Har forsøkt å lage en litt enkel rNPV-analyse av Nano, for å se hvor nåverdien sånn ca kan ligge. Ønsker å presisere at jeg er en lekmann med kalkulator uten erfaring fra bransjen.
Om man går tilbake til gamle kvartalspresentasjoner fra Nanov, opplyser de at det er ca 10 000 pasienter i 3. linje FL (Dette inkluderer US + de 5 største landene i EU)
Jeg antar videre at Nanov vil ta ca 20% av dette markedet (2000 pasienter)
DNB bruker gjennomsnittspris 150t$ så da bruker jeg også dette.
Altså estimerer jeg at Nanov vil omsette for 2,55mrd NOK årlig (gitt dollarpris på 8,5kr)
Jeg trekker vekk utgifter til personell + R&D på ca 250mill NOK pr kvartal (1mrd NOK årlig)
Da sitter man igjen med 1,55mrd NOK, men må trekke vekk 22% selskapsskatt.
Altså estimerer jeg 1,20mrd NOK på bunnlinjen.
Jeg ganger bunnlinjen med en konservativ P/E på 10 - ettersom Betalutin som et biologic legemiddel vil ha 12 års markedsekslusivitet når det kommer på markedet.
Dette gir mcap på 12mrd NOK
Jeg velger å sette LOA på Betalutin 3.FL til 65% (Som vel er normalt for et legemiddel med Fast Track og så sent i utviklingsløpet)
Dette gir mcap på 7,85mrd NOK
Videre diskonterer jeg ned verdien i 3 år med 10% diskonteringsrente, da jeg estimerer at Nanov er fullt operativ med salgsorganisasjonen osv om 3 år.
Dette gir til slutt en nåverdi på 5,7mrd NOK - tilsvarende ca 57kr pr aksje.
Jeg har ikke regnet med eksempelvis 2.linje FL og DLBCL da dette ikke gir den store nåverdien pga lav LOA og diskonteringen - men man kan absolutt plusse på et par kroner om man tar med disse.
Håper dette innlegget blir sett på som et seriøst et, i havet av svadaet i denne tråden, og håper også såklart på innspill.
God Søndag!
Edit: endret inputs etter diverse tilbakemeldinger