Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

I England, som er viktig for inklusjonene til Paradigme, er tendensen nå at det faktisk har toppet seg og at antall innleggelser pr. dag er startet å synke. Legg merke til at man der er adskillig lavere enn i februar i fjor. I tillegg vet vi at varigheten på innleggelsene nå er mye kortere med Omikron. Det ser altså ut til at Covid-19 helt riktig er i ferd med å brenne ut. Ting kan dermed snu fortere enn forventet når det gjelder inklusjonstempoet i Paradigme.

7 Likes

Juhu da har jeg plukket tradingpotten min og klart for salg i dagene før Q4 presentasjon på 22-24kr :wink:

3 Likes

Surprise surprise… :sweat_smile:

Ikke alle som har fått med seg at Omikron er en gavepakke for biotek-selskapene. Er nok bare en siste shake-out av skvetne aksjonærer før coveringen begynner og fuglen til Jonas stiger opp fra asken :eagle:

5 Likes

Nano er vel eneste biotech som ligger med synlig short og har desidert mest åpen eierstruktur… inviterer til short.

1 Like

Spennende å som det er de samme som ga kursen en dytt ned under 20 i dag .

1 Like

Det er selskapet og vilkårene for rekrutering som har fått oss ned her, ikke short, det er heller et symptom.

7 Likes

Spørsmålet er vel også nå, hvem som selger sine aksjer til shorten ??
Er jo bare helt høl i hue å selge nå !

FT har jo en finger med i spillet her, men drømmen er jo at det en vakker ( kanskje rett rundt hjørnet ) dag, at vi får en snadder melding som shorten rett og slett brenner fingrene sine på :slight_smile:
Det gleder jeg meg til, for det MÅ KOMME …!

3 Likes

image

17.02.2022 - Quarterly Report - Q4

Samme løsning som i fjor tilsier emisjon før 1. mars så vidt jeg kan forstå.

Ikke nødvendigvis verdens dummeste tidspunkt å være litt forsiktig på.

Så er vel dette siste emisjonen man bør forvente før data, så det er ikke verdens verste emisjon man skal gjennom. Men tipper en del bare spekulativt tenker at de kan plukke tilbake aksjer etter emisjon.

8 Likes

Tror dette er svært nærme hodet på spikeren. Dette er emisjonen vi bare må ta og den skyldes hovedsaklig effekter av Corona pandemien. Mulighetene for en partneravtale er et halmstrå som er lite å bli mett på.

Så nivået på emisjonen blir nok i nærheten av 20 tallet, så det er bare å komme til 17 feb og få pinen gjort. (Og der så jeg at fikk 2000 til 19.17)

Deretter kan 2022 ta ordentlig av.

1 Like

Enig, men tenker at de som skal finansiere emisjonen ikke vil godta noen overpris for finansieringen. Sånn som det ligger an nå og i det markedet vi befinner oss er en mer naturlig emisjonspris 16. Jeg skulle legge aksjene i skuffen og ta de frem i slutten av 22, men det er jammen ikke lett å sitte å se på dette.

2 Likes

Noen tanker om hva som kan meldes fra selskapet for å få kursen høyere på kort sikt, og dermed satt emisjonen på et høyere nivå? Vi vet alle hvilke nyheter som kan komme i løpet av 2022 for å dra kursen nordover, men på så kort sikt som det skisseres her er det vel begrenset…?

partner partner partner, alt annet er null verdt for de har nada med penger

Det er jo håpet. De har snakket om et “stort møte” i en sammenheng Q1, noe kan komme herfra. Ellers er det halmstrået om en partneravtale på noe fra pipelinen, men dette er 20x mer sannsynlig kommer i etterkant av BLA-filing av paradigme og snarlig godkjennelse av Betalutin. Ellers kan jo en rekruttering av mer enn 3 pax til paradigme skyte kursen opp 10-15% 17.02. Jeg tipper at best pipeline ever må kaste av seg et par-tre pasienter til før det stopper litt opp med screening slik som verden er nå. Spør man de største aksjonærene er det helt sikkert OK og funde selskapet i mål med readout på en kurs på 16, det binder jo opp mindre kapital for de enn om den settes på 25. Det er bare irriterende å måtte ned på sånne kurser for oss som titter på kursen daglig, men ikke tørr stå utenfor.

3 Likes

Vært med siden 2015.
Fra 2016 har det nærmest vært en endeløs rekke med negative meldinger og nedturer.
Noen positive også da, det skal sies.
Aksjen har snudd opp i håp mot et Q for så å tryne ned igjen.
Så sitter man og følger med short og blir enda mer frustrert.
Nå dukket det opp en mail fra Nordnet som sier de utbetaler penger til kunder som låner ut aksjer. Der har Nanov vært på toppen av lista over det selskapet Nordnets kunder låner ut mest aksjer til short.
Enda mer frustrasjon.
Hvor tid skal dette ta slutt?
Får mest lyst til å hive pc´en og kaste tlf på havets dyp og ikke se et sekund mer på kurser før i 2023.
Urrhhh

8 Likes

Dette er vel det man tenker hver gang kursen dropper under 20 kroner, noe som pleier å skje 2 - 3 ganger pr år. Tilfeldighetene vil deretter ha det til at kursen pleier å dra til og pushe opp mot 30 kroner, og hver gang blir markedet like forundret.

