Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Og selv man sier at tallene er utsatt til H2 så betyr ikke det at tallene kommer i desember. De kan like gjerne komme i august.
Så meldingen er ikke ensbetydende med et halvt år utsettelse.

10 Likes

Kan også komme før den tid…:blush:

2 Likes

Jeg tror aksjonærene kan være trygge på at selskapet gjør alt de kan for å komme i mål, og det ser ut til at flere og flere nå tar innover seg de svært milde effektene fra Omikron.

Dette er positivt for selskaper som NANOV når man ser det mot tidligere varianter, og historien viser at selv i tøffere Covid-klima enn det vi nå går inn rekrutterte selskapet 8 pax i snitt pr kvartal.

Smittevernoverlege Eli-Anne Skaug i Trondheim sier omikronvarianten er en velsignelse som har reddet oss fra deltavarianten.

Til Adressa sier hun at omikronvarianten har større grad av re-smitte enn tidligere varianter og smitter betydelig lettere. Men det bekymrer henne ikke.

– Omikron er en velsignelse som har reddet oss fra delta, som var en hardere variant. De fleste av oss er godt vaksinert. Vi blir generelt ikke veldig syke. Ikke engang eldre i sykehjem opplever smitten særlig kraftigere enn en lett neseforkjølelse, sier hun til avisen.

Hun mener folk som har karantenefritak på grunn av gjennomgått covid og kan gå ut i verden trass smitte i egen husstand, bør legge fra seg skammen.

– Vi må legge fra oss dårlig samvittighet og skyldfordeling. Viruset er så lite farlig nå. En ville gått på jobb med dette symptombildet i en vanlig verden, sier smittevernlegen.

12 Likes

Lav omsetning gir fritt spillerom for shorterne, og de vet vel at Omicron sørger for at tidsvinduet da de kan få utrettet noe for å senke kursen er ganske begrenset, og da gjelder det å handle før optimismen tar overhånd.

1 Like

Totalt sett er vi enig i at Omikron er positivt for å få slutt på pandemien, og at belastningen på helsevesenet blir lavere. På sikt er dette positivt for biotech og selskaper med forskningsstudier. Slik jeg forstår det via bekjentskaper så er totaliteten på sykehusene her i Norge og resten av skandinavia slik at det er summen av alt som skaper situasjonen. En prekær situasjon som har vart i 2 år snart, stadig endringer i prioriteringer og nå også et sykefravær hos de ansatte som de sliter å få bukt med. Dette gjelder både covid relatert fravær men også økende fravær ellers. Om dette gjelder utover skandinavia skal jeg ikke uttale meg om, men dersom det gjør det kan det være slik at meldingen fra selskapet om readout i H2 har sammenheng med totaliteten. Dette KAN bety at “best pipeline ever” leverer fra seg noen innrullerte pasienter til Q4 presentasjonen om en måned, men at pipeline slettes ikke er best ever lenger når de velger å gå ut med utsettelse. Dette kan bety noe lavere innrullering enn historisk rekruttering om man ser et år tilbake i tid, noe som kan bety slutten av året eller tidlig neste år før readout. Jeg tror ikke selskapet har meldt om H2 bare fordi at de mener at readout har flyttet seg en mnd.

1 Like

Man er vel uansett forpliktet til å endre guiding hvis sannsynlighetsovervekten er flyttet fra det ene alternativet til det andre, selv om det bare skulle være fra 55/45 til 45/55?

2 Likes

I England, som er viktig for inklusjonene til Paradigme, er tendensen nå at det faktisk har toppet seg og at antall innleggelser pr. dag er startet å synke. Legg merke til at man der er adskillig lavere enn i februar i fjor. I tillegg vet vi at varigheten på innleggelsene nå er mye kortere med Omikron. Det ser altså ut til at Covid-19 helt riktig er i ferd med å brenne ut. Ting kan dermed snu fortere enn forventet når det gjelder inklusjonstempoet i Paradigme.

7 Likes

Juhu da har jeg plukket tradingpotten min og klart for salg i dagene før Q4 presentasjon på 22-24kr :wink:

3 Likes

Surprise surprise… :sweat_smile:

Ikke alle som har fått med seg at Omikron er en gavepakke for biotek-selskapene. Er nok bare en siste shake-out av skvetne aksjonærer før coveringen begynner og fuglen til Jonas stiger opp fra asken :eagle:

5 Likes

Nano er vel eneste biotech som ligger med synlig short og har desidert mest åpen eierstruktur… inviterer til short.

