Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Dette var en risiko jeg regner med de fleste av oss var klar over. På et eller annet tidspunkt må pandemien være på retur, og gitt den faktaen vi er presentert de siste tre månedene synes jeg nano er hyggelig priset på 23 kroner. At det blir ennå mer billig-krok er en gave for oss som ikke er ferdig handlet.

3 Likes

Når covid er ferdig så får ikke nano utbytte av det. De blir ferdig når det blir lettelser… stoper det helt som i 2020 klarte de 3 i kvartalet. Så det kan bli ytterligere forsinkelser. Men det får vi håpe de styrer unna i innspurten. For ett drøyt løp dette har vært.

Er det helt i det blå at det kan komme en partner på bane i dette kaoset? Hvorfor bare ikke komme med emisjonen i samme melding, bare få unnagjort det vi vet er uunngåelig nå…???

Slutter jo ikke å innrullere folk heller da :sweat_smile: Er jo når paradigme er ferdig innrullert at moroa starter og man etter hvert kan begynne å tjene penger :+1: Fase 3 startes opp og rekruttering til andre kandidater i pipelinen skal innrulleres!

Hvorfor tror folk at kursen surrer på 23? Det er jo selvfølgelig fordi denne utsettelsen er forventet etter 1 person innrullert på 2 uker fra q3 til r&d + omikron. Sier ikke at det ikke kommer en nedgang på mandag, for det gjør det, såpass kjenner man småaksjonærene i Nanov… Ryddig av selskapet å melde at de ser utsettelsen, åpent og ærlig, og for første gang ser det ut som selskapet har gjort en innsats for å beskytte aksjonæren mot seg selv ved å slippe det på fredag ettermiddag.

Jeg er like lei av utsettelser som alle andre, men nå begynner det å nærme seg. På Q4 kan vi fort være bare 10 pasienter unna, og blir det en emisjon så blir det det. Tror selskapet forstår at en utvanning på lav kurs for å få råd til et ekstra kvartal ikke er veien å gå, men tiden får vise :blush:

4 Likes

“Ryddig av selskapet å melde at de ser utsettelsen”
Er vel pliktig å melde all kurssensitiv info til børsen?

1 Like

Enig i det, sittet så lenge med aksjer i Nano og fulgt dem tett at denne meldingen kom ikke som en bombe og bra dem gjør det nå …men hvorfor ikke melde om en emisjon samtidig? Ville ikke det vært like greit? Vi vet det trengst kapital.Jeg bare spør jeg …litt uvitende som jeg er angående akkurat d…

Er vel ganske mange som venter til kvartalsrapportene med og utsette guiding. Det kunne de ha gjort, men velger heller å melde så fort de ser det. Det synes jeg er ryddig, ja.

1 Like

Nå har de lock up på emisjon, så må kanskje gjennom noen form for ekstra GM. Får sikkert mer informasjon på q4 :+1:

Det er ledelse der har sat forventninger for højt ved at sige 7-8 personer pr. måned og pipeline aldrig set bedre. Trenden har været ca. 3 pateinter pr. måned siden sidste år.
Ved feb. 2020 var der 73 indrullret og nu er vi op på 106. Så jeg tænker vi er ca. 5 måneder væk fra Paradigme er færdig. Og yderligere 4 måneder for aflæsning af topline data er færdig. Jeg tænker sep.-okt. 2022 vil være tiden for at komme i mål med paradigme aflæsning.

10 Likes

Et scenario er at de kan slippe til en partner for det området de selv har minst planer om å forvalte selv. Dette har de uttrykt gjelder Asia.

Vi har sett flere dealer i pharma med asiatiske spillere, så hvorfor ikke lisensiere ut rettighetene for bruk av Betalutin i 2L og 3L i Asia med 50 - 100 MUSD up-front og milestones.

Da kan de samtidig rulle ut Alpha37 og forberede seg på fase III uten å gå til markedet for å hente cash.

Det er blitt gjort betydelige dealer på langt mer prekliniske kandidater enn det kan man kan vise til av data fra Lymrit og Archer. En internkomitee har sågar definert hvilken dosering som ser ut til å gi best effekt på 3L pasienter.

