Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Tror man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å selge på denne meldingen på åpning i dag.

1 Like

Kontakt Kelly rekrutteringsfirmaet som Nanov bruker…….

Peter Braun var ca 0% av grunnen til at jeg sitter inne, og han er 0% av årsaken til at jeg selger.
Alt som betyr noe nå er paradigme imo - og slik jeg ser det er ingen ting forandret.

6 Likes

Det er litt rart å tenke på at en person med en slik bakgrunn ikke skulle være skikket for stillingen. Men å styre skuta nå mot slutten må være ganske krevende og da må man ha 100% fokus på jobben og ikke være opptatt/bekymret av sykdom i nær familie. Og angående feilansettelser, det er vel ikke naturlig å nevne på intervju at man har sykdom i nær familie, men man tror man skal klare å få det til.

Dette kan så gro bunn for en bedregelig utvikling i paradigme spør du meg, dårlig formulerte og lite info skaper mye usikkerhet og teorier. Man tenker ofte det verste.

1 Like

Jeg tipper han skulle være med mora hele tiden og ikke var tilstede. Egeberg gav han fyken …

Var det ikke en del forventninger om at Braun skulle være en døråpner mot Roche? Kan det da være at han glemte hvilken side av bordet han nå forventes å sitte?

1 Like

De får vel ikke innblikk i noe annet på løpende basis enn rekrutteringen vel? Og at det går litt trått er ikke noen overraskelse - men som det er diskutert 100 ganger er det ikke Q4/Q1 som tipper caset for meg fra lønnsomt til ulønnsomt hva gjelder aksjonærverdier på dette nivået.

Ledelse og tillit er veldig viktig, dette er trist!

1 Like

Ingen hyggelig start på en ellers flott sommerdag i Bergen. Det kan ligge all verdens i begrepet «personlige grunner», men uansett er det menneskelig å tenke på det verste. Og vi ser nå at spekulasjonen går høyt om hva dette egentlig dreier seg om. Slikt skaper usikkerhet og usikkerhet er som gift for aksjekursen, så at dette blir en blodrød dag for oss aksjonærer, det er hevet over enhver tvil.

Jeg kan likevel ikke fri meg fra det fakta at P Braun kommer fra Roche og har flere år bak seg som Roche ansatt.

Samtidig vet vi nå hvilke betydning Betalutin vil kunne ha i en kombo med Roche sitt Rituximab. Det har vært fremholdt flere ganger og på diverse forum hvor stor interesse Roche må ha for å få kloa i Betalutin.

Kan det være at det i løpet av de tre månedene Braun har sittet som CEO at det har oppstått og blitt etablert så tette forbindelser mellom Roche og CEO i NANOV at Braun sine forbindelser/ kontakter med Roche representanter er blitt å anse som illojalitet mot NANOVECTOR og deres eiere? Har Braun latt seg friste til å la seg kjøpe til å jobbe for Roche i et forsøk på å overta NANOV?

Jeg understreker at dette er spekulasjoner fra min side og uten at jeg kan dokumentere en slik teori. Men med de medisinske juvelene NANOV sitter med rettighetene til og hvilket enormt inntjeningspotensiale som ligger i dette, så må vi ikke være naive å tro at den slags sammenblanding av roller ikke. kan skje. Legemiddelindustrien er kynisk.

Forøvrig enig i at styret bør komme med en bedre redegjørelse enn å sette det på konto for «personlige grunner».

4 Likes

Det verste med meldingen er usikkerheten og all spekulasjon den skaper. Men å trekke den slutning at dette betyr at det går dårlig med rekrutteringen blir vel søkt. Dersom Braun rent faktisk har fått sparken - slik flere påpeker - er det ikke bedre for Nanov at en istedet får inn en annen som er bedre egnet? Eller så skal en rent faktisk ikke utelukke at det er Braun selv som har valgt å gå…

Det mest merkelige, uansett årsak, er at det skjer så raskt (allerede etter noen måneder).

Trodde virkelig kommunikasjonen fra selskapet hadde blitt bedre etter hele greia med Costa.
Samtidig så kan det være sensitive personlige ting som ligger bak her, så i likhet med når Bravo gikk, så tror jeg ikke vi vil få noe annet svar enn det som er kommunisert i meldingen.

Shortsene vil nok dekke inn en del i dag. Perfekt for dem.

1 Like

Hva var feil med dagens melding mtp på kommunikasjon?

Det står at han fikk sparken, grunnet personlige årsaker.

3 Likes

Folk er så nærvøse , at dem vil ha det inn med tsje…:slight_smile:

For det første tror jeg ikke han fikk sparken, det står ingenting om det i meldingen, for det andre så er problemet at det ikke ser så bra ut utad at man nå igjen har ny interrim CEO. Vi har hatt Costa, Bravo, Nieba og nå Braun. Kommunikasjonen i meldingen er OK, men den etterlater samtidig veldig mye til fantasien fordi vi av natur ønsker å vite at dette ikke har noe med selskapet å gjøre. Jeg tror jo ikke det har det men markedet tolker det annerledes foreløpig.

Elkem ned ca 3 % - Nanov ned over 10 %…

1 Like

Les en gang til :grin:

Vel har styreformann oppdaget noe ufordelaktig,så står det respekt av resolutt handling, man andre ting tyder på dårlig styre arb

1 Like

Kan et senario være at Braun kom inn i Nano på vegne av Roche`s interesse og at Nanov da ikke har kunnet dele informasjon før ansettelsen formelt var gjennomført? Hvis Nanov er i samtaler med annen BF, ville det da kanskje blitt et for stort dilemma for Braun…
Bedre å da gå av grunnet personlige årsaker enn å være en bidragsyter for noe en ikke ønsker.