Helt enig!
Men ikke så rart at folk har svartsyn, det er jo dette virkelighetsbildet som blir formidlet av media
Helt enig!
Men ikke så rart at folk har svartsyn, det er jo dette virkelighetsbildet som blir formidlet av media
…og av meldingene fra Nano.
Feil, meldingene fra NANO viser iallefall en viss gangfart mot målet. Det som meldes fra media skulle tyde på full stopp. Det er en vesentlig forskjell
Fra hva jeg har forstått så er det ikke bare snakk om hva pasientene vil eller tør. Legemiddelselskapene kjøper timer av sykehusene og tiden til leger og sykepleiere. Det er nok mer at det ikke er kapasitet til covid og alt det andre de gjør på sykehusene i tillegg til teste ut legemidler. Og skulle det være ledig kapasitet, så går kanskje de timene til de selskapene som betaler mest.
Tja, men nei. De har referert den siste utsettelsen og antall nyrekrutterte basert på meldingen fra Nano.
DN skrev for eksempel:
“I sin morgenrapport satte DNB Markets bioteknologiselskapet Nordic Nanovector i søkelyset. Etter at den pågående Paradigme-studien viste seg å ha en mindre økning på pasienter enn ventet må fase II av studien forskyves fra første til andre halvår.”
E24 skrev:
"Selskapet forklarte utsettelsen med at omikronvarianten har påvirket pasientrekrutteringen.
– Vi opplever en uventet og betydelig påvirkning fra den nye omikronvarianten på rekrutteringen i vår kliniske studie. Imidlertid har vi nå en ende i sikte, og jeg er sikker på at vi kan levere de viktige innledende dataene fra denne studien i andre halvår 2022, sa Nordic Nanovector-sjef Erik Skullerud i en kommentar.
Totalt hadde selskapet torsdag innrullert 106 pasienter i studien."
Tror de fleste tenkte på medias dekning av situasjonen på sykehusene og ikke NANO’s rekruttering spesifikt da de leste InVivo sitt innlegg. Det var iallefall det diskusjonen ovenfor dreide seg om.
Rekrutteringen suger balle pung åkkesom
Var det 80-90 siter de har? Må være mange som ikke har en eneste pasient dosert. Hvordan kan det ha seg?
ref Paradigme
De har redusert sites som ikke leverer, usikker på hvor mange det er snakk om nå, men mener det er 74 som ble nevnt i en presentasjon
Sannelig heftig nedgang fra 96 gitt.
Men fortsatt et ganske anselig antall mtp på hvor få pasienter som skal inn i Paradigme vil jeg si
Synes at i forhold til det markede som er der ute for behandling ,så er det rart at vi sliter med å finne 120 wold wide
Hadde alle hatt en pasient pr mnd hadde vi vært ferdig rekruttert i august 2018😅
Sier vel i også litt om tilstedeværelsen av andre pharmas samt deres ønsker om samme pasientene, tenker jeg. Sitene blir tross alt “insentiverte” …
Nanov`s aktiviteter kritiseres ofte av de som alltid vet bedre.
Jeg tror personlig at selskapet med Skullerud i spissen har blitt mer selvkritisk på hvordan og hvilken informasjon som frigis.
Den meldte forsinkelsen garderer selskapet mot ellers kommende kritikk HVIS paradigme tar lengre tid enn planlagt.
Siden Omikron-effekten ikke er mulig å forutsi, var dette det eneste fornuftige å gjøre.
Skulle det vise seg at Omikron får mindre betydning for utviklingen fremover, ja så er det bare å se på dette som ekstra positivt…både for selskapet, aksjonærer og pasienter.
Den risikoen får man jo svar på 17 februar. Så hvorfor sitte i den risikoen frem til da?
Du tror det har så godt som stoppet, men at de meddeler «litt» forsinkelse? I så fall blir det MYE forsinkelse siden de bruker ca 4 mnd fra pasienten oppdages til den er klar for behandling.
Er det full stopp nå passer denne uttalelsen fra Skullerud svært dårlig når de har tatt mål av seg å jobbe opp tilliten til de i markedet:
«and I am confident that we can deliver the important preliminary data from this study during the second half of 2022."
Nja… I Q3 sa de at H1 var en stretch å nå. Med Omikron har de vel sett at dette ikke går, derfor utsatt til H2. Det er ikke mange dagene siden de meldte om utsettelsen, så det er vel kanskje litt unødvendig å spekulere i at de klarer dette i H1.
Utsettelsen til H2 er ikke spesielt dramatisk, men det kan føre til en litt kinkig cash-situasjon, men thats it.
Når markedet har eliminert risikoen litt lenger fram i tid, så tror ikke jeg kursen lenger ligger på 20.
Slik jeg ser det, er tidspunkt og kursnivå for den kommende emisjonen sammen med en fortsatt generell nedgang i biotek sektoren, den største risikoen.
Så er det selvfølgelig en risiko ved å stå utenfor hvis det plutselig blir annonsert en partneravtale…
Siste punktet ser jeg…
Hvis det er slik at di hvet ca 4 mnd før hvilke pasienter di har tilgang til synes jeg di gaider dårlig. Synes som om di sitter med hendene i fanget og ikke er aktive, alt i fra å prøve å gjøre seleskapet og produkt kjent(sosiale medier etc). Synes synd på alle der ute som har behov for denne behandlinge som ikke vet om den,som ikke kan ta den i bruk før den blir godkjent