Njaei… De har nå lenge uttalt følgende: “Opportunistically consider partnerships to further enhance shareholder returns”
En annen ting som jeg har helt glemt er jo at Bravo er basert i London. Kan jo godt tenkes at de begge parter ser det som lite hensiktsmessig å ha en CEO i London når de er der de er og bygger en større organisasjon i Oslo. Noen som vet hvor Nieba er basert? Sannsynligvis i Oslo siden han jobber med CMC?
Ikke uvanlig at Styret og CEO har ulik oppfatning på et selskap.
Om Bravo tar for stor plass i forhold til selskapets strategi (styret), så er han jo ikke rett mann for stillingen.
Men det kan like godt være at Bravo ikke har kjemi med resten av ledelsen, f.eks Marco (mye viktigere person en Bravo) og derfor ofres.
Et annet scenario er ar at han rett og slett ikke leverer på data (rekruttering) som strengt tatt er nest viktigst for et selskap som Nano.
Håper inndeling at dette handler om samarbeidsklima (Bravo).
Ja, men hvis man bygger på en proff organisasjon er man bedre rustet i forhandlinger.
Kanskje NANO endelig har knekt koden for strategisk god markedsføring?
De slipper en negativ (?) nyhet i kveld så investorene absorbere det i kveld, og serverer god kostnadskontroll og rekrutteringstempo i morgen?
I dette schizo bio-sentimentet klarer jo ikke investorene å skille mellom hva som veier tyngst; good news or bad? Å slippe avgangsmeldingen sammen med Q4 kan gi mixed signals når de kanskje faktisk har noe oppløftende å komme med i morgen. DET hadde vært noe det!!
Kan ikke gå konk uten gjeld.
De fleste vet jo det, men det er noen som enten gjør seg mer uvitende enn de er, eller så tror de faktisk det selv utifra hva som skrives.
Noen som gidder å lage en poll på de forskjellige forslagene som har blitt nevnt ovenfor?
Vært morsomt å sett hva folk tror.
Rekruttering
Samarbeidsproblemer med styret/øvrige ledelsen.
Bad news today / Good news tomorrow
Bravo har fått seg ny jobbmulighet (slik som det står i børs meldingen)
Etc
Om det er negative nyheter i morgen så er det rett og slett dårlig IR å sende ut denne meldingen nå i kveld. Slik som @JHF2 skriver, grunnen til at nieba blir interim er fordi som sagt styret må vedta dette.
I tillegg så kan det jo faktisk hende at Nieba i sjefsstolen har ligget i kortene siden han ble ansatt i August. At han kommer fra VP i Bayer, samt Bayer holder på med sitt eget NHL medisin mot cd22, th-227 alphaemitter eller hva det var, så kan det jo hende at ledelsen blir flyttet til et annet konsern(Bayer). Fokuset har vært på CMC og strengt tatt er det vel det som gjelder å få kål på før filing uansett. Resten er jo spikra.
Bayer som partner? Fått det billig?
Om dette viser ser å være huet i ræva kommunikasjon og rett og slett lite ryddig så kunne jeg tenkt meg costa tilbake. Han visste vi vertfall at var en vits.
synonymer for pursue er:
follow, run after, chase, hunt, stalk, track,
Jeg kan ikke ud af det læse om han har et job eller skal ud og lede efter et
Er det kødd eller sitter det folk her som lurer på om denne meldingen er starten på en p-avtale med bayer? Tror dere virkelig at det ville skjedd på denne måten?
Han har fått sparken eller så velger han å gå pga manglende resultater.
Eller så kan han faktisk ha fått seg ny jobb.
Faktumet er at det finnes synergier mellom Bayer og Nano. Ikke nødvendigvis mot rituximab som har blitt diskutert tidligere, men direkte i compounds. Alpha37 har jo sitt potensiale, uten tvil. Dette er jo rett opp Bayers gate, selv om deres går mot cd22, mens Nano mot cd37.
Tror uansett morgendagen blir vond med mindre de blåser folk av banen med rekruttering eller noe annet, noe jeg finner usannsynlig.
Hvis de ligger bakpå så hadde det vel vært fornuftig å melde dette til markedet sammen med meldingen om at Bravo går? Jo mer jeg tenker på dette, jo mer sikker blir jeg på at dette skyldes uenigheter om strategi, at Nieba er bedre egnet der de er nå eller noe i den duren.
Hvis de skal begynne å melde forsinkelser i morgen blir det bare rot.
CEO har gått av. I et marked som er ytterst frynsete. I morgen blir det blodrødt, er jeg redd
Eller noe personlig!
redd for det ja. får vel kjøpe litt til da hvis alt er “on track”
Hadde vært av personlige årsaker hadde de garantert nevnt det.
Om det skulle være pga for dårlig rekruttering synes jeg det også er litt rart at meldingen kom nå dagen før før Q4. Er ikke som de fikk en lapp på døra i dag med antallet.
Det er ikke så enkelt da, at Bravo ikke har greid å selge selskapet til nye aksjonærer.
Kurs når Bravo startet i Nano, 53,39kr og
kurs idag er 22,94kr. En betydelig nedgang for et selskap som allerede hadde falt en del i kurs før han tiltrådde.
Edit: kursen var vel rundt 60 når han begynte, og ikke 53.
Ja, hva har egentlig Bravo gjort som har gagnet aksjonærene?
Men ingen melding idag om at han har solgt noe da…
Dette oppstusset skjedde ikke utelukkende etter kl 1625 idag, og han solgte ikke går heller…