Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Cheerup Cheerup! Det er snakk om 14 personer, er det ikke? Kan gå fortere enn man tror når det løsner.

1 Like

Helt utrolig hvor mye tid dette tar, selv med best pipline ever. Personlig syns jeg Skullerud skyter seg greit i foten ved å informere markedet om en nærmest overflod av pasienter i pipen, uten at dette gir særlig med utslag i rekruteringen. Et presset helsevesen har nok mye av skylda her, men dette visste Skullerud og Nanov kunne bli en realit når de ga disse uttalelsene. Tror Nanov får kjørt seg greit til uka, men dette blir kortsiktig. Vi er mange som har sett dette komme, og ønsker å laste opp aksjer på lave nivåer.

1 Like

Sygehusindlæggelser som vi har fået mange grafer om fra de forskellige eksperter her på tråden, har taget endnu engang fejl ved aflæsning af Omikron situation. Meldingen i aften ikke kunne undgås, det var klart med de antal smittet på verdens plan de sidste 14 dage, og jeg håber at de fleste har justeret deres portefølje efter det.

Ja, det visste de - og derfor har de også i alle presentasjoner og i møte med markedet vært veldig klare på at covid vil kunne påvirke rekrutteringen og tiden dette tar. De har spilt med helt åpne kort på dette.

12 Likes

Jaja. Jeg er desverre ikke overrasket overhodet. Hvis de klarer dette i år, så er fremdeles caset sterkt. Vi er inne på oppløpssiden.

7 Likes

Ryddig oppdatering og rekruttering helt i tråd med hva som kan forventes i disse tider.
Har nevnt det tidligere at det beste om du er investert eller skal investere er å ta høyde for en ny emi på 10-20% før read out.
Ligger an til ferdig rekruttert mai/juni

1 Like

Det er ikke Nanov sin feil at vesten er belemret med uansvarlige politikere som insisterer på å importere stadig nye virusvarianter, mens de sørger for å tvinge på befolkningene stadig nye restriksjoner.

2 Likes

Det er vanskelig å forutse hva som vil skje med rekrutteringen, Det vil avhenge av hvordan pandemien utvikler seg fremover, hvor mye større belastning på helsevesenet det vil bli (eller ikke bli), om det dukker opp nye farligere varianter etc. Syklusene for disse pandemiene er vel normalt 3-4 år, så kanskje ting blir ytterligere forskjøvet til 2023. Hvem vet. Det blir uansett bare gjetninger, nå og det som skjer frem mot sommeren vil gi oss en indikasjon.

Så, @Prebs får antagelig rett - kursen går sikkert ned noe på kort sikt. Det gjør den jo nesten uansett type nyheter. På antatt positive nyheter så er det gevinstsikring som gjelder og på antatt negative nyheter så hopper de utålmodige og pessimistene av, samt enkelte fond som da ser en mulig negativ utvikling for den perioden de har planlagt å være inne i.

@gado1 jeg skjønner ikke helt logikken din. At det er en god pipeline betyr ikke automatisk at disse lar seg rekruttere like lett dersom forholdene ikke ligger til rette for at de kan rekrutteres. Hvordan skulle de kunne vite om de realitetene du snakker om? Hele samfunnet trodde vi var på vei til en mer normal hverdag etter at de fleste hadde fått sine to vaksinedoser, og så dukket omicron opp. Men det skulle de kanskje visst om, er det det du mener? Det er lett å være bedreviter når man har fasiten :slightly_smiling_face: For øvrig er jeg enig i at det er et “kortsiktig” problem., men folk her inne har definitivt forskjellige oppfatninger om hva som er kortsiktig :joy:

8 Likes

Denne er til alle gamle travere, ikke glem hvor vi har vært! :grinning:

9 Likes

Seriøst, tror du virkelig at vi må vente til 2023 før vi får svar på de 14 siste?? Makan!

Hehe, “Assumption is the mother of all fuck ups”

Hvor leser du det? Kan ikke se at jeg har skrevet det noe sted :thinking:

Hvis du først skulle gjøre en antagelse om hva jeg tenkte på som kunne bli forskjøvet til 2023, så burde det vel vært avlesningen, analysen og neste fase - synes du ikke?

Først skulle skje 2H 2018 men utsatt til 1H 2019 pga dette falt aksjen på 12 tallet.

1 Like

Ja, sorry for å tillegge deg andre tanker. Jeg tror avlesningen skjer i år. Omi blir mild. Samfunnet åpner opp. Blir fart snart skal du se. Min glasskule sier så.

1 Like

Hehe, helt ok @Truser. Jeg håper jo du får rett - både ifm dette caset , men også ifm mange andre ting som nok plager folk flest mer enn aksjekursene.

Poenget mitt var egentlig bare at erfaringene fra 2020 , og ikke minst 2021 (samt forskning relatert til varighet av pandemier), viser at vi fremdeles må være forberedt på ubehagelig overraskelser, men som deg håper jeg det ikke skjer :pray:

5 Likes

Har forstått det slik at man ved disse guidingene forholder seg kun til halvår, og best case scenario vil være at vi er på plass i juli. Guidingen baserer seg dessuten på det man finner mest sannsynlig, og det er selvsagt intet til hinder for at den opprinnelige guidingen holder. Ofte er det alternativet med 45% sannsynlighet som slår til, og ikke det med 55 % sannsynlighet. For øvrig vil nok Omicron fortsatt prege kursen de nærmeste ukene da NANOV er prisgitt utfallet for pandemien mer enn de aller fleste andre selskap. Personlig har jeg lenge betraktet Omicron som en “redningsplanke” i den sammenhengen, og tror pandemiien nærmer seg slutten.

5 Likes

Er dette personlig mening forankra i din vitenskap eller har du lest en plass som f eks vg eller dagbladet?

Tanker: På tross av koronaen øker paxene jevnt og trutt, tilnærmet lineært, frem til jan. 21 der det skjer et taktskifte oppover. Dette skyldtes god jobbing av NanoV som fikk redesignet inklusjonskravene. Så det bemerkelsesverdige er at stigningstakten har vært høyere i siste år enn de to foregående. Det taler for seg, og pessimistene bør se seg i speilet. Dette bør i seg selv normalt medføre en økende aksjekurs over tid, mens kursen i gjennomsnitt har ligget noenlunde flatt fra februar i fjor. Potensialet som ligger i at Paradigme nærmer seg sin avslutning er dermed ikke tatt ut.

4 Likes

Enig med stockman her. Om omikron sveiper over verden som det ser ut som. De fleste er vaksinert og de får en mild forkjølelse så er det bånn gass i verden i lang tid etterpå. Det er bare å se på antall omikron innleggelser… svært lavt. Det kan ha vært tidenes gave midt i en elendig situasjon. Desverre har verden nok av folk som brenner for å ødelegge ett hvert lyspunkt. Så det er nok av sorte svaner både i Iran og Russland kina/Taiwan.

6 Likes

Selvsagt. Vi har da lest om dette dag inn og dag ut siste 6 ukene. Vi får gi kredd til forskerene som har funnet ut av dette og ikke en selvutnevnt bedreviter som framstiller det som hans påstand. En liten digresjon, nå tilbake til Nano.

2 Likes

Zuba
Grovt regnet har vel 2% Corona-rammede endt med døden. Litt for mange fabulerer om at halvparten så mange vil dø av Omicron. De virkelige tallene taler derimot for at vi heller vil se 1-2 promiller, og da er vi på influensanivå. Det bør vi kunne leve med.

2 Likes