Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det gir sterk mening for min del å utlisensiere EU-5-biten til en partner med salgsapparat allerede etablert i de landene. Researchen på forhånd har jo NANO i stor grad gjort, så en partner vil komme til så og si dekket bord.

13 Likes

Se der ja, løperen er jo rullet ut!

Bør være walk in the park for BP dette her.

Ref. Ultimo… forstå verdisetting av BioTek den som kan…

Fra E24
"
Børsoppturen startet for alvor i desember etter at selskapet meldte at Oslo universitetssykehus, med støtte fra Bristol-Myes Squibb og Ultimovacs, skal gjennomføre tester av kreftvaksinen UV1 på 118 pasienter ved seks sykehus i fem land.

Det er fortsatt stor usikkerhet rundt vaksinen, som kan være klar om tidligst tre til fire år
Målet er å kunne behandle og forebygge de fleste krefttyper i kombinasjon med immunterapi
"

Javel…

• Usikkerhet rundt vaksinen
  • Tidligst 3-4 År … mrk. TIDLIGST
  • I kombo med immunterapi

NANO nå:
80+ sites i 25+ land
Det er ingen usikkerhet rundt effekten av Betalutin SA og nå snart heller ikke i kombo.
1-2 år unna marked

10 Likes

Løser Nano finansieringen på andre måter enn ved 2 årlige 20% emisjoner, så er det ikke vanskelig å regne hjem 10-gangen.

4 Likes

Enig! Frykt for utvanning tror jeg er ett stort problem. Emisjon krydret med en eventuell børskorreksjon. Det ligger som en klam hånd over hele caset. Partner up!! Ja, det er utvanning i en form det og men da har man livbøye

2 Likes

Vent til sommeren og se hva dere synes da :wink:

amagad;
Det E24 skriver om Ultimo er som vanlig tull og tøys fra den kanten.
Fokuset er på hvor mye Gjeldstein og Hagen har tjent (de har ikke realisert så det er også feil), uten at journalisten har satt seg inn i selskapet og har noe meningsfullt å komme med.

Dette er dessverre vanlig lavnivå når norsk finanspresse skal dekke biotek-selskaper!

Det er mye mulig at fokuset er feil i forhold til hva de har tjent, da de kun har brukt foreløpig :slight_smile: (bryr meg nada)… Men MCAP er like fullt over NANO.

Mener du at det E24 skriver;at de i beste fall er 3-4 år unna og at det er snakk om kombobehandling er feil?

1 Like

Avlesning av minst 2 større randomiserte kombi-studier om 2 år. Forutsatt gode resultater kan man da i 2022 søke om godkjenning.
Hva de legger i “usikkerhet rundt vaksinen” skulle jeg gjerne visst. Meg bekjent er det ikke mer usikkerhet rundt deres vaksine UV1 enn til betalutin.
Ultimo har 4-5 års overlevelsesdata fra behandling av 2-3 krefttyper.

Jeg har også aksjer i Nano, men finner det naturlig om Ultimo prises høyere en Nano når man vektlegger det enorme anvendelses-potensiale som ligger i Ultimo`s teknologi i og med at vaksinen vil være nærmest universell for nesten alle kreftsykdommer.

Helt feil. Avlesning i midten av 2022, med mulighet for at de lam søke om godkjennelse å resultatene HVIS de er gode nok. Her er det snakk om at diskusjonene med FDA om accelerated approval kommer etter studiene, og ikke før de begynte.

Det er ledelsen som sier at de kan nå markedet rundt 2024, og de baserer det nok på at de vil bruke litt tid på å analysere dataene etter studien. At de er ferdige i 2022 betyr ikke at de er godkjente.

Usikkerheten kommer nok av at den er prøvd fra før i få pasienter i kombinasjoner de ikke kjører de randomiserte fase 2-studiene sine i, og det gir en liten usikkerhet.

Ultimovacs har et høyt potensiale men det har Nano og, og de er fremdeles en liten stund foran i løypa til godkjenning.

Edit,hv hvis Ultimovacs får gjort flere emisjoner for å hente penger til de andre studiene de skal starte så kan jeg være enig med deg i at det begynner å lukte svidd :wink:

2 Likes

Ultimo har 4-5 års overlevelses data fra 4 diagnoser

-små cellet lungekreft
-Prostata med spredning
-Melanom
-Mesothelioma

2 Likes

Hvis de får gjort emisjoner for å starte opp i lungekreft og prostata i løpet av 1H så begynner det virkelig å likne på noe i størrelse. :blush:

Eller om de får BP til å ta 90% av utgiftene slik BMS nå gjør i det randomiserte mesothelioma-studiet.

Ja enn så lenge ligger Nano et hestehode foran med tanke på å få et godkjent registeringsstudie, men dette blir vel kanskje heller ikke før i 2022 engang.

Når er det shortregisteret blir oppdatert?

Klokken 15:30, dagen etter eventuelle salg/inndekning

Jo mer jeg tenker tanken, jo mere modnes det.
Norge er verdensledende i kreftforskning på flere områder.
Hvorfor skal ikke et slikt land ha et eget stort BP selskap forankret i egne forskere og ideer?
Det har de senere årene blitt dannes diverse grupperinger innen forskning på kreft.
Hvorfor ikke samle disse kreftene i et Norsk slagkraftig Big Pharma selskap?

Må si jeg liker tanken selv om jeg personlig kunne tenke meg en kortsiktig gevinst på aksjene jeg sitter på. Slites litt begge veier kjenner jeg, men hadde jo vært vanvittig om vi kunne skape et slik selskap her på berget :slightly_smiling_face:

8 Likes

Sverige har tradisjonelt tenkt større tanker om industri enn det Norge har klart i årene etter etableringen av Hydro. Dog klarte vi å etablere en norsk oljeindustri på bar bakke på 70-tallet.

Dette krever statlig vilje til å ta styring. Erna har null vilje til å ta styring over noe som helst og vil jo helst bli kvitt arvesølvet vårt. Med mindre det kommer en større norsk aktør på banen, så ser jeg ikke noe annet scenario enn at Nano blir solgt til utlandet etter markedsgodkjenning. Dessverre.

Det norsk biotech trenger er store, norske og langsiktige eiere.

1 Like

I Sverige har vi store, langsiktige private eiere. Jeg slutter her da denne debatten er off topic.

Minner om lutathera. Akkurat kommet i markedet.

Lutathera sales grew to USD 119 million, total AAA sales were USD 177 million

Det viser seg at samtlige utviklingsselskapet blir solgt på billig salg. Det gjelder å holde seg fast og ikke la seg lure av lave partneravtaler og skambud. Algeta var skambud og AAA Ble solgt på billig salg.

5 Likes