Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

CTO? Mener du CEO kanskje

1 Like

Har ikke selskapet kommet med nyheter i det siste, er det det du sier?


Prøver meg på litt streker selv.
Alternativt kan lambo byttes med Ampera. Det er Next best option

6 Likes

Synes det er bedre å slå ihjel ventetiden med å lese siste nytt fra Merlin på finansavisen forum

Er det 1000kr-aksjen innlegget du tenker på det?

Det er jo bare useriøst….

Klarer meg greit med 400-500 også

1 Like

Det er en betydelig forskjell på hva som er sannsynlig og hva som er mulig, og selvfølgelig også avhengilg av tidshorisonten. Regner 100-200 som et nivå vi bør kunne forvente innen et par år, mens en hel del brilkker ut over de forventede må falle pent på plass om vi skal kunne snakke om kurser opp mot 500.

2 Likes

Tar gjerne en mellomting mellom 200 og 500 :grin:

7 Likes

Jeg ser du også er en mann av kultur, flotte streker for de mer avanserte her. :cocktail: :wine_glass:

3 Likes

Hvordan er gangen ved et eventuelt oppkjøp? Hvor mye må/kan et annet selskap kjøpe? Hvem kan/skal selge nåværende aksjer?

I Nanos tilfelle vil jeg anta potensiell kjøper vil sikre seg et tilstrekkelig antall aksjer gjennom opsjonsavtaler med de store aksjonærene. Røkla må ta den prisen de blir enige om.

1 Like

Dersom ett selskap oppnår en eier andel på over 1/3 utløser det en plikt om å tilby resterende aksjonærer å selge sine aksjer. Med 1/3 har man negativt flertall noe som kan være uheldig for andre aksjonærer. Denne plikten utløses flere ganger på jevne mellomrom hvis de fortsetter å kjøpe seg opp. Hvis de når 90% eierandel kan de tvangsinnløse de resterende eierne (har selv opplevd dette).

Ofte ser man at det er avtalt på forhånd med de største aksjonærene slik at godt over 60% har akseptert budet når tilbud kommer. Gjerne med en anbefaling fra Styret om å selge.

Aksjekursen har også en tendens til å legge seg tett opp til budet, og i noen tilfeller over (gambling på at budet økes). Så man har også mulighet til å selge i markedet hvis man ikke ønsker å vente.

7 Likes

HealtCap sa vel i 2015 20 mrd + og da var bare Betalutin og Humalutin i pipen :rofl::rofl::rofl:

4 Likes

Ja vi som er langsiktig glemmer ikke historien. Disse kursmålene gir jeg ikke så mye fokus før den dagen meldingene tikker inn, vi er jo veldig nærme nå:-) for alt vi vet så kan brura være på tur til salongen…
Når gode meldinger blir bekreftet da begynner markedet for allvår å våkne, da begynner også analysene i tikke inn med helt nye kursmål. Gleder meg til den dagen Media legger ut bilde og omtale av Nanov brura :rocket::rocket::-))

8 Likes

Ubegrunnet og uten substans.

Tvert i mot er konsekvensanalyse av markedspotensialet i et best case scenario seriøst. Det bør inngå som en del av utfallssimulering og verdianalyse av biotechaksjer.

10 Likes

Mye bjeffing her. La oss alle være høflige eller hva?

13 Likes

Mjæff

1 Like

40 er et greit mål.

Så lenge man er langsiktig spiller det vell ingen rolle om kursen går til 100 eller 200 kroner. Håper vi får oppleve mer medgang på oslo børs generelt, og at vi får halleluja-stemning om litt. Hadde vært spennende om caset Nanovector var klistra over alle markedskanaler og Ling i DNB dro frem en annen kalkulator.

Bare noen dager igjen til fasit!

3 Likes

Kan se ut som short har dekket seg ja, FTF har fått tilbake en god slump med aksjer. Men fortsatt MYE igjen. Fortsetter det i dag? :rocket:

5 Likes