Statistisk sett vil jeg tro at det er lurt å gjøre som Syklisten har gjort i dag; å handle aksjer under 20 kroner. Jeg gjorde det selv forrige uke.

Selvsagt kan en emisjon gjøres på 16 kroner, men nå må man ikke glemme at det finnes spesialistinvestorer i bransjen, også referert til av Einarsson, som attraktive bioteks kan gjøre rettede plasseringer mot. Det er ikke sikkert at man må ty til markedet med stor rabatt og 16 kroner, men det må selvsagt ikke utelukkes heller.

Blir spennende å se om NANOV-heisen fortsatt går fra 1 til 5 etasje annen hver måned.

5 Likes

Hva med å løfte blikket litt ut av NANOV-boksen som så mange inne på forumet her kikker ned i? Generell sell-off i biotech OSE siste uka.

6 Likes

Det er litt godt at flere har det som en selv :slight_smile: Hold ut du Tixis, så tenker det blir bra til slutt.

2 Likes

Short har fritt spillerom her , neg fra selskap ,trøtte små aksjonerer, ingen store aksjonerer som har interesse av holde kurs oppe . Har dessverre ikke solgt noe, flere aksjer en noen gang, men drit lei

1 Like

Det @anon80503862 skriver her gjelder for alle selskaper med kapitalbehov og det er ikke feil i nano sitt tilfelle. Etter hva jeg tar fra hukommelsen så sier selveste at selskaper burde hente penger kvartalet FØR siste kvartalet med penger, det er vel her 1.mars har sitt utspring. Dette har han uttalt rundt f.eks targovax tidligere. Regner med denne “regelen” gjelder for samtlige utviklingsselskap, men gjerne også ALLE selskap med kapitalbehov.
Anbefaler forøvrig å følge vedkommende, han/hen/hun skriver vanvittig mye bra.

En ting vi har sett gjennom pandemien er at strikken gjerne er blitt strekt lenger enn forventet, om det er bra vet man aldri, men risikoen øker for at det kan bli en dårlig emisjon neste gang. I Nano har det vært turbulent, men selskapet fremstår fortsatt som transformert, i rett retning.

vi står foran avlesning av registreringsstudie og flere andre VIPs innenfor “rimelig kort tid”, så selv om mantraet rundt kapital fortsatt består mener jeg at det burde nyanseres(her kommer nok JCP til å si at jeg tilpasser fakta til mitt eget narrativ, og det stemmer nok sikkert). At det nå skulle komme en utsettelse var jo trasig dog forventet allerede sensommeren i fjor av visse. At det plutselig ikke skal være flere å screene og alt det der er antagelser, selv om det foreligger data rundt forventet rekruttering innen hematologi(og flere andre) i 2021 som ble delt på chatten igår.

Ståa rundt paradigme vet vi forøvrig, rekruttering er utfordrende(som for flere andre), dette hever frem et kapitalbehov som igjen fører med seg litt negative vibber og top-line data forventes lik de pasientene vi allerede har mye data på. ORR 60-70% og 28-30% CR

Ellers kan man jo forvente offentliggjøring av lead candidate rundt Humanisert antistoff, info rundt Alpha37 burde være rett rundt hjørnet og Skullerud skulle i disse dager i møte med FDA angående fase 3(kanskje vi får et drypp på q4 angående dette)

Samt er det mye spennende som foregår innen ADC - det er et UTROLIG hot marked om dagen.
9 deals - 60bUSD og 7 godkjente produkter fra mars 2019 til nå.

Så derfor gir det nå litt mer mening hvorfor R&D gikk ut på å presentere følgende:

Ser man noen mer eller mindre vellykkede år frem i tid ser man at Nordic Nanovector kan bli verdt mer enn det som snakkes om på tråden her. Dere snakker om 10-20mrd på bakgrunn av 3L FL, hva blir da verdien om man skal regne hjem 5 assets (pr idag), 3 forskjellige mekanismer, med utspring fra samme platform og med samme angrepsmål??

Da er ikke 20mrd ønsketenkning lenger.

Forøvrig har Heidelberg Pharma preklinisk data på sin egen Anti CD37 ADC mot NHL (RS leukemi, en form for CLL), de hadde samarbeid med Nordic Nanovector rundt NNV014 frem til 2017/18 ifølge springer. Det har såvidt jeg vet aldri blitt offentliggjort noe avslutning på dette samarbeidet.

Nordic Nanovector er kommet langt, og når dette først løsner(noe jeg regner med det gjør) så er det virkelig potensiale for at dette kan bli større en det mesteparten her inne har tenkt seg tidligere.

26 Likes

Takk til deg og andre som greier å dra frem det positive som er der , har selv gått i svart modus

1 Like