Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Paradigme går tregt, men står foreløpig ikke stille. 5 uker til vi får neste oppdatering og det er mange som skal bekymre seg. Jeg tror i alle fall at det i løpet av 2022 blir anledning til å selge de aksjene jeg har kjøpt de siste 4 dager til en kurs vesentlig over 21 så da er det bare noen tuber med tålmodighetskrem som skal til.

4 Likes

Kjøpt meg inn selv disse dagene, så har jeg satt litt til side for en fremtidig emisjon, finner ingen bedre case på børsen nå etter min mening. 2022 skal bli et usannsynlig spennende år🍿

3 Likes

Ledelsen i small pharma som ikke har produkter i markedet med hovedprodukt i pivotal fase er ofte konstant i innsideposisjon ble det opplyst om på en radium-podcast. Og eneste muligheter for dem å kjøpe aksjer er ofte gjennom emisjoner eller opsjoner.
Selv om de ikke har dataene fra selve studien, så sitter de ofte med mye andre opplysninger som setter dem i en posisjon hvor de ikke kan handle i markedet. Jeg tror drrmed ikke man kan forvente noen innsidekjøp på dette stadiet.

15 Likes

Det jeg tænker på er, at ledelsen tidligere har udtalt med hensyn til Paradigme, at patient pipeline aldrig har set bedre ud, men resultat var 8-9 stk. pr. kvartal. Og nu siger de at , "We are experiencing an unexpected significant impact of the new SARS-CoV-2 omicron variant on the enrolment rate of our clinical trial."

Hvad mon det betyder i praktisk? Når det gik godt så var der 3 indrulleringer pr. måned og nu går det trægt. Derfor 8-9 indrulleringer i næste kvartal vil jeg godt være tilfreds med.

Tviler på at man kan trekke en slik konklusjon, det er også få omicron pasienter på sykehus for tiden (og bakover i tiden). Så man kan ikke koble omicron til sykehusinnleggelser. Problemet er nok kanskje bemanning at arbeiderne på sykehus er i karantene. Kan være at det bare er forsinkelser.

2 Likes

Det spennende spørsmålet rundt rekrutteringstempo er om kassabeholdningen holder til avlesning eller om den i det hele tatt holder til ferdig rekruttert. De kan ha satt seg som mål å melde paradigme studiet ferdig rekruttert, sett en kursboost og satt en emisjon høyere enn dagens kurs. De kan imidlertid ikke spille så høyt med selskapet at kassa er bunnskrapt før nye penger kommer inn, derfor mener jeg en emisjonen ligger an til å komme før ny kursdrivende informasjon fra selskapet. Tipper påsketider. Er derfor redd for at vi skal lengre ned før vi skal høyt opp…

Det her har vel ingen av oss særlig peiling på?

Hva gjør oss i posisjon til å si at det vil ikke komme noe kursdrivende i løpet av våren?

Er du egentlig redd for at vi skal lengre ned før høyt opp? :wink:

Sant nok, men etter melding forrige fredag så har jeg innfunnet meg med at det blir en liten utsettelse og at ting går treigere - fair det. Det jeg er bekymret for er om finansieringen holder og nivået en ny emisjon må settes på. De kan ha ess i ermet, det er bare at jeg har ikke sett noen siden forrige februar. Håper jeg tar feil.

Når jeg ser på Q3 presentasjonen fra 2021 (som jeg mener er det ferskeste vi har), så viser denne cashposisjon og burnrate.

  • Revenues for the third quarter 2021 and the first nine months of 2021 amounted to NOK 0.0 million (NOK 0.0 million)
  • Total operating expenses for the third quarter 2021 were NOK 104.3 million (NOK 88.1 million). Total operating expenses for the first nine months of 2021 were NOK 309.3 million (NOK 327.3 million)
  • Comprehensive loss for the third quarter 2021 amounted to NOK 103.6 million (loss of NOK 88.2 million). Comprehensive loss for the first nine months of 2021 was NOK 307.6 (NOK 305.4 million)
  • Cash and cash equivalents amounted to NOK 369.5 million at the end of September 2021, compared to NOK 450.1 million at the end of June 2021, and NOK 294.0 million at the end of December 2020

Med utgangspunkt i at det er brukt 309,3 MNOK på 9 mnd så antar jeg at en cashburn på 34,5 MNOK pr. mnd ikke er langt fra sannheten.
Med en cashposisjon på 369,5 MNOK pr. utgangen av september så utvikler denne seg slik:
(utgangen av)
Oktober 21: 335 MNOK
November 21: 300,5 MNOK
Desember 21: 266 MNOK
Januar 22: 231,5 MNOK
Februar 22: 197 MNOK
Mars 22: 162,5 MNOK
April 22: 128 MNOK
Mai 22: 93,5 MNOK
Juni 22: 59 MNOK
Juli 22: 24,5 MNOK
Cash beholdningen rekker til 21.08 neste år. Sett opp mot tidspunkt for når emisjoner tidligere er satt begynner vi å nærme oss dette nå. Samtidig nærmer paradigme studiet seg slutten og man kan gå nærmere null. Med opplysninger fra Savepig med antagelser om ferdig rekruttert i september står vi uten penger på konto. Min konklusjon er derfor at finansiering må til, og all historikk viser at dette hentes gjennom emisjon.

1 Like

Livet som Nano aksjonær er er schizofrent. Enten er man langsiktig eller trader eller en kombinasjon. Blant Topp 50 er det hovedsaklig langsiktige, og det er blant toppen av disse at den kommende emisjonen vil bli siktet inn på. Så dersom det blir emisjon som er løsningen vil nok denne være i leiet 18-28 kroner. Skal den komme på høyere nivåer må det ha kommet begivenheter som tiltrekker investormiljøer utenfor menigheten. En slik begivenhet kan være ferdig innrullert Paradigme, men jeg tror det blir nødvendig å hente penger på en eller annen måte før denne begivenheten inntreffer.

