Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Kjøp rundt emisjonskurs er meget bra. Selv handlet jeg litt mer på 23 nå. Det er i 2022 vi får igjen for tålmodigheten i Nordic Nanovector. Jeg har aldri før vært mer sikker på suksess i et selskap. Jeg investerer ut i fra de kliniske data jeg allerede har sett. Det er så gode data, og det begynner å bli mange som har fått Betalutin. Dette er ikke tilfeldigheter. Les dere opp, og gjør gode vurderinger. At Nordic Nanovector får en markedsverdi rundt 50 milliarder er ikke urealistisk. Sitter bom stille i båten sammen med de andre store aksjonærene.

4 Likes

Tviler sterkt, men får se.

Hvilken tidshorisont jobber du med da?

50 milliarder krever et bullscenario av en annen verden tbo

1 Like

Denne var jo også fin, regner med han er så stor at kjøpene hans spiser småaksjonærene til frokost!

Det er kun 20-gangeren herfra…

3 Likes

Han spiser glatt meg i alle fall :slight_smile:

1 Like

Bør leses.

Det er jo knalldata, men det er å anse som «agressiv behandling».

Nano prøver jo å selge inn Betalutin som en behandling som er tilpasset pasienter som ikke er egnet for CAR-T, bispecifc etc

10 Likes

Hvor er robotterne vedholdende til at presse kursen. De arbejder hårdt på at få den under emi-kurs.

1 Like

En smule krisememaksimering rundt Omicron gir etternølerne enda en mulighet til å posisjonere seg uten prispåslag. Ikke det at det ikke kan oppstå ytterligere forsinkelsemed en måned eller to, men hvordan kan markedet oppfatte det slik at hele caset står og faller med dette. Kanskje betyr det at aksjen er verdt 180 kr heller enn 200 kr (pga ekstra utvanning). Vi nærmer oss mållinjen for NANOV, men markedet synes å anslå sjansen for suksess til 10-15%.

Vi får vel også ta høyde for at shorterne kan betrakte dette som en god anledning til å svekke NANOS sterkeste støttepunkt. Men kanskje har de allerede avfyrt det meste av ammunisjonen for å ta aksjen ned til dette nivået. Uansett ingen tvil om at vi nå får testet hvor mye denne støtten er verdt. Vellykket test befester støtten ytterligere.

6 Likes

Jepp, det tror jeg er den riktige beskrivelsen av det vi ser rent kursmessig.
Vi så det samme sist gang de økte, de fikk prisen ned til dette nivået før vi vendte nordover til 30 NOK igjen.

Personlig er jeg spent på hvem Skullerud hadde i kikkerten når han sa at han allerede har blinket ut hvem som skal erstatte Marco, er ikke sikkert det tar så lang tid til vi får vite det.

5 Likes

Er jo snart ikke flere pasienter igjen å rekruttere en at julenissen tar di med på sleden :blush: How How god jul

Tok tilbake resten i dag.

Da er det bare å si god jul og godt nyttår.

Kursen blir sikkert liggende i grøfta ut Januar, så får vi se om det blir salg ved Q4, eller om det er lurt å sitte over neste rapport…:man_shrugging:

1 Like

Store enkeltposter som legges ut for salg pleier gjerne å få kjøperne til å skygge banen, eller ihvertfall å trekke seg et godt stykke nedover. Ikke uventet (tatt i betraktning det irrasjonelle kursnivået) så fungerte det her som et fluepapir istedet, og posten på 23 kr ble raskt spist og fordøyd.

Jeg får kreft av å følge kursutviklingen i NANOV. Hver gang vi er på gang og kommer oss over 30,-, er gleden kortvarig å vi dundrer kraftig nedover igjen. Skal ikke selge nå uansett, men mer komfortabelt og artig å følge med på høyere kurser. Får bare fortsette å smøre med med tålmodighetskrem, også blir man forhåpentligvis premiert for det en gang der fremme.

Tenkte å drodle i fellesskap med tanker rundt rekrutteringen, og hva andre eventuelt tenker her.

Nr 1: Hva er sykehusenes kapasitet etter hvert som antall innleggelser øker? Er alt sprengt og satt på vent, eller er det avsatte ressurser som håndterer dette mens kreftpasienter får behandling? Det var i i alle fall tanken og det som har blitt sagt rundt fremtidig press på sykehusene når man evaluerte effektene fra bølge en.

Nr 2: Hvilken effekt har det antall økte smittende og innlagte med tanke på pasientgrunnlaget? Heldigvis var det noen som tok bladet fra munnen i dag i DN og satte fokus på representasjonen på hvem er de innlagte som trenger akutt behandling. Man kan alltids tenke seg at dette er svake grupper som kreftpasienter grunnet dårlige forsvarsevne, og sekundært at det rammer studier at disse holder seg unna sykehusene så lenge pandemien er her. Vi vet fra uttalelsene til NANOV at antall pasienter til vurdering er rekordhøyt, og det dagens skribent turte å skrive, men som det har blitt tiet om; de som legges inn er i stor grad uvaksinerte mennesker og de er overrepresentert fra land som ikke har det samme ønsket / forståelsen av vaksinering som andre.

I fjor var innleggelsen unormalt høyt blant mennesker av pakistansk opprinnelse, og man satte inn masse med tilbake for å skape forståelse og kunnskap for nødvendigheten av vaksinering. Dette så man også blant mennesker med opphav fra Somalia. Kunnskapsgapet var stort, trolig er det de samme effekter andre deler av Europa, som jo er viktige rekrutteringsland for Paradigme. Overordnet kan man nok konkludere med at populasjonen NANOV sikter seg inn på er dobbeltvaksinerte og stort sett av vestlige opprinnelse.

I bølgen av innleggelser man ser nå er statistikken overrepresentert ved unge mennesker fra Baltikum. Disse er i stor grad lite stedbundne, og de kommer fra land som ligger bak Norge i vaksineringen. Men når de oppholder seg i Norge blir de selvsagt tatt inn til behandling her.

Informasjon man får fra dette tenker jeg borger for at dersom faktor 1 er håndterbar; sykehusene har flersidig kapasitet og kan behandle pasienter i takt med eventuelle økte smitteinnleggelser, så viser forhold til at økt smitte ikke er synonymt med at det rammer eldre, svake pasienter over 65 år som lider av kreft. Disse er godt vaksinerte, og de ønsker trolig selv behandling og vil oppsøke sykehus når mye statistikk viser at de kan oppsøke sykehus for tre dagers behandling når man følger smittevernsanbefalinger og er vaksinerte.

Ved Q4 får man svaret på om ting er så “enkelt” som dette, eller om jeg synser meg selv langt ut på sidelinjen. Det kan jo selvsagt skje :wink:

2 Likes

Pfizer: pille effektiv mot omikron👍

Link?

https://tekinvestor.no/t/covid-19-smaprat/24509

Får ikke opp noe på denne, kun en grå side?