Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Riktig, jeg vet at flere har redusert seg i kort tid etter R&D og jeg forventet selv en utsettelse som skrevet noen dager før meldingen kom, men det dukker opp veldig mange innlegg nede på 20 kroner etter bekreftelsen om at det bør selges i påvente av emisjon på 16 kroner.

Er det ment som et godt råd, eller bruker man forumet som en katalysator for å presse ned kurs for å utnytte at mange investorer er skvetne / lett påvirkelige?

8 Likes

Jeg tror ikke dette forumet verken gir utslag opp eller ned i kurs med unntak av noen tusen aksjer ene eller andre veien, til syvende og sist er det markedet som bestemmer. Jeg tror endel lettet seg etter R&D day, mens andre som meg selv, håper på positive nyheter som kan gjøre at vi enten får opp farten på rekrutteringen mot sommeren, eller at det kommer andre nyheter som sikrer finansieringen. Det må være lov å lufte tanker og diskutere både rundt rekruttering og finansiering ene og andre veien. Pr. nå holder jeg dessverre muligheten for en siste lav utvanning som det mest realistiske resultatet, men tør ikke sitte utenfor - dette tror jeg gjelder mange. Om det skulle bli en emisjon på 16 NOK som meldes, så vil jeg være med å ta min del i denne. Oppgangen kommer da ingenting tilsier at det er medisinen det er noe feil med, kun fremdriften. Spørsmålet er når…

2 Likes

Får snakke for egen del å si at så konspiratorisk er jeg ikke. Jeg sitter som jeg har gjort i mange år med en long posisjon, og selger ikke fordi jeg ikke ønsker å gå glipp av eventuelle mirakler underveis.

Jeg kjøper heller ikke mer enda, fordi jeg frykter at det kan komme enda bedre muligheter.

Tror det er flere som har solgt seg ned den siste perioden, og at forventning om emisjon demper kjøpslysten for flere, selv på disse nivåene.

Målet med innlegget var en oppfordring til mer edruelighet i diskusjonene her inne fra enkelte i forventninger om å slippe emisjon.

Jeg er ivrig leser, og setter stor pris på dine innlegg, så for å snu på det - tror du at det blir en emisjon før readout? Og tror du at markedet vil ta i mot en evt. emisjonsmelding uten negativ reaksjon?

Jeg har ikke turt å trade, for hvis jeg hadde solgt noe av beholdningen hadde Nanov inngått en samarbeidsavtale ala Bayer-Algeta dagen etter (Murphys lov) :slight_smile:

2 Likes

Svigerinne min jobber som lege. Kapasiteten er sprengt ift karantene og sykdom. Dvs at de ikke har folk nok til dekke opp for å drifte. Sykehusene går jo rundt. Men ting utsettes vanlige operasjoner osv. Kliniske utprøvninger blir selvfølgelig i andre eller tredje rekke. Så selv om det ikke er så mange innlagte er det enormt mye fravær i helsetjenesten. Det er Norge da. Men det er samme situasjon i mange land…

Fin avklaring, jeg var heller ikke ute etter å ta noen, det var for å dele observasjonene den siste uken.

Når det gjelder det du spør om så er det selvsagt en stor mulighet for emisjon før read-out, men jeg håper den da eventuelt blir satt etter at studiet er fullrekruttert. Den stadige utsettelsen rir aksjekursen som en mare, så en bekreftelse på at de endelig er i mål vil forløse mye av den trøstesløse ventingen og åpne for at flere større investorer ønsker å posisjonere seg i forkant av nært forestående data.

Det kan fort skje at mange større aktører gjerne overtegner og ønsker deltakelse i emisjonen fordi de vet at det er ca 4 måneder til første avlesning foreligger. Floskete eller ei; NANOV kan bli nye Algeta, denne readout’en vil være det som settler for det. Å kunne handle i en emisjon vil være lettere enn i markedet.

Å sette en emisjon før fullrekruttering håper jeg unngås, og jeg mener at de fint bør klare å sette en emisjon mellom 25 - 30 kroner på meldingen om fullendt rekruttering.

Man kan jo selv kjenne på hvor lei man er av utsettelsene og hva det vil bety for følelsen av trygghet for investeringen den dagen vi er fullrekruttert. Når man snakker om emisjon på 16 kroner undervurderes effekten av hva et fullrekruttert Paradigme vil bety. Det er slutten på fire års venting!