Det er flere varianter av partneravtaler som er aktuelle for NANOV, det har selskapet nevnt ved flere anledninger.

Å lisensiere ut rettighetene til Asia er ikke et tapsprosjekt selv om ikke top line data foreligger, men en fornuftig måte å sikre og deriske finansiering på, samtidig som det vil gi fremtidige inntekter som passivt kommer fra eierskapet til Betalutin i regionen.

Kjerneregionene til NANOV er USA, Europa og Norden, nå er tiden moden for å forfølge og polere strategien og begynne å høste fra de flotte resultatene de har skapt. De har i sine skriftlige uttalelser endret uttalte mål fra å gjelde å «maksimere sine verdier» til å være mer opportunistiske og se aktivt på partnerskapsmodeller.

I den perfekte verden hadde helt sikkert verdien av Betalutin-deal i Asia vært bedre med datasettet avlest og en AA fra FDA, men dette tror jeg de er mer pragmatiske på nå.

Skal man eie 50 % av inntektene fra en del-suksess for å sikre enda større seiere andre steder, eller skal de knipe inn på marginene og miste fart og momentum i andre indikasjoner som potensielt vil kunne gi langt større seiere / inntekter down the road?

Tiden er moden for å agere; lisensier ut Asia, skaff penger og rull ut pipen.

16 Likes

Dere får huske på at det er forhold utenfor selskapet som har gjort denne meldingen nødvendig.

Smitteutvikling har medført at alle sykehus her i landet og i hele europa har måttet øke beredskapen og omprioritere. Pasienter på intensiv og i resoirator krever uendelig med ressurser. Bare det å snu en slik pasient krever minst 6 personer samtidig. Dette må gjøres flere ganger i døgnet og er det isolat må beskyttelse skiftes hver gang.

Mange pasientgrupper lider av dette og mange hundre operasjoner feks har blitt utsatt.

Da dette er forhold helt utenfor N kontroll bør aksjonærene bruke hode mandag. Kurser går opp og ned men er caset bra vil avkastningen komme før eller siden. God helg og ikke ta bekymringene på forskudd.

16 Likes

Syns den kritikken burde fått mye mer boltreplass her inne. Husker godt hvor mange som satt overbevist tilbake etter at Skullerud møysommelig hadde gått gjennom rasjonalet for hvorfor selskapet fortsatt hadde tro på guidingen. I en tid hvor viruset forlengst hadde vist at vinteren kom til å bli preget av skyhøye smittetall.

Sannelig ikke godt å si hva motivasjonen til CEO og selskapet var for å legge en slik innsats i å nærmest forlede aksjonærmassen til å tro at det lå en slags automatikk i at fjoråret ville gjenta seg på nytt. Sannheten kommer tross alt frem til slutt. Og den er virkelig bekmørk sammenlignet med Skullerud sin påståtte virkelighet for noen uker siden.

2 Likes

Forventningene har nok vært høyst reelle tenker jeg, men som sagt flere ganger av selskapet og nevnt her på tråden så er det ikke rett frem å få inkludert en pasient. Selv om screening er god så betyr ikke det at pasienten ønsker å samtykke( som i seg selv er rart, men dette er jo nukleær medisin tross alt).

Et narrativ kan være som i august når de gikk ut noen uker før kvartalspresentasjon og sa at status rekruttert var x og ikke forvent mer. Markedet tok jo fyr med 1 eller 2 ekstra pasienter to uker senere… Dette viser jo at prosessen pågår kontinuerlig og at dryppene kommer når de kommer.

Skulle de plutselig vise til 5-7 rekrutterte 17.2 (noe som kanskje er litt tvilsomt gitt meldingen) så vet vi hva som skjer. Avlesning er nok utsatt uansett, men positiviteten vil nok komme tilbake. Kanskje man da får en anledning å sette emisjonen @Birgitte prater om, om det skulle være nødvendig…

Katta er ute av sekken, men det har den vært hele tiden for generelt oppegående aksjonærer…

Move along, nothing to see here.

P.S
Jeg ser frem til å øke i denne perioden.

