Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Ja men er du ikke enig? Om verden ikke kræsjer totalt som det faktisk er en liten mulighet for så vil de levere milestones det neste året som transformerer selskapet… men ja det er rugged ute i verden men industrien går for bra ikke for dårlig. De klarer ikke produsere nok varer, klarer ikke levere i tide. Det er vel luksus problem ikke ett finanskrise problem… ja det hører vel hjemme ett annet sted enn på denne tråden. Q3 blir spennende. Samtidig tror jeg vi må være avmålt i forventningene ettersom CEO var nøytral om dette i podcasten nettop. Alt jeg ber om er en stabil børs så tikker endelig klokken i vår favør.

2 Likes

Guidingen som var før sommeren i år var 7pas i mnd når corona avtar.

De gjorde om guidingen ifb med DELTA, og alt i alt så har denne delta krisen avtatt noe veldig skal man se på sykehus innleggelser hvertfall. US sliter som de har gjort siden pandemien som vanlig, men de beste rekrutterende landene har hatt en god trend siden august.

6 Likes

«Most promising pipeline» og 94/120 ved Q2, veldig spennende tid i vente

7 Likes

Hadde vi klart 15 hadde jeg vært fornøyd. Da er vi på 110 ca. 10 pas igjen er ingenting. I følge teorien skal det gå fortere på slutten i studier… så får vi bare håpe det slår skikkelig til.

5 Likes

under 8 er veldig skuffende
under 10 er skuffende
10-11 er litt nja…
12 er ok/fornøyd (guiding innfris)
13-14 er bra
15 er veldig bra
Alt over 15 blir jeg ekstremt fornøyd med

34 Likes

Snedige ordre like før sluttauksjonen, men etter ordinær handel.

Her skjedde det noe jeg ikke har sett før.

image

image

image

image

DNinvestor

image

Ja,hva betyr det da?

Nei, si det, da må man bare spekulere, og sånt holder jeg ikke på med :grin:

Hva var det du ikke hadde sett før som dette viser? Gitt tidspunktet etter stengning og før auksjon?

En aktør som ønsker aksjer uten å flytte kursen i auksjonen? Hva tjener man på det?

Do tell :slight_smile:

Har heller ikke sett dette før. Datafeil ?

Siste ordinære handel på Oslo Børs er 16:19:59, da er siste mulighet i alle papirer.

Deretter er det å fylle opp bid og ask frem til kl blir 16:25 og man finner likevektprisen mellom sidene. Da kan det gå mange poster, både store og små, men alle går til samme kurs.

I dag ble det tilsynelatende gjort mange ganske så store handler i tiden før auksjonen og det til ulike kurser. Teller man over alle postene får man et antall som overstiger de 155K aksjene som ble omsatt i ordinær handel og ordinær close.

Jeg stusser derfor på at det kunne meldes så mange trades like før auksjonen på de ulike kursene.

Det eneste jeg kan tenke meg som har skjedd er at et meglerhus har fått en større ordre om handler som skulle plukkes, men da er det som regel vwap-kursen som legges til grunn for prisen. Meglerhuset kan ha akkumulert gjennom dagen på andre markedsplasser og krysset de like før close. Men igjen, dette var unormale volum og priser, så da delte jeg observasjonen.

Tillegg det gjerne null betydning, det kan være feil i rapporteringen fra OSE også.

4 Likes

Pareto viser ikke de handlene.

Kan ikke se at de er rapportert før eller etter auksjonen heller. :thinking:

Kan det være at Pareto bare viser xose-transaksjoner?

Mulig, har ikke fulgt med på eventuelle endringer i løsningen i det siste. Må undersøke det, var ikke slik tidligere i alle fall.

Er vel bare til å la det hele bero, det har jo ingen praktisk betydning for det som betyr noe.

Tilbake til viktigere ting i tråden :+1::muscle:

3 Likes

FJARDE AP-FONDEN øker jevnt ser jeg, kan ikke huske sist topp ti lå over 30% eierskap. Dette til tross for at Folketrygdfondet har lånt ut en del.

Ps: 28 handelsdager til Q3

4 Likes

Hvor ser du de øker? Har de en konto til?

Fra insider chatten -konkurrent ute av spill for øyeblikket https://ir.allogene.com/news-releases/news-release-details/allogene-therapeutics-reports-fda-clinical-hold-allocar-t-trials

Tror jeg sammenligner med historikk fra Juni (3,3%) så er sikkert ikke så ferskt som posten vil få fram, men er en stund siden jeg så på det selv.