Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Synes denne artikkelen lagt ut i biotekaksjer-tråden kunne være aktuell for Nanov.

15 Likes

Som ofte etter oppdatering fra selskapet dukker det opp mange påstander om
nervøse investorer som vil kaster kortene.
Nå har vi mulighet til å se litt på omsetning og endringer i akjonærregister i dagene rundt melding.
Det er lite som bekrefter at disse påstandene ble riktige.

Personlig heller jeg mer mot noe stopp loss, en del shorting hvor endringene i aksjonær register først kommer til syne dagen etter salgspress og en liten andel “social engineering”

8 Likes

Svært få OSE selskaper på vår lille børs kan leses inn mot de 10 punktene ang. M&A… og enda færre blant våre 12-15 bittesmå biotechs.

Det synes ikke jeg.

7 Likes

Svært oppløftende nyheter om Omikron var headingen på denne. Det kan vel alle være enige om og Einarsson har god grunn til å være optimist på vegne av selskapene sine, inkludert NANOV.

11 Likes
7 Likes

En liten tankevekker til dem som tror det bare er å kjøre på med Paradigme og andre studier i den tid vi er i nå.
Fin sak du fant her InVivo :+1:

2 Likes

Det er jo ganske utrolig at de tross alt har klart å rekruttere ca 3 stk pr måned under denne pandemien. Jeg har troen på at de klarer 7-8 pr siste kvartal og da mangler vi 10-11 som blir hanket inn før fellesferien

Tror det har så godt som stoppet siden di har meddelt litt forsinkelse Ref art in vivo

Lavt volum - så da er spørsmålet om det er kjøperne eller selgerne som mister tålmodigheten først. Ingen tvil om at pandemien fortsatt preger markedet. Selv om vi øyner slutten på pandemien (takket være Omicron) så vet vi jo at rekrutteringen vil være problematisk i ytterligere noen uker. Dette resulterer i sin tur i bekymring for en utvannende emisjon.

4 Likes

There is a limit to how long people can keep living like this, and many people with blood cancer have started to return to something like normal life, making choices about how they balance the risk of the virus with the benefit of spending time with the people they love.

Dette betyr vel at man også oppsøker klinikkene igjen for å få behandling hvis det øker sannsynligheten for livsforlengelse skulle man tro.

6 Likes

Hvis det er slik at det er et stort antall i Europa som har lymfekreft og som har prøvd de løsninger som finnes uten at det hjelper . Dvs at at det meste av håp er ute . Da ville no ihvertfall jeg tatt en dose Betalutin ift å ikke tørre å oppsøke sykehus.
Syntes det hele er så underlig rundt dette

3 Likes

Virker som sitene ikke markedsfører «produktet» godt nok.

1 Like

Jeg har vært innom sykehus både i jula og nå i januar, riktignok med ufarlige (men litt plagsomme) saker… og jeg slapp til på noen få dagers varsel. Ventet max en uke i begge tilfeller.

Hadde time hos overlegen på avdelingen, og biopsier m.m. ble foretatt like raskt og ekspeditt som før pandemien. Muligens litt lenger ventetid på labresultater, da laben bruker mye tid på å analysere covidprøver, men jeg fikk prøvesvar en uke tidligere enn jeg var forespeilet.

Nå var det riktignok noe lenger ventetid på andre avdelinger enn på den jeg var innom, men sykehuset var tilsynelatende i helt normal drift med noen smitteforhåndsregler.

Viktig å ikke krisemaksimere og male et ensidig svart bilde av hvordan ståa er i helsevesenet rundt om.

4 Likes

Helt enig!:+1:

Men ikke så rart at folk har svartsyn, det er jo dette virkelighetsbildet som blir formidlet av media

5 Likes

…og av meldingene fra Nano.

2 Likes

Feil, meldingene fra NANO viser iallefall en viss gangfart mot målet. Det som meldes fra media skulle tyde på full stopp. Det er en vesentlig forskjell :wink:

2 Likes

Fra hva jeg har forstått så er det ikke bare snakk om hva pasientene vil eller tør. Legemiddelselskapene kjøper timer av sykehusene og tiden til leger og sykepleiere. Det er nok mer at det ikke er kapasitet til covid og alt det andre de gjør på sykehusene i tillegg til teste ut legemidler. Og skulle det være ledig kapasitet, så går kanskje de timene til de selskapene som betaler mest.

Tja, men nei. De har referert den siste utsettelsen og antall nyrekrutterte basert på meldingen fra Nano.

DN skrev for eksempel:
“I sin morgenrapport satte DNB Markets bioteknologiselskapet Nordic Nanovector i søkelyset. Etter at den pågående Paradigme-studien viste seg å ha en mindre økning på pasienter enn ventet må fase II av studien forskyves fra første til andre halvår.”

E24 skrev:
"Selskapet forklarte utsettelsen med at omikronvarianten har påvirket pasientrekrutteringen.

– Vi opplever en uventet og betydelig påvirkning fra den nye omikronvarianten på rekrutteringen i vår kliniske studie. Imidlertid har vi nå en ende i sikte, og jeg er sikker på at vi kan levere de viktige innledende dataene fra denne studien i andre halvår 2022, sa Nordic Nanovector-sjef Erik Skullerud i en kommentar.

Totalt hadde selskapet torsdag innrullert 106 pasienter i studien."

1 Like

Tror de fleste tenkte på medias dekning av situasjonen på sykehusene og ikke NANO’s rekruttering spesifikt da de leste InVivo sitt innlegg. Det var iallefall det diskusjonen ovenfor dreide seg om.