1 Like

Spennende å som det er de samme som ga kursen en dytt ned under 20 i dag .

1 Like

Det er selskapet og vilkårene for rekrutering som har fått oss ned her, ikke short, det er heller et symptom.

7 Likes

Spørsmålet er vel også nå, hvem som selger sine aksjer til shorten ??
Er jo bare helt høl i hue å selge nå !

FT har jo en finger med i spillet her, men drømmen er jo at det en vakker ( kanskje rett rundt hjørnet ) dag, at vi får en snadder melding som shorten rett og slett brenner fingrene sine på :slight_smile:
Det gleder jeg meg til, for det MÅ KOMME …!

3 Likes

image

17.02.2022 - Quarterly Report - Q4

Samme løsning som i fjor tilsier emisjon før 1. mars så vidt jeg kan forstå.

Ikke nødvendigvis verdens dummeste tidspunkt å være litt forsiktig på.

Så er vel dette siste emisjonen man bør forvente før data, så det er ikke verdens verste emisjon man skal gjennom. Men tipper en del bare spekulativt tenker at de kan plukke tilbake aksjer etter emisjon.

8 Likes

Tror dette er svært nærme hodet på spikeren. Dette er emisjonen vi bare må ta og den skyldes hovedsaklig effekter av Corona pandemien. Mulighetene for en partneravtale er et halmstrå som er lite å bli mett på.

Så nivået på emisjonen blir nok i nærheten av 20 tallet, så det er bare å komme til 17 feb og få pinen gjort. (Og der så jeg at fikk 2000 til 19.17)

Deretter kan 2022 ta ordentlig av.

1 Like

Enig, men tenker at de som skal finansiere emisjonen ikke vil godta noen overpris for finansieringen. Sånn som det ligger an nå og i det markedet vi befinner oss er en mer naturlig emisjonspris 16. Jeg skulle legge aksjene i skuffen og ta de frem i slutten av 22, men det er jammen ikke lett å sitte å se på dette.

2 Likes

Noen tanker om hva som kan meldes fra selskapet for å få kursen høyere på kort sikt, og dermed satt emisjonen på et høyere nivå? Vi vet alle hvilke nyheter som kan komme i løpet av 2022 for å dra kursen nordover, men på så kort sikt som det skisseres her er det vel begrenset…?

partner partner partner, alt annet er null verdt for de har nada med penger

Det er jo håpet. De har snakket om et “stort møte” i en sammenheng Q1, noe kan komme herfra. Ellers er det halmstrået om en partneravtale på noe fra pipelinen, men dette er 20x mer sannsynlig kommer i etterkant av BLA-filing av paradigme og snarlig godkjennelse av Betalutin. Ellers kan jo en rekruttering av mer enn 3 pax til paradigme skyte kursen opp 10-15% 17.02. Jeg tipper at best pipeline ever må kaste av seg et par-tre pasienter til før det stopper litt opp med screening slik som verden er nå. Spør man de største aksjonærene er det helt sikkert OK og funde selskapet i mål med readout på en kurs på 16, det binder jo opp mindre kapital for de enn om den settes på 25. Det er bare irriterende å måtte ned på sånne kurser for oss som titter på kursen daglig, men ikke tørr stå utenfor.

3 Likes

Vært med siden 2015.
Fra 2016 har det nærmest vært en endeløs rekke med negative meldinger og nedturer.
Noen positive også da, det skal sies.
Aksjen har snudd opp i håp mot et Q for så å tryne ned igjen.
Så sitter man og følger med short og blir enda mer frustrert.
Nå dukket det opp en mail fra Nordnet som sier de utbetaler penger til kunder som låner ut aksjer. Der har Nanov vært på toppen av lista over det selskapet Nordnets kunder låner ut mest aksjer til short.
Enda mer frustrasjon.
Hvor tid skal dette ta slutt?
Får mest lyst til å hive pc´en og kaste tlf på havets dyp og ikke se et sekund mer på kurser før i 2023.
Urrhhh

8 Likes