Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Virker jo ikke så mye fra23til 20 ,men når man har noen tusen aksjer blir det store tall på kto,

1 Like

Starter opp idag og kryper fortsatt oppover etter åpning. Ser lovende ut!

3 Likes

Vedder en kassett på at en evt emi settes høyere enn dagens kurs.

1 Like

Ja, i det større bildet ser det lovende ut. Men vi diskuterte altså om meldingen sist fredag var bakt inn i kursen. Fasiten har vi fått. Er det ikke en ærlig sak å si at man tok feil? Hvor vanskelig kan det være?
Jeg, for eksempel, skrev for noen dager siden at kursen gjerne faller i tre dager etter en negativ melding. Fakta viser at her tok jeg feil.

2 Likes

Hva er definisjonen på 1 stk Kassett ?!

Dagskurs er en marginal og uvesentlig ting, så lenge det ikke starter omfattende tradingvolum og omrokkeringer på eierlistene, dette har ikke skjedd i dette tilfellet.

Det er nok bakgrunnen for at så mange ikke lar seg engasjere av denne kursbevegelsen.

3 Likes

Hvis kravet plutselig nå er blitt “omrokkering på eierlistene” så skjønner jeg godt hvorfor du konkluderer slik du gjør. De fleste her inne må ha et perspektiv på mange kvartaler og år. Dette hindrer likevel ikke at et kortsiktig kursfall på 10-15 prosent betyr at meldingen var uventet for flertallet.

Dette minner meg om den tidligere kinesiske statsministeren Chou En Lai som på 70-tallet ble spurt om hva han mente om den store franske revolusjonen?

  • Det er for tidlig å si, svarte han.
1 Like

Dette er en konklusjon jeg altså er helt uenig i.

Et kursfall på 10-15% betyr bare at det var den prisen et ekstremt lite subset av aksjonærer følte seg presset til å selge og villig til å kjøpe.

Vi var nok veldig mange aksjonærer som så denne risikoen allerede i november

image

5 Likes

Tror ikke flertallet solgte på meldingen…
Men noe av mindretallet syntes dette var uventet og valgte å selge på nyheten.

2 Likes

Absolutt! Det blir store tall. Man bør tenke langsiktig i Nordic Nanovector. Det blir store tall når kursen står i 200,- også.
Helt realistisk med en tidobling fra dagens kurs hvis Betalutin fortsetter å imponere. Har imponert så langt vil jeg si. Det selskapet har levert frem til nå er helt vanvittig bra. Skulle gjerne sett interim data fra paradigme. Det tror jeg ser veldig bra ut, hvis ikke hadde aldri FDA redusert fra 130 til 120 pasienter i paradigme.
Archer1 er jo et kapittel for seg selv. Betalutin i kombinasjon med Rituximab ser ut til å fungere mege godt. Rituximab omsettes for vanvittige summer i markedet i dag, og Betalutin booster den!

Jeg tror ikke folk flest skjønner hvor bra Betalutin er. En ting er effekten, men man må se på helheten. Enkel behandling, nesten ingen bivirkninger og ikke minst quality of life. Et kinderegg:)

Jeg er i den oppfatning at vi er med på å skrive historie. Jeg tror dette blir veldig stort. Jeg tror Nordic Nanovector kan bli et norsk Big Pharma!

Ja jeg er tungt inne, og det kan påvirke mine tanker. Men se hva som allerede foreligger av kliniske og prekliniske data da. Det er ikke tilfeldigheter. Betalutin fungerer, og kommer til å få en plass i markedet.
Svaret får vi i 2022. Det er i år det:)

12 Likes

Om de fleste ble skuffet - blant de som følger tett med - betyr ikke det nødvendigvis at man selger.

1 Like

Dette er mannen som har tilgang til interimdataene: Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: "We are very encouraged by the interim results both the activity and the safety profile in this unmet patient population. We believe that the decision to focus on one arm as well as the ongoing implementation of the protocol amendments will significantly support an increase of the enrolment rate to PARADIGME”.

Hans andre uttalelse i saken: Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said:
We are EXTREMELY ENCOURAGED by the preliminary data we are seeing both in terms
of efficacy and safety profile.”

11 Likes

Du skal ha respekt for at du 18.november så dette så klart. Likevel er det slik at mange aktører - kanskje de fleste? - forholder seg til selskapets egne guidinger og blir naturlig nok skuffet da utsettelsen kom. Dette gjelder ikke minst når Nano har bygget opp økt troverdighet gjennom en mer seriøs ledelse, mer åpenhet og hyppigere oppdateringer.

2 Likes

Du er uærlig LinPio når du iherdig prøver å vise at jeg tok feil ved å sitere bare første halvpart av mitt eget sitat. Det eneste jeg tok feil i var at jeg lot være å ta høyde for at generelt fallende børser i begynnelsen av uken kunne bringe akjsen under 20. Fallet var ikke ubetydelig, men jeg skriver altså klart og tydelig at aksjen midlertidig kan falle til 20 kr. Serr for øvrig ut til at eg kan få ganske rett i at reaksjonen vil være “midlertidig”.

