“best ever”
Ok, så bare denne og tenkte det ble oppgitt med tall.
Ingen tall nevnt, men han presiserte at det tar mer en tre mnd fra screening til de er innrullert. De hadde aldri før hatt så mange inn i screening som nå. Det forklarer mulig 8, og ikke 12. han sier også at det har sett tidligere at Q2 og Q3 ikke er den beste tiden for rekruttering. Vi vil kanskje se en betydelig økning i rekruttering i februar på Q4. Jeg har det ikke travelt. Dette går veien, det er jeg 100% sikker på.
Jeg har ikke fått verken lest eller hørt noe i dag fra Q3, men ett enda mer interessant spørsmål er om det ble sagt noe om hvorfor det som så ut som den beste pipen av pasienter inn i systemet noengang endte opp med å bli kun 8 innrullerte.
Sa de noe som helst omkring grunnen til det?
Covid? Lite motiverte sites? Ferieavvikling? Tidligere CMO som ikke var motivert?
De legger vel ut presentasjonen i etterkant? Foreløpig står det bare “live event is over”
Gikk også glipp av slutten,; er det mulig å legge ut en lenge til presentasjonen?
Ja. jeg har refreshet den siden noen ganger nå for å si det sånn
Står at opptak er snart tilgjengelig dog, sikkert bare standard det.
For dem som ikke så webcasten i dag; her er opptak: Nordic Nanovector ASA Webcast Q3 2021 • WN Event
Nå er jeg på dypt vann, men ble det ikke sagt at sommermånedene generelt ga dårlig rekruttering? 3 måneder fra screening til registrering, gjør vel at dette er tall fra senest 17.aug? Kan vel da kanskje forvente en kurant forbedring til q4?
Blir fint å få handlet litt mer i forkant av Q3
jeg er fornøyd så lenge ingen bruker ordet imminent eller most soon! vi må huske det er ikke dette kvartalet som ødelegger helheten, det de tidligere kvartalene hvor man nesten ikke innrullerte noen.
Er det noen som har en oversikt over innrullerte hvert kvartal siden oppstart?
Det er vel en utbredt misforståelse at kommentaren knyttet til “best ever pipeline” hadde noe med antallet pasienter å gjøre, mens det egentlig dreide seg om pipen av produkter de planlegger?
Dette er iallefall det som er meldt markedet :
FPD i Q1-18 og første oppdatering i Q4-19. Siden har de oppdatert pr. kvartal
De meldte vel ikke det i starten så vidt jeg husker men gikk over til det etter turbulente tider. Slik som PCIB nå har gjort også.
Jeg stusser over at ikke «best in class» nanov klarer å tiltrekke seg flere store trygge investorer, ref Blackrock for en stund tilbake. «Best in class» som er så nært markedet burde jo vekket interesse utenfor norges landegrenser, selv om nanov er notert på oljebørsen. Skjønner ikke at vi surrer langt nede på 2milliarder så nært markedet. Tillitt er en ting, men det har jo ikke stoppet opp heller.
Siden det tar 3 mnd fra å være potensiell kandidat til å bli innrullert, så kan de være at rekord mengden med kandidater ved 2Q presentasjon ikke enda er innrullert? Da har vi en back log som skal ha utslag i presentasjonen for 4Q.
Andre som følger tanken eller er jeg ute å kjører?
Mange fond og større institusjonelle som ikke investerer i selskaper uten inntekter, samt biotek på dette stadiet er forbundet med stor risiko. Samtidig er det flere institusjonelle som har vært inne i NANO, dette gjelder flere av de andre norske biotekene. Mange av fondene står oppført med utenlandske konti, hvorpå du faktisk ikke ser om det er fond eller private selskaper.
Snakker ikke Skullerud om det litt ut i presentasjonen
Før børsåpning publiserte Nordic Nanovector sitt resultat for tredje kvartal, som viste et driftsresultat på -104 millioner, mot -88 millioner samme kvartal året før. Selskapet hadde en beholdning av kontanter og kontantekvivalenter på 370 millioner kroner ved utgangen av tredje kvartal 2021, opp fra 294 millioner kroner ved utgangen av desember 2020.
Selskapet rapportere at 102 pasienter av målet på 120 nå er innrullert i den avgjørende PARADIGME fase 2b-studien for Betalutin, mot 94 pasienter pr 26. august 2021. Dette er en økning på 8 pasienter, som er det svakeste tallet på flere kvartaler.
ABG Sundal Collier skriver imidlertid i en oppdatering at tredje kvartal vanligvis er et svakt kvartal, og viser til at kun tre pasienter ble innrullert tredje kvartal 2020. Nordic Nanovector gjentar sitt mål om å kunne avlese foreløpige tre-måneders topplinjedata i første halvår 2022, og ifølge ABG Sundal Collier vil dette skje rundt midten av andre kvartal dersom rekrutteringen fortsetter i samme hastighet.
ABG Sundal Collier har en kjøpsanbefaling på aksjen, med et kursmål på 37 kroner. De forventet før børsåpning en litt positiv reaksjon på rapporten fra markedet, til tross for noe sesongmessig motvind.
Torsdag faller Nordic Nanovector 8,7 prosent, til 25,96 kroner pr aksje.