konkurrent til Betalutin+Rituximab.

Slik jeg forstår det vil Obinutuzumab reflaksjon fortsatt være et problem, noe som er positivt for Nano. Samtidig vil de risikere å konkurrere mot mot Obinutuzumab i 2L for ikke-relaktære pasienter? Dette vil naturligvis kunne begrense bruken og betalingsvilligheten for betalutin.

Noen tanker?

Slik jeg ser det er Nano’s sterke kort fortsatt knyttet til komboen

• Evne til å oppregulere CD20
  • Enkelt behandlingsregime
  • Gunstig bivirkningsprofil

Dette gjør Betalutin attraktiv i kombinasjon med de mange CD20-legemidlene som er i markedet/under utvikling.

Her er caset fortsatt bunnsolid, om ikke mer solid enn noen gang etter 3/3 i Archer-1 (selv om jeg gjerne skulle visst litt mer om de tre pasientene).

Edit: Tar gjerne i mot innspill :slight_smile:

2 Likes