Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Viktig avklaring her ift Marcus uttalelser sist. Litt skuffende, men selvsagt ikke overraskende, og i tråd med hva vi har antatt gjennom løpet.

1 Like

Sa de noe angående rekruttering? @TyrionIV

Njaa…, sa at han ikke har noen grunn til å tro dagens guiding ikke er sannsynlig, men at neste kommunikasjon ift det kommer på neste Q.

3 Likes

Tilsynelatende litt underlig børsreaksjon på et svært bra førsteinntrykk som CEO, men det er vel alltid noen som har hatt urealistiske forventninger til “gode nyheter”. Når markedet har fått summet seg vil vi nok se at dette har vært ytterligere en sten plassert på riktig sted.

5 Likes

Jeg syns Skullerud fremstår som en erfaren, trygg og tydelig CEO. Absolutt et godt første inntrykk.

18 Likes

Iflg Renoldi skulle det ta kortere tid, fordi det jo er akkumulert tidsgevinst på alt eldre enn 3 mndr. Det blir dermed kun de aller siste ukenes inklusjoner som i prinsippet trenger inntil 3 mndr + analysetid. Renoldi sa at de siste kunne vurderes raskere enn på 3 mndr. slik at man kunne ha avlesning klart 4 uker etter siste inklusjon + analysetid.

Men Skullerud vil nok ikke ta munnen alt for full. Tror vi kan regne med at det Renoldi sa er korrekt, og at data kan bli kommunisert tidligere enn Skullerud nevner.

1 Like

Det var vel ikke å forvente at en pod skulle gi nevneverdig kursbevegelse. Uansett enig her, han gjør ett godt inntrykk.

3 Likes

Synes dette var en stødig god debut for den nye CEO. Virket kunnskapsrik og godt reflektert.

Likte d jeg hørte og spesielt d med at han sa at selskapet er milevis for mange andre bioteks som er kommet like langt som NN i utvikling, hva gjelder forberedelser til kommersialisering. Ja han sa sågar at vi er kommet lengre enn mange andre som er kommer nærmere en kommersialisering enn NN.
Da skjøt Einarsson inn og sa at Marco har gjort en formidabel jobb på d området.

Sånt liker vi :+1:

13 Likes

Helt enig, fremstår stødig, målrettet og tydelig i sin kommunikasjon. Ikke rom for så mye tolkning her spør du meg. Også imponerende å ta dette på strak arm, 9 dager etter at han satt seg i stolen.

Her er en som ser opp og frem. «Ut i markedet så fort vi kan, men også som best vi kan».

4 Likes

Min take på podcasten:

  • Firmaet fokuserer nå først og fremst på å få Paradigme trygt i havn og bygge tillit i markedet ved å levere det de lover. Det anses som godt mulig å nå dagens guiding med mindre noe veldig uforutsett skulle skje.
  • (Og for nok en gang å avklare: CEO sa at det neste som blir kommunisert av resultater fra Paradigme er ca 4 mnd ETTER siste pasient er behandlet: “Betalutininjeksjon i siste pasient + 3 mnd til skanning + et par uker for å analysere data før første data kommuniseres ifølge skullerud.”)
  • Samtidig er de opptatt av å vise at Nanov er MYE mer enn 3l Fl og det vil bli mer fokus på dette nå som Paradigme snart er i ferd med å fortøye. De har jo data fra Betalutin single treatment som er overbevisende i fl og mzl, men de har også allerede data fra kombinasjon med Rituximab (Archer) som viser noe av det store potensialet med den kombinasjonen og de ønsker også videre forskning på andre potensielle kombinasjoner med Betalutin. Han dro også frem Dlbcl som et marked av stor interesse. I tillegg har vi pipelinen fra preklinisk som er klar for fase 1 ved Alpha-37 og Humalutin som vil kunne gi en veldig bred og robust produktportfolio når det sveives i gang.
  • Videre er han imponert over hvor godt Nanov er forberedt ift å komme på markedet med sitt produkt og sier at de ligger langt foran andre small farma ift den jobben som er gjort der, noe som skulle tyde på at Renoldi sin jobb har vært god og at ting ligger godt til rette for at salget kan bli ganske ok fra starten av. (dette er også spesialområdet til Skullerud – å få produkter ut i markedet, så dette var en bra bekreftelse)
  • Partnersonderinger kan det høres ut som pågår og at det er flere aktuelle kandidater. Han fortalte at der hvor Nanov er nå er det viktig å høre på (og “date”) alle interessenter før du gjør et valg til den du liker best av dem. Videre fortalte han at big farma (av risikohensyn) ønsker å se mest mulig tall og heller betale mer før de inngår avtaler, så man kan nok ta det til etteretning.
    Dersom det er slik at det er opptil flere beilere, så burde det tilsi at en evnt avtale blir attraktiv og god, spesielt dersom den kommer etter tallene fra Paradigme er ute i markedet.
51 Likes

