Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Ikke hver dag at omsetningen i NANOV pauses fordi aksjen stiger for raskt.

2 Likes

Da fikk vi vell en pekepinn hvorfor repemisjonen ble gjennomført da etter mye fortvilelse grunnet d fra min side…:blush:

1 Like

20 Likes

Er det tilrettelegger som kjører opp kurs,så nanov skal få noe tilbake?

Ja :grinning:

Var jo latterlig og selge i utgangspunktet ettersom det brøt med strategien om og være med til mål . Fordelen er at en slipper de røde tallene i porteføljen :smiley::smiley:

Flere av oss har vært med siden starten, mange med god kunnskap som har hjulpet meg mye ettersom forskning på kreft ikke er mitt fagfelt :smiley:

Kjøpte aksjen ene og alene etter et tips, samt at jeg kjenner Jostein Dahle fra tiden på ungdomskolen, trodde i starten det dreide seg om en annen Jostein helt til min mor spurte om jeg kjente sønnen til en venninne av henne som drev med forskning :grinning::grinning:

Go Go Jostein !!!

6 Likes

Tror du kan se bort fra det. Men meldingen som kom hjelper jo på dynamikken sammen med ikke minst bedrede utsikter for fred i Ukraina (som følge av at Zelenskyj ser ut til å ha “mistet litt av interessen” for å bli med i NATO). Tilretteleggeren står neppe bak noen av disse faktorene. Uansett var NANOV så underpriset at det kreves tunnelsyn for ikke å oppdage det.

2 Likes

Noen som har en formening om hva Skullerud snakker om under Q4 presentasjonen angående Alpha37? (We’re getting the next milestone for us “internaly” towards the end of this month).

Er det GMP godkjenning han snakker om? Tid: 30:30 inn i presentasjonen.

Jøye mei. 90k kjøp på 13.5

1 Like

2 Likes

Du har vel vært med lenge nok til å kjenne lukten av p&d :wink::poop:

1 Like

Yepp og der snudde det :frowning:

Gikk den :eggplant:

… ro på; der er ingen der køber så mange aktier uden at have en god idé om den fremtidige kursudvikling (eller mulighed for at sikre den ønskede kursudvikling). Jeg tipper vi kommer til at se en VCP @ 14,00 med b/o forsøg. Der er sikkert mange, som tænker at sælge over 14,00 for at deltage i rep emi, hvis muligt, men antallet af aktier der skal omsættes her er svært begrænset.

Skal innrømme når jeg tar feil, så her får vel ledelsen oppreisning med tanke på rep-emi.

Vi når kanskje ikke 14,- , men ser man bort fra en storkrig i Europa og ekstreme utslag på børs og torg som plutselig slo til, så er det vel liten tvil om at det hadde vært en mer enn fair sjanse for at rep-emien ville kunne blitt gullkantet for eksisterende aksjonærer.

Så som en langvarig småaksjonær, tar jeg til meg at ny ceo også har meg i tankene. Bra

Såder. Jeg er ikke alltid surmaget.

10 Likes

Blir mer jobb på Malene nå da

6 Likes

Med den korte tiden som gjenstår så tror jeg nok at stigning over 14 kr vil utløse såpass salg resten av uken (for å finansiere emisjonsdeltagelse) at vi neppe kan forvente å se kurser vesentlig over 14 før eventuelt på mandag. Men uansett kan aksjen legge seg høyt nok til at enkelte som har pengene klar på hånden velger å tegne seg for aksjer. Men som andre har vært inne på så kunne fort situasjonen vært annerledes nå om det ikke hadde vært for tumultene i Ukraina, så styret hadde nok en viss dekning for å satse på reparasjonsemisjon.

3 Likes

Skjønner ikke dette maset med emiaksjene . Kjøpte likegodt 4ganger flere aksjer(11,50) enn hva jeg får i rep emi. Sikkert flere også som har gjort det samme. Så at det blir voldsomt salg om den kommer over 14 kr, er jeg ikke så sikker på.

6 Likes

Nei det hadde fordret at den gikk vesentlig over 14, men de siste par dagene har vist at det kunne vært en reell mulighet.

Bølge nr 2!

2 Likes

Jeg mener at budskapet er at de forventer en avklaring som gjør at de kan gå videre med IND og sette det i klinikken sammen med partner OranoMed. Mener Skullerud har knyttet dette opp mot en avklaring fra FDA.

I og med at NANOV har sagt at deres fulle fokus er Paradigme (hva angår ressursbruk og spending), har jeg en forventning om at dette studiet blir dekket av OranoMed, og tilhører den delen av mulige partnerskap som ligger i bolk 2 (fra Q4 presentasjon om ulike partnerskap-alternativer) som ikke har noe med Paradigme å gjøre.

Min forventning er upfront for å få eierskap i Alpha37, spons av studiet av Oranomed + splitt av fremtidige inntekter i en eller annen brøk.

Det ble ordrett sagt at de forventer «traction» på bolk 2 av partnerskap, av meg tolket som at det kan skje anytime, i motsetning til Paradigme som med all sannsynlighet skjer etter readout.

15 Likes