Kjapt innpå slik jeg vurderer situasjonen, så er det lite nytt å melde siste ukene.
Grunnen til at jeg fortsatt sitter og er all time long i aksjen er enkel:
- Kliniske data foreløpig.
- Meget sterke og bullish uttalelser fra nøkkelpersoner med innsikt i data (Egbert og Renoldi)
- Kort vei til mulig approval
- Få konkurrenter i segmentet 3L
- Stor sannsynlighet for markedsadgang i 2L når Archer-data har vist alt de håper på, og blir en egen arm i kommende studie.
- All time high rekruttering som følge av all time high pipe?
At shorterne øker frem og tilbake betyr nada for meg, de 6 overnevnte grunner trumfer algoritmebaserte posisjoner.
Hva betyr ny CEO? Forhåpentligvis mye, han har sikkert de skills som skal til siden han blir ansatt. Vi ser jo at selskapet finner dyktige folk, både Nieba og Christine har vist sin vekt i gull.
Men effekten av CEO så vi jo også etter Q2. Malene klarte å prate kursen opp fra 19.5 til 24 på sine første og eneste CEO-call… Var det grunnet henne, eller var det grunnet fremdrift og alt de hintet til som skjer i kulissene? Jeg tror på sistnevnte, derfor har nok CEO litt perifer betydning for de fleste, med unntak av når de slutter, da blir det alltid tolket negativt.
Summen av alt det positive som skjer, og som trolig blir bekreftet både på R&D-dagen og ved Q3, er at jeg tror vi har veldig kort tid igjen nede på 20-tallet. Folk må gjerne selge og trade nå, men med så kort tid igjen til de virkelig store avklaringene, og som etter alle solemerker vil være av positiv karakter, så er jeg all in i caset frem til tidligst desember 2022. Dette skal jeg ha med meg.