Blir det meldt når rekrutteringen er fullført?

Det foreligger da motsetning mellom det Skullerud mener er read-out info på Paradigme i forhold til det Renoldi har opplyst.

Tipper Skullerud ønsker å ha litt å gå på i så måte, men at Renoldi i prinsippet har rett med info 4 uker + et par uker til dataanalyse etter siste scannet pasient.

Uansett spiller det liten rolle annet enn for de mest utålmodige.

Det tar ikke 3 måneder å sjekke virkningen av Betalutin. Det tar vanligvis kun 2-3 uker + administrativ behandling til Pet-scanning etc! Så Renoldi har nok en praktisk holdning på dette, basert på faktiske kunnskaper. Renoldi forklarte jo også nøye hvorfor det ikke skulle ta 3 mndr, mens Skullerud nok henviste mer til generelle regler.

Ja, dette sa de på forrige Q&A

3 Likes

Nei, Avlesning ORR er 3 månedersavlesingsdata, så da må de vente 3 mnd med den avlesingen uansett. Dette på samme måte som man får 6, 9, 12 og 18 mnd avlesing av data.
Spekuleringen har gått på om de kunne få data fra alle man hadde til nå idet siste mann ble inkludert og at man kunne gi markedet data fra de man altså da har data på (ca 110 pax) og så fylle på med utfyllende data fra resterende når de kommer. Men av det Skullerud sier, så virker det altså ikke som det blir noen data før man har 3 mnd avlesingen fra alle.

5 Likes

Dette blir en faktadiskusjon det nok er lett å finne ut av.

Angående podcasten med ny CEO - jeg fikk ikke inntrykk av en superaktiv og nytenkende person i lederstolen. Men så kan det vært at det er akkurat det styret i NANOV vil ha. De vil ikke ha en som skal kaste om på alle kortene og “skyte fra hofta”, men som i stedet skal stødig styre mot et omforent mål. Det kan være bra når vi nå har kommet så langt som vi har.

1 Like

Jeg er som sist, i utg p enig med deg ift dette. Men mtp at 3mnd avlesning har vært factbook gjennom løpet med unntak av Renoldi sist så tenker jeg det nok stemmer.

Med mindre:

  • dagens skuffelse for meg var at han sa at det var 3 mnd til prelim, kg at det deretter tok laaang tid å rense de 1000’vis av datapunkter som så presenteres på konferanse(les da Ash22) og at det er disse som ligger til grunn for BLA.

Kan det tenkes at det Renoldi mente kommer umiddelbart er «primary endpoint met» og at det så tar 3mnd å rense?
Tanker?

Skullerud er vel nå ansatt for å få Betalutin godkjent som et produkt på markedet. Så enkelt tenker jeg det er da :slight_smile:
Tenker han sitter på kompetansen for nettopp dette …

6 Likes

Ja fakta ble lagt på bordet i dag: 3 mnd + 2-4 uker etter melding om siste pasient dosert, får vi preliminary topp line data.

3 Likes

Slik jeg tolker det, så er Skullerud ansatt for å kommersialisere Betalutin. Få ut riktig informasjon til riktige parter.

1 Like