Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Svært usannsynlig, men blir ikke overrasket om den skulle gjøre det av en eller annen usaklig årssak.

Jeg mente at Nano skulle være verdt mer enn i februar når den stod i 15 kr. Ettersom vi har kommet mye lenger og har fått archer resultatene. Det var min logikk før q2. Da kjøpte jeg dagen før på 19. Nå er vi kommet enda lenger og har fått gode signaler på at vi ihvertfall ikke stopper helt opp. Snarere tvert imot.

Det jeg ser på som risiko ift at den skulle gå ned til 15-16 igjen måtte være ett skikkelig surt børsklima. Da har man få plasser å gjemme seg.

Er det andre ting man har oversett?

Cmc kanskje, men dette burde de søren meg ha kontroll på.

2 Likes

Det er en følsom aksje, stupte jo rundt 40% pga CEO fikk seg ny jobb.

Så da stiger den vel 30 % når vi får en ny og bedre kandidat?

5 Likes

Ser allerede en svak salgsside i NANOV nå, selv på dager med litt surt børsklima. Kort vei til målstreken, relativt bra nivå på innrullering og positiv ledelse. Et par kvartaler til så er Paradigme ferdig innrullert. Som nevnt over her så tror jeg på en mindre volatil og positiv utvikling fremover hvis nåværende utvikling fortsetter

5 Likes

Det er selvsagt lov å bite seg fast i selv det tynneste halmstrå når man ønsker å kjøpe billig. Jeg tror du blir løpende etter oppover istedet, 100 pasienter innrullert kan være en realitet anytime nå.

1 Like

Med 26 gjenstående pasienter med nåværende innrulleringstakt ønsker jeg deg lykke til med inngang. Ferdig innrullert i løpet av Q4 bør kunne være innen rekkevidde

6 Likes

Ikke en umulighet 🧙🏼‍♂️

Det eneste store spørsmålet for meg nå er hvor mye penger eksisterende aksjonærer må ut med før en partner inviterer til fest.

Alternativene slik jeg ser det er:

  1. Ingenting - innrullering og avlesning skjer iht guiding eller raskere og de har partner på hånd som egentlig bare venter på bekreftende data. Kassen blir farlig nær tom her men selskapet har is i magen og regner med partner er med raskt og før kassen er helt tom.

  2. 20% utvanning - Innrullering iht til guiding eller tregere, samme med data. Men ingen partner på hånd som venter kun på data. Ergo må data offentliggjøres og partnere må finne interesse og starte dialog. For å holde momentum oppe må det penger til i en periode på minst 1 år fremover etter avlesning.

  3. 20-40% utvanning - Som punkt 2 men selskapet må ta det til markedet selv og starte å tjene penger på egen hånd. I dette scenarioet vil data være gode, godkjenning oppnås og kursen vil stige slik at utvanning skjer på høyere kurser, ergo er behovet for utvanning mindre pr emisjon da det kommer inn mer penger/aksje.

4 Likes

Hva tror du mest på?

Jeg tror mest på nummer 2. Jeg tror de vil ha interessert partner som vil være med videre. Før mente jeg de ville måtte vente på FDA godkjenning, men hvis partner er f.eks Novartis så vil det ikke bli noe problem å få den endelige godkjenningen som gjerne kan stoppe opp litt hvis CMC ting ikke er skikkelig på plass og da vil de ikke føle at de må vente for da vil det koste de mer.

1 Like

Godt oppsummert.

Greit å bemerke at om rekrutteringen holder seg så vil kursen ta seg opp og utvanningen ved en evt. emisjon vil avta. Bare det at man ser en ende på emisjonene vil gjøre at kursen tar seg opp. Tror psykologien i dette ikke skal undervurderes og man vil kunne få en dobbel effekt.

I motsatt fall om guiding skulle bli endret igjen og man ikke lenger ser en slutt på emisjonene så vil den straffes tilsvarende hardt.

Det første holder jeg for overveiende sannsynlig. Jeg tror på en emisjon til før partner og det er helt ok - viktig å ikke stå med tom lommebok og lua i hånda ved forhandlinger.

3 Likes

Fornuftige betraktninger Vegar, og jeg ser ikke mørkt på en emisjon etter gode data. Da bør det kunne hentes 600-800 millioner relativt greit.

2 Likes

Ved god data, vil kursen nok være over 50-60kr. Jeg kan godt leve med en lille emission på dette tidspunkt. Så må man selv købe 10-15% flere aktier for at undgå udvanding.

I forhold til kjøp på dagens kurs vil en emisjon på de nivåene være en solid INNvanning :wink:

2 Likes

Kjøp nå - så får du 60% rabatt :grin:

1 Like

Det har jeg faktisk vurdert :wink:

1 Like

Ja med de kortene de besitter nå så burde neste emisjon ikke ligge under 40 kr. Har ikke tall på hvor mange ganger kursen har gått opp til 30 talle for så ramle ned igjen siste årene. Sku ønske vi fikk et kraftig hopp rett til 40… om ikke lenge…:))

2 Likes

NANO er sterk for tiden. Da er det viktig at de som står på perongen snakker så mye om emi som mulig. Kjør på.

3 Likes

Siste gang sluttkurs var på 30-tallet var i desember 2019…