Når det gjelder alternativet tror jeg fortsatt at det er opportunistisk og en god mulighet for at et så perifert marked som Asia på nåværende tidspunkt kan utlisensieres. Ikke bare for å funde Paradigme-avlesningen og resten av 2022, men for å sparke i gang de andre planene de har. På R&D var de åpne på at mulighetsrommet for selskapet er meget stort, hvorfor skal de vente med dette hvis de kan ta inn en partner på et marked hvor hovedhensikten er å sikre markedsandeler og fremtidige inntekter fra royalties, og ikke makse det slik de vil gjøre i USA, Europa og Norden.

De har også nylig hatt et “stort” møte rundt Alpha37 som Skullerud refererte til, og de forventningsstyrer markedet på at man skal forvente at det kommer nyheter om next step i løpet av H1 2022. Hva som ligger i dette kan man spekulere i, men også her er partnerskap med up-front åpenbart noe man skal kunne regne med skjer, like sannsynlig som at det ikke skjer.
Det som taler for at det er snakk om penger er at de gjentar at Paradigme er pri 1 og at alle penger skal gå den veien; da er det motstridende å bruke tid og ressurser på Alpha37 hvis styret og de ledende aksjonærene forventer all in på Paradigme.

Jeg ser derfor at selskapet har mange muligheter foran seg, og emisjon er selvsagt en av de, men jeg er nok mer optimistisk på hvilket grunnlag den kan settes på.

11 Likes

Når ftf nå øker utlån. Tyder det på mer short og lavere kurs. :cold_face:

Ja, men disse ble utlånt for 2 dager siden. Det er snøen som falt mandag og/eller tirsdag. Hva som har foregått etter dette vet vi ikke før til uken, men erfaringsvis er ikke dette godt nytt. Jeg ser at jeg har kjøpt ca 25 % av den antatt økede short. Føler at dette muligens er David sin kamp mot Goliat. Håper resultatet blir som i historien.

1 Like

En rettet emisjon er vel formen som vil påvirke kursen minst? Da er det noen store fisker som sluker det hele og vi blir fort ferdig med saken. En fortrinnsemisjon vil derimot gjøre at mange potensielle kjøpere foretrekker emisjonsaksjer fremfor å kjøpe på børs. Dermed presses kursen i retning av emisjonskursen.
Dagens kurs gjenspeiler nok i stor grad allerede en forventning om elendig rekruttering og en emisjon. Dermed er det lite sannsynlig med noe vesentlig kursfall fra dagens nivå. Det som dog nå legger et lokk på kursen, er frykten for negativ makro. Ref. Ukraina…

1 Like

Helt korrekt, fortrinnsrettsemisjoner gjøres av selskapet som sliter med tillit og har laber standing i investormarkedet. Det har noen fordeler med seg, men gir også langt flere aksjer i omløp og er ikke å foretrekke blant den store majoriteten som ikke kan bidra med å forsvare sin andel.

Tegningsretter blir også meget raskt verdiløst.

NANOV henter 400 MNOK på en halvtime hvis de ønsker det og kommer IKKE til å bruke tid og ressurser på en fortrinnsrettet emisjon som sabler kursen ned 60 % og hvor garantistene skal ha 40 MNOK for å flashe kontoen sin.

11 Likes

Når det gjelder den ventede emisjonen, er det noen som har peiling på hvor stor den sannsynligvis må bli? Tenker også da på hvor stor den blir i forhold til tidligere emisjoner.

Får vi en fredag kveld melding i dag også ? Nanov weekend killer :scream:

Skal si emisjons betraktninger dyrkes og vannes her … trøsten er vel at kursen skal fra 20-
området til 10-ganger i løpet av dette året… ikke sant ?

1 Like

Ble en form for extended three day rule denne uken.

Men alt over 20 er egentlig helt ok, når makro headwinds mot biotech er så sterke

Jeg tviler på at NANOV kommer til å hente mer enn 250 millioner om gangen i den situasjonen de er nå.

Nå er det bare om å gjøre å holde skuta gående til de har fått sendt inn søknaden og forhåpentligvis fått svar er min gjett.

6 Likes

Enig i resten, men så lenge jeg fremdeles er i gevinst på det jeg kjøpte på dag 1, så tenker jeg vel at tredagers-regelen faila ganske greit denne gangen :wink:

1 Like
24 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Ny selskapspresentasjon, eller?:

19 Likes

Spennende at de fokuserer så mye og tror på en god behandling innen DLBCL. Her er det et enormt potensial gitt dagens utfordringer med å få pasientene friske / responderende.

10 Likes

Ser at legene hyller behandlinger som kan utkonkurrere cellegift.

Verdt å merke seg at flere leger mener CAR-T kan gis til eldre pasienter med komorbiditet også.

10 Likes