P.S 2
@wellsembargo @Aaleby Dere fikk det kanskje ikke med dere, men land åpnet opp. Hadde meldingen komt før jul eller før kvartalspresentasjon hadde dere sagt nøyaktig det samme.

3 Likes

Fra samme dag som R&D:

Kort sagt; smittetrykket var betydelig og Skullerud sin optimisme var hentet fra Utopia. Som man også kunne se på aksjekursens reaksjon i etterkant. Markedet hadde null tiltro.

1 Like

Jeg ser ikke relevansen så lenge ledelsen ser at det ikke har hatt konsekvenser for screening aktivitet? Dette var jo tilfellet i vårest også. Hadde vært artig info å visst hvor mange som ikke samtykket grunnet redsel for covid smitte under behandling…

Som nevnt, markedet har nok priset inn en forsinkelse allerede. Denne meldingen gir de som ønsker å utnytte dette en mulighet til å kaste volum på salgssiden.

Mener du ledelsen lyver når de nevner høyeste screening aktivitet de har sett? Det gjør ikke jeg.

Verden er ikke svart/hvitt.

@Longtrader - medisin er det allerede, for noen :slight_smile: Vi håper jo at det blir det for flere!

2 Likes

Vinklet en annen vei?

Er det kommet noe siden 2017 som tilsier at det ikke skal bli medisin ?

For vi som ikke følger så tett?

For blir det medisin så er det vel bare å kjøpe med begge henda så lenge det er under 23?

Så lenge en holder til det blir medisin??

1 Like

Jeg mener at Skullerud burde nedspilt mulighetene iom at innrulleringstrenden allerede var synlig med en svært usikker smittesituasjon heller enn å fremstå synlig optimistisk og i god tro. Skjønner rasjonalet for å opprettholde guidingen, men den var tross alt mest en teoretisk øvelse.

Hvis man har tro på resultatene er det jo ingen grunn til å få en partner med upfront rett før avlesning (ikke er det like trivielt som det blir fremstilt her heller å få en partner).

Det blir nok en emisjon på lav kurs, så får man heller se fremover etter den.

Både utsettelsen og en kommende emisjon har jo vært ganske opplagt og base case for de aller fleste?

4 Likes

Jeg ser den, men faktum er jo at det gjorde han jo på samme tid som ha sa at aktiviteten var så høy som den noen gang hadde vært. Han nevnte og at han trodde omikron bølgen gjerne ikke vil ha like stor impact som delta, og det finnes det jo faktisk data for at muligens kan være tilfellet. Dette burde han kanskje ikke gjort, men det gjenstår å se. Å nedspille muligheten for at de når guiding kan han umulig gjøre, slike tolkninger får markedet gjøre selv, det gjorde det på R&D.

Jeg har ikke begravd meg i tolkningen og har lagt meg rundt forståelsen av at utfallsrommet er stort. Ingen vet alt, de kan bare informere konkret om hva de vet og det var at aktiviteten var rekordhøy trass smittetallene som er delt.

At dette har komt til en screeching halt kunne man sikkert antatt, men tviler på at man tar en kollektiv avgjørelse om å informere markedet om “kanskje noe, muligens” negativt før de vet at det er en overhengende sannsynlighet for at det absolutt ikke går.

Når er meldingen ute, forventningene blir lave og man kan igjen overraske på oppsiden :laughing:

Det generelle utfallet av en slik melding på div fora er rett på EMI, skjønner jo at folk ønsker billige aksjer i selskapet som er nærmest markedet av alle på OSE :slight_smile:

4 Likes

Dette var definitivt kjipe nyheter. At N blir yttligere forsinka er selvfølgelig kjedelig for aksjonærene. Kan det dog være en trøst at alle andre også råkes av dem samme forsinkningen.

Dermed svekkes i hvertfall ikke konkurransesituasjonen i noen særlig grad.

Jeg har aldri hatt flere N aksjer, og kommer til å øke i to runder: først ila starten av neste uke ifm det vi vil kunne anta vil bli et brutalt fall. Så ifm en mulig EMI - som jeg synes vi bør kunne være ærlige og anta at kommer ila 3-6 mnd.

Men… Vi er nesten i mål :crossed_fingers:

8 Likes