Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det bekreftes flg. av Erik Skullerud på R&D-presentasjonen 18:50 der han sier: “We are currently talking to regulatory authorities for what we would need to do as a confirmatory phase 3-program based on our BLA-approval for Betalutin in 3. line. That discussion is ongoing.”

2 Likes

Skullerud sa jo selv på slutten, eller nær slutten av R&D eller en annen presentasjon (mener det var etter jostein dahles presentasjon) at de hadde “a big meeting just last week(med orano) and we are looking forward to finalizing the IND” . Her gjetter jeg på at det ligger en klar strategi i bunn, og jeg tror den innebærer en ok/god finanseringsplan. Det virker litt søkt at de skulle kjørt en emisjon for å aktivere Alpha37 når de ikke er ferdig med Paradigme gitt ordlyden rundt sist prospekt angående emisjoner før/etter readout. Men, hva vet vi, kan hende det betyr jack shit når dette ikke har noe med paradigme å gjør? :man_shrugging:

Ønsker partner med upfront, men har sluttet å tro på at de dealene sitter så forbanna løst mtp spacet selskapet opererer i, men selvsagt er det en veldig aktuell mulighet!

Hvis det ikke skal være mulig å teste kombo inkl rtx opp mot rtx i seg selv må gudan vite hva som skal til.

4 Likes

Korrekt, det var en av uttalelsene jeg siktet til, den andre var, og jeg har gjengitt den lengre opp i tråden at Skullerud sa:

“Vi forventer å komme tilbake til markedet med dette i løpet av H1 2022, kanskje også før.

Jeg skrev også at jeg tror det siste der kunne være en glipp, for da måtte det komme innen nyttår, men det signaliserer at vi er ikke langt unna før Alpha37 går til klinikken.

5 Likes

……we are looking forward to finalizing the IND” .

Spørsmål : Hva betyr IND ?

An Investigational New Drug Application (IND) is a request from a clinical study sponsor to obtain authorization from the Food and Drug Administration (FDA) to administer an investigational drug or biological product to humans.

The fat lady for 2021 har ikke sunget enda :wink:

Nano før R&D
image

Nano etter R&D
image

14 Likes

Takk :grinning:

1 Like

Altså, jeg tolker det han sier (finalizing the IND) som at den skal være klar for å tas til neste fase (fase 1) ved anledning, ikke at den skal starte opp i H1. (På samme måte som Humalutin også er der nå og venter på at man har ressurser til å ta dette videre)
Og så vil diskusjonene som de har med Oranomed legge føringene for veien videre. Men ja, håper virkelig den kan komme i klinikk fort da jeg ser et veldig stort potensiale for dette produktet.

4 Likes

Siden du åpnet for en liten “disput” og være litt pirkete:

Grunnen til at man tenker den kan gjentas er jo fordi antistoffet er kimærisk og man på den måten ikke risikerer like alvorlige allergiske reaksjoner som man ville gjort for et murint antistoff slik som Betalutin benytter. (På samme måte er Humalutin også kimært og tenkt brukt flere ganger.) Det er ikke styrken på alfaemitteren som gjør dette.

Er litt usikker på hva du mener med at alphaemitteren er “nokså svak sammenlignet”. Sammenlignet med hva? Styrken man skal bruke skal vel finnes i en evnt fase 1. Men alfa emittere er generellt sterkere enn betaemittere - Så den er sterkere enn lu-177 (om det er det du mener) - men har kortere rekkevidde. Noe som gjør den gunstig til å brukes på små og encellete kreftceller, slik som diverse typer blodkreft (cll oppstår i noen hvite blodceller kalt lymfocytter som “lages” i ryggmargen), hvor den da fester seg på selve kreftcellen og ikke gjør så mye skade i vev/blod rundt selve kreftcellen.

Det er for øvrig også nettopp derfor man har valgt en betaemitter i FL/Mzl/Dlbcl+ (større mer klumpete kreftfceller) hvor strålelengden er lenger og man kan oppnå en “kryssildeffekt” slik at man kan nå hele kreftcellen selv om ikke hele er “vaskulær nok” til at blodet og medisinen når frem overalt. Da den har lengre rekkevidde er det også en fordel at det er svakere stråling ift bivirkninger i området rundt svulst og i milt/ryggmarg etc.

