Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Rekrutteringen suger balle pung åkkesom :sweat_smile:

Var det 80-90 siter de har? Må være mange som ikke har en eneste pasient dosert. Hvordan kan det ha seg?
ref Paradigme

De har redusert sites som ikke leverer, usikker på hvor mange det er snakk om nå, men mener det er 74 som ble nevnt i en presentasjon

Sannelig heftig nedgang fra 96 gitt.

Men fortsatt et ganske anselig antall mtp på hvor få pasienter som skal inn i Paradigme vil jeg si

Synes at i forhold til det markede som er der ute for behandling ,så er det rart at vi sliter med å finne 120 wold wide

3 Likes

Hadde alle hatt en pasient pr mnd hadde vi vært ferdig rekruttert i august 2018😅

Sier vel i også litt om tilstedeværelsen av andre pharmas samt deres ønsker om samme pasientene, tenker jeg. Sitene blir tross alt “insentiverte” …

1 Like

Nanov`s aktiviteter kritiseres ofte av de som alltid vet bedre.
Jeg tror personlig at selskapet med Skullerud i spissen har blitt mer selvkritisk på hvordan og hvilken informasjon som frigis.
Den meldte forsinkelsen garderer selskapet mot ellers kommende kritikk HVIS paradigme tar lengre tid enn planlagt.
Siden Omikron-effekten ikke er mulig å forutsi, var dette det eneste fornuftige å gjøre.
Skulle det vise seg at Omikron får mindre betydning for utviklingen fremover, ja så er det bare å se på dette som ekstra positivt…både for selskapet, aksjonærer og pasienter.

5 Likes

Den risikoen får man jo svar på 17 februar. Så hvorfor sitte i den risikoen frem til da?

Du tror det har så godt som stoppet, men at de meddeler «litt» forsinkelse? I så fall blir det MYE forsinkelse siden de bruker ca 4 mnd fra pasienten oppdages til den er klar for behandling.

Er det full stopp nå passer denne uttalelsen fra Skullerud svært dårlig når de har tatt mål av seg å jobbe opp tilliten til de i markedet:

«and I am confident that we can deliver the important preliminary data from this study during the second half of 2022."

5 Likes

Nja… I Q3 sa de at H1 var en stretch å nå. Med Omikron har de vel sett at dette ikke går, derfor utsatt til H2. Det er ikke mange dagene siden de meldte om utsettelsen, så det er vel kanskje litt unødvendig å spekulere i at de klarer dette i H1.

Utsettelsen til H2 er ikke spesielt dramatisk, men det kan føre til en litt kinkig cash-situasjon, men thats it.

2 Likes

Når markedet har eliminert risikoen litt lenger fram i tid, så tror ikke jeg kursen lenger ligger på 20.
Slik jeg ser det, er tidspunkt og kursnivå for den kommende emisjonen sammen med en fortsatt generell nedgang i biotek sektoren, den største risikoen.
Så er det selvfølgelig en risiko ved å stå utenfor hvis det plutselig blir annonsert en partneravtale…

Siste punktet ser jeg…

Hvis det er slik at di hvet ca 4 mnd før hvilke pasienter di har tilgang til synes jeg di gaider dårlig. Synes som om di sitter med hendene i fanget og ikke er aktive, alt i fra å prøve å gjøre seleskapet og produkt kjent(sosiale medier etc). Synes synd på alle der ute som har behov for denne behandlinge som ikke vet om den,som ikke kan ta den i bruk før den blir godkjent

1 Like

Og selv man sier at tallene er utsatt til H2 så betyr ikke det at tallene kommer i desember. De kan like gjerne komme i august.
Så meldingen er ikke ensbetydende med et halvt år utsettelse.

10 Likes

Kan også komme før den tid…:blush:

2 Likes

Jeg tror aksjonærene kan være trygge på at selskapet gjør alt de kan for å komme i mål, og det ser ut til at flere og flere nå tar innover seg de svært milde effektene fra Omikron.

Dette er positivt for selskaper som NANOV når man ser det mot tidligere varianter, og historien viser at selv i tøffere Covid-klima enn det vi nå går inn rekrutterte selskapet 8 pax i snitt pr kvartal.

Smittevernoverlege Eli-Anne Skaug i Trondheim sier omikronvarianten er en velsignelse som har reddet oss fra deltavarianten.

Til Adressa sier hun at omikronvarianten har større grad av re-smitte enn tidligere varianter og smitter betydelig lettere. Men det bekymrer henne ikke.

– Omikron er en velsignelse som har reddet oss fra delta, som var en hardere variant. De fleste av oss er godt vaksinert. Vi blir generelt ikke veldig syke. Ikke engang eldre i sykehjem opplever smitten særlig kraftigere enn en lett neseforkjølelse, sier hun til avisen.

Hun mener folk som har karantenefritak på grunn av gjennomgått covid og kan gå ut i verden trass smitte i egen husstand, bør legge fra seg skammen.

– Vi må legge fra oss dårlig samvittighet og skyldfordeling. Viruset er så lite farlig nå. En ville gått på jobb med dette symptombildet i en vanlig verden, sier smittevernlegen.

12 Likes

Lav omsetning gir fritt spillerom for shorterne, og de vet vel at Omicron sørger for at tidsvinduet da de kan få utrettet noe for å senke kursen er ganske begrenset, og da gjelder det å handle før optimismen tar overhånd.

1 Like

Totalt sett er vi enig i at Omikron er positivt for å få slutt på pandemien, og at belastningen på helsevesenet blir lavere. På sikt er dette positivt for biotech og selskaper med forskningsstudier. Slik jeg forstår det via bekjentskaper så er totaliteten på sykehusene her i Norge og resten av skandinavia slik at det er summen av alt som skaper situasjonen. En prekær situasjon som har vart i 2 år snart, stadig endringer i prioriteringer og nå også et sykefravær hos de ansatte som de sliter å få bukt med. Dette gjelder både covid relatert fravær men også økende fravær ellers. Om dette gjelder utover skandinavia skal jeg ikke uttale meg om, men dersom det gjør det kan det være slik at meldingen fra selskapet om readout i H2 har sammenheng med totaliteten. Dette KAN bety at “best pipeline ever” leverer fra seg noen innrullerte pasienter til Q4 presentasjonen om en måned, men at pipeline slettes ikke er best ever lenger når de velger å gå ut med utsettelse. Dette kan bety noe lavere innrullering enn historisk rekruttering om man ser et år tilbake i tid, noe som kan bety slutten av året eller tidlig neste år før readout. Jeg tror ikke selskapet har meldt om H2 bare fordi at de mener at readout har flyttet seg en mnd.

1 Like

Man er vel uansett forpliktet til å endre guiding hvis sannsynlighetsovervekten er flyttet fra det ene alternativet til det andre, selv om det bare skulle være fra 55/45 til 45/55?

2 Likes