Så for oss ekte schizofrene har vi en minimumspott som er long og en tradingpott som gjør hverdagen spennende, I beste fall sitter du med begge på hånden den dagen de store nyhetene kommer. Da har du flaks og det har vi i så fall fortjent.

2 Likes

Ref nanov sin vinkling angående partner den siste tiden forventer jeg faktisk at dette landes før en ny emisjon settes. Da tenker jeg spesielt på Asia. En eventuell upfront betaling kan jo også potesielt fjerne behoved for ytterligere kapitalinnhenting.

3 Likes

Den største pådriveren for fallende kurs fremover blir spekulasjonene om hvor lavt en emisjon vil settes.
Så hvorfor ikke straks invitere til en fortrinnsrettet emisjon, la oss si på rundt dagens kurs, med salgbare tegningsrettigheter?

2 Likes

Enig, det er å håpe at slike nyheter kan komme. De har selv sagt at partner er vanskelig før etter readout, noe som betyr etter at kassa er tom. Det har aldri vært noe problem å hente kapital fra de største eierne eller generelt, og vil ikke være det nå heller - som alltid vil spørsmålet være til hvilken rabatt og pris.

Min største skuffelse med utsettelsesmelding er at de lar finansieringsspøkelset henge i luften. Som det er sagt her mange ganger i tråden, “putt aksjene i skuffen og åpne i slutten av 2022”.

1 Like

Antall på intensiv i Norges synker stadig, fra 125 til under 80 på noen dager, samtidig som smittetallene går opp. I England ser det også ut til at antall innleggelser ikke stigere videre, selv om enormt mange blir smittet. Å stoppe med karantene, stoppe med testing og gjenåpne sykehusene synes mer og mer å være det innlysende svaret nå. Det vil inklusjonstempoet i Paradigme ha alle fordeler av! Vaksiner flere! Omikron har gjort korona til en ufarlig forkjølelse for de vaksinerte. Og de uvaksinerte har nå en meget sterk motivasjon for å vaksinere seg. Her er grafen fra England i forgårs, koronapandemien er i ferd med å brenne ut:

3 Likes

Ingen tvil om at cash-behovet kommer, og de sitter vel neppe med noe bankers ess i ermet i og med at slikt i så fall skal meldes, men det store spørsmålstegnet både for dem (foreløpig) og for investorer er jo rekrutteringstallet som kommer på Q4 i februar. Er jo snakk om så små tall at tilfeldigheter vil avgjøre om kursen faller med noen kroner eller om vi plutselig ser +28kr.

2-3 rekrutterte til så kanskje kursen blir liggende omkring der vi er, men har de flaks at det tipper stang inn på to til så snus bildet helt. Da mangler bare 9pas og i tillegg begynner markedet å lure på om det også er en trendøkning man ser… 5 pas i mnd?? Enrollment complete før mai???

Blir ikke lett å vurdere verken når emisjon skal settes eller om man skal kjøpe eller selge :grinning:

Edit: Ikke legg all verden i tallene jeg har brukt. Ville bare eksemplifisere.

13 Likes

Anbefaler denne podcasten for de som lurer på hvordan sykehusbelastning under denne bølgen utarter seg:

TLDR;

  • Det er ikke pasientbelastningen som er det største problemet, det er bemanning som har sluttet, er syke eller må rulleres til mer kritiske funksjoner
  • Mange pasienter som kommer inn viser seg å også ha covid, må isoleres og krever langt mer bemanning for å håndtere samme antall
  • I sum utsettes mye “elective” surgery som egentlig er kritisk (f.eks. operere for brystkreft) pga manglende kapasitet
1 Like

FTF trolig lånt ut til mer short og, spenstig valg å shorte nede på lav 20.

I forhold til meldingen og rekrutteringstakten - noen måneders utsettelse isolert sett har fint lite å si på dette punktet i løpet, men blir veldig betydelig fordi vi balanserte på en knivsegg emisjonsbehov før eller etter readout (eller kanskje til og med partner).

Nå blir emisjon før readout på lave kusnivåer base case, og vi vannes ut mer enn vi hadde trengt dersom vi hadde klart readout før emisjon.

Må gjerne si at forsinkelse var forventet, men det var fortsatt flere som drømte om en reprise av Q4 2020 rekruttering. Det ser til og med ut som noen fortsatt diskuterer hvorvidt det kommer en emisjon før readout eller ikke! Det mener jeg vi må ta høyde for som base case (klart det kan skje et mirakel, men tror ikke det er lurt å basere investeringene sine på det).

Så må vi bare håpe at vi klarer ferdig rekruttert og kanskje til og med noen andre positive meldinger før den tid så vi begrenser utvanningen

4 Likes

Av nysgjerrighet, siden alle aksjonærene nå bare må legge inn i regnearket at det kommer en emisjon på lave kursnivåer, hvor mange agerer etter dette tankesettet og reduserer beholdningen sin nå på 20 kroner?

Som du skriver, man skal ikke ta høyde for mirakler, så hvorfor sitte rolig i båten og se på at den “synker” hvis man kan spare noen titalls prosenter og heller kjøpe seg tilbake på de lave emisjonskursene som kommer?

4 Likes

Kursen har jo mer eller mindre falt konstant siden midten av november? Så det er vel da den tankegangen tok fart?

EDIT: Samtidig, de som tenkte slik solgte sikkert på 25-30, ikke her nede på 19-20. Her selger de som har mistet troen på at dette blir noe av.

1 Like