Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det forteller at det er en veldig hard nøtt å knekke. I tillegg så sies det jo at det må biomarkører til. Og det trengs et et produkt til som kan kombineres med Betalutin.

Så jeg mener det ikke er noen grunn til å ha noe særlig forhåpninger for DLBCL i første omgang.

Bedre med dårlig respons + enkel administrasjon og forbigående bivirkninger enn car-t og det vi vet følger med en slik behandling!

1 Like

Helt greit å ha lave forventninger. Det skader ingen. Selskapet har siden 2018 eller før signalisert at dlbcl skal kjøres i kombo med cell cycle inhibitor. REK fadesen satte en stopper for bl.a huma, men selskapet pusher dlbcl videre i full fart; det må finnes en veldig god grunn til at de gjorde dette. Svaret får vi veldig snart.

4 Likes

Absolutt!

Ellers blir jeg irritert over at de ikke har lagt DLBCL på is til fordel for MZL.

2 Likes

Det mener nok mange. Betalutin kommer til å bombe MZL-markedet, kanskje i alle tre linjene. Jeg regner med at Dahle og hans labfrakker ikke har begynt forberedelsene til en ny mzl klinisk studie ennå, og at de ikke kan trykke på knappen ennå, pga penger. Jeg tipper derimot at de er godt igang med musestudier for å se på resistens etc i ulike cellelinjer.

Virker jo å være et smart strategisk valg av nano da når de for et par år siden fokuserte på biomarkers for å finne cellelinjer som responderte bra på betalutin og komboer som inneholder Betalutin

1 Like

Det vet vi jo ikke før vi ser noe effekt data.

Hadde vært mange ganger så lønnsomt å sikte inn på MZL, så kunne man heller børstet støv av DLBCL når økonomien i selskapet ga rom for det.

Ikke uenig i at Mzl hadde vært smart, men den kunnskapen hadde de vel ikke på det tidspunktet valget om dlbcl-utprøving ble foretatt… Tenker at de ihv må gjennomføre fase 1 med doseeskaleringen før de kan skifte fokuset til mzl og legge dlbcl foreløpig litt på vent ihvertfall. Så kan det være de er i forhandlinger med myndigheter “as we speak” ift å bli enige om et løp med tilstrekkelig stort pivotalstudie for å få B raskest mulig tilgjengelig for mzl-pasienter.

Vi har vel for øvrig allerede sett effektdata/resultater fra preklinisk som tyder på at biomarkers og kombo inneholdende betalutin kan ha noe for seg.

1 Like

Dagens handler i NANO inkl OSE

1 Like

Blir ikke lei meg for laiks og retvits:

Kilde, Frontmasta med sin beste tråd på en stund:

10 Likes

Ligger 14.000 på salg i nano.

Ikke så mye sett opp i mot handlene som har gått:

Tror jeg også.

Først Pcib nå, så tipper jeg Targovax kommer som en kule, før Nano drar lasset videre utover i 2020. Men tror Nano kommer til å stige jevnt og fint i dragsuget av Pcib

3 Likes

Kjempe greit for dem som ikke er “all-inn” i NN som jag. :slight_smile:

Noen som vet når Nano presenterer på DNB Health Conference i morgen?

09:15

Det er vel ikke noe webcast fra dette ?

• CD37-targeted radioimmunotherapy with 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) was effective in five out
of seven ABC-DLBCL cell lines.

• Treatment resistance in two double-hit/double-expressor ABC-DLBCL cell lines is not due to loss of CD37
expression or 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) binding.

• Drug library screening identified combinations of 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) with mitotic kinase
inhibitors or selected DNA targeting agents, such as topoisomerase or histone deacetylase inhibitors, to
overcome treatment resistance.

• Synergistic interaction of 177Lu-lilotomab satetraxetan and the dual inhibitor of cyclin-dependent kinases
CDK1/2 and Aurora kinases AURKA/B, JNJ-7706621, breaks treatment resistance by potentiating inhibition
of cell proliferation and induction of apoptosis.

• Next steps is to study the combination of 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) and mitotic kinase inhibitors
in aggressive DLBCL pre-clinical models.

3 Likes

The dual cell cycle kinase inhibitor JNJ-7706621 reverses resistance to CD37 targeted radioimmunotherapy
in ABC-subtype Diffuse Large B Cell Lymphoma Cell Lines

Dette er overskriften på Posteren som linket til over,
det står jo ikke "may reverse eller might reverse. det står jo direkte , reverses,
Da bør det jo slik det leses, være litt mere håp å mat i DLBCL enn det man tror ?

6 Likes

Posteren og diskusjon om den burde vel flyttes til Fundamental-tråden?

Traff greit der

Hører du meg Bravo, ta grep og sett DLBCL på kjølerommet, så flekker dere heller i gang et pivotal studie innenfor MZL.

To armer med 40-50 pasienter i hver, Betalutin og Betalutin+Rituximab.

2 Likes