Det er ihv slik jeg har oppfattet det. :slight_smile:

11 Likes

Som jeg har nevnt tidligere så blir aksjen sterkere for hvert eneste mislykkede forsøk på å bryte gjennom støtten - og det har etter hvert blitt ganske mange av dem - senest i går. Tror markedet nå tar inn over seg at støtten er solid, og at det ikke vil være særlig fruktbart å sitte og vente på et fall ned mot 20. Har man først tro på at selskapet kommer i havn så er det jo udiskutabelt at dagens prising er sterkt rabattert. Som vi vet er det også et godt stykke opp til DNBs target, og ihvertfall i mine øyne er denne basert på svært konservative betraktninger.

5 Likes

Klatringen frem mot Q4 has just started :wink:

3 Likes

Jeg tok det for god fisk at folk vet at det ikke er isotopen som gir HAMAs. Jeg vet at du vet det, men takk for at du oppklarer ordlyden.

Isotopene har vel generelle styrker forskjellige steder i halveringskjeden, så det blir vel mer mengde de finner ut av i doseeskaleringsstudiet.

Men, her tenkte jeg litt enkelt på generell basis at alphaemittere har veldig dårlige egenskaper til å penetrere materialer i forhold til betaemittere, men det resulterer jo selvsagt i høyere ioniserende energi! liten logisk brist, i stand corrected. Takk for det. Kan jeg si “Jeg visste jo deeet!” … :stuck_out_tongue:

Ikke alltid det sitter når det kommer løst fra minnet en tirsdagskveld :wink:

3 Likes

Ja, klatring mot 2022 :wink:

1 Like

Til nå har det vært utras, nedglidning med dobling av antall aksjer de siste 5 årene for Nano… så det er fint noen ser annen kursprofil.

God Jul :rocket:

1 Like

R&D, det hadde virkelig gjort seg med litt partnerskap snart

Edit: mange søkere allerede pluss at «jeg» matcher stillingen. Say less, opsjoner og rabatt på nettbutikker, her kommer jeg

11 Likes

Lykke til med søknaden, hadde vært helt konge med en full blood insider på tråden :laughing:

4 Likes

Rabatt på ikke mindre enn fler enn 40 nettbutikker… WUHU!!

Flg. melding kan bidra til raskere løsning av pandemien. Det er relevant for sykehuskapasitene og dermed for inklusjontempoet i Paradigme.

USA gir grønt lys til coronapille

Legemiddeltilsynet i USA har godkjent Pfizers coronapille som skal brukes i behandlingen av smittede.

Publisert 22. des. 2021 kl. 18.50 i Finansavisen -pillen er den første i sitt slag som er godkjent i USA, men det er ventet at en tilsvarende pille fra legemiddelprodusenten Merck blir godkjent om kort tid.

Risikoen for sykehusinnleggelse og død i høyrisikogrupper synker med 90 prosent, sier legen Gregory Poland ved Mayo Clinic i en kommentar til nyheten om at Paxlovid er godkjent.

Det amerikanske legemiddeltilsynet (FDA) har godkjent pillen for hjemmebruk for pasienter over 12 år, som har testet positivt for covid-19 og som er i risikogruppen for sykehusinnleggelse. Det inkluderer eldre, overvektige og personer med hjertelidelser. Barn må veie over 40 kilo for å få pillen.

EUs legemiddelbyrå (EMA) godkjente i forrige uke Paxlovid-pillen til nødbruk på pasienter i høyrisikogrupper i EU-land som sliter med stor smittespredning.

7 Likes

URBANIUM GRUPPEN AS / Solgte 251 914 aksjer i NANOV, eier nå 531 187 aksjer.

Ikke bare småsparere som dumper…

Solid selskap, men jeg vi ltro at de vet mer om eiendomsutvikling enn om utvikling av legemidler for kreftbehandling. Kan bli mer dumpingsalg hvis de har planer om å kvittes seg med alt.

2 Likes