Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Heller mer mot dette selv. Årsaken er umulig å si noe om.

1 Like

Hvis man ser på karriereutviklingen til Braun, kan det tenkes at han ikke innehar den nødvendige kompetansen. Noen som vet hvorfor han sluttet i Roche?

Hvorfor tok ikke Lars over skuta igjen? Kan det ha noe med paradigme sliter? De burde skrevet i meldingen at alt annet ellers er likt, at de forventer resultater før årets utgang. Opplagt burde de ha gjort det.

2 Likes

Det aner meg også at her har Egberts måtte ta på sko-med-spiss-tå og rydde opp.
Uansett ser det ikke bra ut.

Bare å stålsette seg for shorternes gledesperiode nok en gang er jeg redd.
Så får vi håpe at de har noe positivt å melde utover.
Dersom dette krydres med forsinkelse ol, kan vi fort få en kjedelig ørkenvandring inn i høsten 21 også.
Men det kan fort snu med de rette nyhetene, det er vanskelig å vite hvor høna sparker her

Ikke første gang Jan Egberts fjerner en CEO, tilbake i 2018 var det Ketil Hestdal i Photocure.
Men, teksten i meldingene er vidt forskjellige…

1 Like

Lars har jo kanskje den viktigste jobben der de nå er i løypa. Så han skal vel bare fokusere 100% på sitt :slight_smile: ironisk nok er det å ta to stillinger det beste malene kunne gjort i sin rolle som CFO også :smiley:

1 Like

Hvordan klarer styret å ansette en CEO som de sparker etter 3mnd. Er det zoom intervjuer som gjør at kvaliteten på bakgrunnsjekker osv er av ræva kvalitet :poop:

Det blir håpløst å tolke dette inn mot at paradigme sliter. Lars har vært Interim før og er trolig opptatt med andre oppgaver mot innspurten. CMC må være på plass. Kanskje han også sa nei til nok en dobbeltrolle.

Paradigme kan ha rekrutteringsutfordringer, men dette er viden kjent. Det har ingenting med at Malene ble interim CEO før Lars.

1 Like

Burde de ikke gått litt utenfor “normen” her og evt. gitt en oppdatering på fremgangen i PARADIGME samtidig?

1 Like

Dette er jo beklageligt på mange niveauer; fremgår relativt tydeligt, at der er tale om en terminering fra styrets side (min vurdering).

Har trukket samtlige ordrer fra markedet og forsøger nu af finde ud af, hvor langt aktien faldt efter de sidste lignende termineringer i selskabet; der burde efterhånden være rigeligt af statistisk materiale på det emne.

Ganske beklagelig udvikling.

1 Like

En “interim” oppdatering på Paradigme er et tveegget sverd. Alt kan være on track i dag, men ingen pasienter rekrutteres mot Q2. Eller at det har vært laber rekruttering frem til nå, mens det tar seg opp mot Q2. Jeg mener det er best å holde seg til oppdatering pr. kvartalsfremleggelse.

2 Likes

Han fokuserer på CMC - noe som er EKSTREMT viktig i forbindelse med filing.

3 Likes

Faktisk ikke helt uenig i det - selv om CVen viser at han helt tydelig er en særs kompetent person. Men den viser også at CEO-stilling var et steg opp for han, som han ikke har erfaring fra tidligere. Så kan man jo - til ingen nytte - spekulere i om han ikke taklet det, om han var “oversolgt” av head-hunterne eller om fanden og hans oldemor bare ville det annerledes.

I etterpåklokskapens navn, kan man lure på hvorfor hashtagen “CEO” manglet på CVen til den nanov valge å ansette som sin nye sjef. Dette burde ikke være en learning-on-the-job stilling.

3 Likes

Folkens, det står faktisk personal reasons i meldingen.

Det kan faktisk være det.

6 Likes

Mest brukte og dårligste kamuflasje i slike saker.

Det er jeg ikke sikker på. Vanligvis kommer det greit frem om en CEO sparkes.

Hvis det er feks sykdom involvert så vil det aldri beskrives i en melding.

2 Likes

Nå er det på tide å få inn Andrew Kay!!

5 Likes

Helt enig. Og hadde det vært noen problemer ville det vært meldt til markedet.

1 Like

Bare å kjøpe aksjer i dag, når det er på billigsalg.

2 Likes

Jeg lurer på å søke på CEO stillingen - noen som vet hvor jeg finner søknadsskjema?
Hadde vært gøy å få prøvd seg :sunglasses:

2 Likes