4 Likes

Jeg ser at jeg burde ha tatt med hele innlegget ditt i sitatet, men jeg tok jeg den delen jeg var uenig i.

Jeg husker at vi i høst på dette forumet gjennomførte minst en meningsmåling der vi skulle forutsi hvor mange pasienter selskapet hadde rekruttert til neste kvartalsrapport. Et overveldende flertall her inne var mer optimistiske enn hva resultatet faktisk ble. Dette forumet er ikke det samme som markedet. Men vi har ikke andre og bredere undersøkelser. Etter at vi tippet og resultatene kom, falt kursen. Dette har vært et mønster mange ganger i flere år hvis vi virkelig skal se på det store bildet.

Men nå får vi håpe at vi blir positivt overrasket framover slik at tallene neste gang blir bedre enn hva markedet har bakt inn.

1 Like

Ja, disse uttalelsene har vært avgjørende for min eksponering i selskapet. Man må vel da se for seg at effektdataene på interim var like gode eller bedre enn på Lymriten. Dersom Paradigme feiler, så må Bizzaris kommentar ettergås grundig. Var det en vill overdrivelse. Jeg kan ikke se for meg at noe slikt er tilfellet, men man overraskes jo hele tiden. Sist hun Amerikanske jenta som nylig ble dømt for svindel. Det var i helsesektoren.

Bizzari må vel (ja, helt klart) med sin kunnskap om Paradigme være innsider og kan ikke kjøpe aksjer i Nano. Hvem flere i selskapet sitter i Clinical Committee, eller mest sannsynlig sitter på kunnskap om Paradigme? Noen som vet?

1 Like

Optimismen i høst var godt begrunnet, men omicron (som på lengre sikt er en bra ting for verden) gjorde at det dukket opp en ny faktor i regnestykket som endret resultatet radikalt. Det markedet overser er selvfølgelig at noen måneders forsinkelse nå har svært lite å si for NANOVs suksess, og burde påvirke aksjekursen langt mindre enn det gjør. Betalutin i forhold til konkurrentene er det som teller.

3 Likes

Ja den uttalelsen er helt avgjørende. Og, dersom resultatene ikke holder, må det nødvendigvis også sies. Men noe annet er ikke sagt! Man kan ikke bare komme med de positive. Bizzaris kommentar er ikke det eneste vi har av konsistent grunnlag. NanoV står på for å få de endelige resultatene på bordet, og det tilser at dette går riktige veien. Vi vet at stamcellepasienter er tatt inn, og at stamcellebehandling ikke har betydning for virkningen av Betalutin. Det er jo ganske så rått at der stamcelleterapi ikke virker, ja der kan Betalutin benyttes!

Så jeg forutsetter at utsagnet fortsatt står ved lag, og at Betalutin blir godkjent. Jeg går ut fra at Erik Skullerud nok har skaffet seg de forsikringer om Betalutins virkningsgrad han trengte for å ta CEO-jobben. Han tok selvfølgelig ikke den på lykke og fromme.

2 Likes

Så da er Skullerud også i innsideposisjon da, mener du? Kan Bizzari si noe om hva han har sett i Paradigme til noen av de andre i selskapet? I teorien så er vel dette ikke korrekt, men hva som kan skje i praksis i bioteknologiselskaper er kanskje noe annet? Man klarer vel ikke å holde helt kjeft hvis man er helt oppglødet? Uansett så vil jo kroppsspråket kunne avsløre. Går man rundt og smiler som en sol flere dager etter at man har fått sett interim resultatene, så blir det jo en snakkis på kontoret. :slight_smile:

Er det noe som utelukker at Bizzari kommenterer på det han har sett av resultat og bivirkning fram til nå? Han blir vel løpende oppdatert.

Skullerud har neppe fått insidedetaljer fra Paradigme. Men regner med at han er oppdatert på at det ikke er negative nyere informasjoner. Det kan i tilfelle ikke regnes som insideinfo. og er jo ikke noen annen info enn det vanlige aksjonærer har. Det er jo ikke kommet negative informasjoner om de videre inklusjonsresultatene.

Men det er klart at løpende resultater om interimdata burde vært rapportert. Det vakuum manglende info om dette medfører for aksjekursen i form av usikkerhet er jo åpenbar. Men det vakuumet må vi altså kunne leve med som aksjonærer, og stole på at alt går riktig for seg.

Jeg regner med at også Clinical Committee har et ansvar for å informere, dersom det blir store avvik i løpende resultater. Tvert i mot har de jo uttalt at resultatene har vært konsistente med det som forelå i Lymrit. Når noe annet ikke er uttalt, Paradigme går tregt, men ellers som forutsatt og er nesten ferdig er jeg villig til å stole på at utsagnet til Bizzari fortsatt er gjeldende.

2 Likes