Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Hvordan kan jeg reise et mistillitsforslag på selskapets CFO. En hovedoppgaven er å sørge for ha tilstrekkelig kapital og emisjoner er en del av gamet. Men det er vel ikke nødvendig å gjøre dette dyrest mulig, hver eneste gang, for eksisterende aksjonærer.

2 Likes

Hvor godt er egentlig caset? Har ledelsen ikke bedre evne til å selge inn selskapet og produktene til tilretteleggere og investorene? Etter 10 års utvikling, et hav med penger brukt på utvikling, mangler de skarve 14 pasienter før avgjørende read-out som de kaller value inflection point. Skal det da være så vanskelig å få inn 250 M kr slik at det er nødvendig med å gi 30 % rabatt. Dette er utrolig og er det slik, så er det rett og slett for dyrt å være på Oslo Børs.

1 Like

Jeg tror caset er dårlig. Kan ikke mene noe annet når toppledelsen invester hele 50 000 kr med skarve 14 pasienter igjen etter en lang maraton og rett føre deres value inflection point. Det er noe som skurrer skikkelig.

Enig i første punkt. Det er underlig at det skal være så vanskelig å hente inn penger på et anstendig nivå når vi nærmer oss sluttspurten. At toppledelsen ikke går nevneverdig inn skyldes nok som vanlig i at de har en saftig opsjonspakke å trekke på.

For øvrig mener jeg nok at man burde ventet med emisjonen til markedet viser seg fra en mer optimistisk side etter at Omicron har ryddet opp i pandemien. På den annen side bør NANOV nå kunne stige i fred og ro uten et emisjonsspøkelse i bakgrunnen som gir næring til forhåpningen om å få kjøpt enda billigere. Caset er vel i bunn og grunn uendret bortsett fra en viss utvanning.

Markedet har kjørt kursen godt under kr 20, med en fallende kurve. Hvorfor skal de som spytter mye inn i emisjonen ha en mer snillistisk holdning? De gjør tross alt bare det samme som Hvermannsen; krever en ekstra stor rabatt for å investere i selskapet på grunn av det rådende klimaet.

3 Likes

Angående andre punkt. Jeg tror/trodde på caset men blir veldig i tvil når jeg ikke ser mer appetitt fra de som kjenner caset best og siden vi ifølge dem er på oppløpssiden. Investerer de, så smitter det over på oss. Det som skjer idag med 30 % rabatt og ingen appetitt fra toppledelsen er like smittsomt som omnicron. Bør vel holde meg unna.

I so agree with you. Most bizarre timing (not really increasing stockholders value here, and could have done this before) and to follow up the confusion with 30% discount and the tiny fart of a purchase by the people with the knowledge …. Well. No words. Not sure how any of this will recreate trust to the market as Mr.Skullerud so badly wanted.

Enig med deg her. Ingen kritikk til dem som får mulighet til å være med på kveldsemisjonen. De får kort varsel og løser er problem der og da. Kritikken min går til ledelsen og den som er ansvarlig for kapital, i hovedsak CFO. Elendig timing og håndverk. Mange andre og bedre muligheter til å gjøre dette på. Dette er ikke etterpåklokskap. Samme feilen har blitt gjort mange ganger.

1 Like

Spent på åpningen i morra. Dundrer vi ned 28% så er vi noen øre over 14 kr, vi får se…

Den som er med i biotech må tåle emisjoner. Et forskningsselskap uten inntekter må ha løpende påfyll. Det er basiskunnskap og forventet. Lærekurven kan bli bratt for enkelte, men det får være måte på. Denne emisjonen var i høyeste grad å forvente. Å ta den tidlig som nå er gunstig. Det gir ro fremover for aksjonærene og arbeidsro for selskapet, som kan konsentrere seg om å få ferdig markedsgodkjennelse.

7 Likes

Mener du at du forventet en emisjon med 30% rabatt så godt som uten innsidekjøp like før Q4?

Jeg har ventet på en emisjonsmelding lenge, men må vel være lov å være litt skuffet over form og fasong her…

1 Like

Form og fasong er det samme :sweat_smile:
Men for å være alvorlig, er selv også skuffa over spesielt den store rabatten 8g tidspunktet for emisjonen.
Men har fremdeles like stor tro på at det blir godkjent medisin, og god butikk for aksjonærene .
Driver derfor med å skaffe mer penger for å handle en del mer aksjer, har dessverre ikke kontoen full av cash til å handle på alle dippene :stuck_out_tongue_closed_eyes:
De som har troa selger ikke, de som ikke har troa selger. Enkel matte :wink::+1:

1 Like

Hovedgrunnen til den store rabatten må vel være gjengen her inne som konkurrerer om å være mest forferdet over størrelsen på rabatten? Når flere av aksjonærene har bestemt at emisjonskurs = ny kurs (dette er BS) , så vil jo dette presse emisjonskursen nedover? Poenget er jo at det skal være en rabatt der, en fordel til de som sitter på aksjer? Kan ikke skjønne annet enn at alle som roper høyt om kurs under 14 kun er ute etter lavere inngang?

2 Likes

Har ledelsen ikke tro på selskabet, da de køber kun få emissionsaktier . Med rabat på 30% er slet ikke i orden, da aktionærne vil få et ordelig chok, når de vil se på deres depot. På den anden side mangler vi 14 pax og hvis det ikke er gået helt i stå med indrulleringer, kan vi godt komme op på 20kr igen ved d. 27 feb. ved ny inrulleringer 5-6 stk.

1 Like

· Jan Egberts, Chairman of the Board, was allocated 3,571 Offer Shares.
· Karin Meyer, Board member, was allocated 715 Offer Shares.
· Solveig Hellebust, Board member, was allocated 1,786 Offer Shares.
· Erik Skullerud, Chief Executive Officer, was allocated 3,571 Offer Shares.
· Malene Brondberg, Chief Financial Officer, was allocated 3,571 Offer Shares.
· Sandra Jonsson, Chief Operational Officer, was allocated 3,571 Offer Shares.

For en gjeng, det oser selvtillit og troen på hva selskapet kan få til framover dette :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket:

Hadde faktisk vært bedre om de hadde droppet å kjøpe

3 Likes

Jeg ser heller ikke poenge med dette kjøpet her. Må jo blåse greit gjennom toppen på disse høyt kvalifiserte og godt betalte nøkkelpersonene.

Hvorfor bruker du så mye tid på Nanov når du selv åpenbart ikke har troen på selskapet og ledelsen?
Hvert innlegg fra deg er bare oppgulp og ironisk sur lesing som ikke gagner noen.
Er det ikke bedre om du bruker tiden din med fokus på andre selskaper som du ihvertfall tror kan gi deg noe tilbake?

7 Likes

Dataene fikk meg inn i aksjen, har helt klart bommet på veien videre.

Kan summe opp all skiten for deg

7 Likes

Sikkert noen som har oversikten, men MCAP begynner vel nå å bli rimelig lik EK+Fremførbart underskudd :laughing: