Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Du får da sjekke opsjonsprogrammet. Det gir ledelsen all den motivasjonen de trenger, og er også bakgrunnen for at det neppe er hos ledelsen du skal sjekke etter emisjonskjøp.

4 Likes

Var det ikke noen som nevnte Q4 flyttet til 25.02 (minst 4 uker fra emien) slik at veldig grafsing av emiaksjer nå fra insiders ville framstå være umusikalsk hvis det legges fram kanonmelding på Q4.
Spinnvilt, som mye annet her…

1 Like

Hva med Samuelsson? Hvorfor tegnet han ingen aksjer i denne emisjonen?

Gått av banen, for en tragedie.
Men har fortsatt tro på at det vil ende med en kjærlighetshistorie. Kan vi ikke bare si det slik.

5 Likes

Folketrygdfondet solgte 400K aksjer samme dag som emisjonen, altså noen timer før emisjonen ble kjent. De to foregående dagene kjøpte de h.h.v. 38K og 115K aksjer. De er flinke i Folketrygdfondet må man si.

2 Likes

Det er utlån til short

1 Like

Ok, den eller de som shortet som var flinke da.

2 Likes

Ikke rart det går til helvete!

Og hun unge blondina der har tydeligvis aldri hørt om norsk biotech!

Gleder meg til 2024 hvor jeg kan være i VG!
Impulsiv amatørinvestor våknet med 10mill på konto.
«Hadde aldri trodd noen skulle kjøpe sjappa ass, men digg da» 🥸

3 Likes

Jeg har varslet de 4 siste i Targo og Nano, bare å høre på meg det :stuck_out_tongue:

1 Like

Hehe, jeg skal huske det - takk :pray:

Jeg mente det var vanskelig for ledelsen å time dem riktig - de bør kanskje også høre med deg først :grinning:

1 Like

3 Likes

«further enhance shareholder return» wellwell, blir spennende 🤷🏻🤷🏻🤷🏻

1 Like

Ikke ofte jeg er negativ til Nano men kan være litt oppgitt til tider.
Men har en tanke jeg ønsker å lufte.
Vært skrevet mye etter denne krise emisjonen og har ikke lest alt så mulig d har vært tatt opp, men…

Kan grunnen til denne emisjonen satt nå på kr 14 bunne i at selskapet ser 0 pasienter innrulert fra siste melding og til offentliggjøring av Q4?
Hva hadde skjedd da?
Jo, kursen hadde dundra ned de 30% og skulle man satt en emisjon da så hadde den blitt på kr 10. Det hadde jo så absolutt ikke vært bra.

Kan d rett og slett være grunnen for denne kjappe emisjonen nå?

Kanskje man etter Q4 får kjøpt Nano på nærmere kr 10?

Håper selvsagt ikke det, men man vet aldri hvor Nano haren hopper

1 Like

Tixis.

Ikke tenk så mye. Glem Novo legg aksjene i “arkivet”. Gå ut å få deg frisk luft, nyt helgen.

August ligger ikke så langt fremme.

8 Likes

Akkurat nå skjønner jeg det er ekstremt negativt.

Men la oss si worst case og begynne der.

Hva er skrap verdien av selskapet?

Fremført bart underskudd er vel snart 2- 3 milliarder kroner.? 22 % av dette tilsvarer rundt 0 400-600 Mill?

Cash. Det betyr ikke så mye for dette brukes opp neste året uansett.

Verdi teknologi: ja hva skal man si. Ferdig paradigme men ikke penger til å gjøre fase 3 selv og ingen AA.(worst case)
Jeg tipper ihvertfall ett sted mellom 2-500 Mill for selskapet som er klart for fase 3.

Sånn sett bør vel selskapet helt worst case være verdt ca 700 Mill? Det tilsvarer vel 6-7 kroner aksjen.

Dvs man har worst case 50% ned.

I tilegg har man skattefradrag for tap. Så det blir ett. Og mindre tap om man godtar ett slikt salg.

Så, det spekuleres i at det er full stopp i rekrutteringen. Det kan hende det er mega tregt ett par måneder. Nå men det går nok over. Vi har 13-14 pasienter igjen ikke 50 -60 som når covid starta.

Vi har uansett penger til paradigme er ferdig avlest. Worst case er 2 i MND da er vi ferdig i juli.
Ok august om ekstra tregt. Da har de ut året på å lese av og gjøre klar søknad.

Pr nå er selskapet priset til fiasko pluss litt. Fair enough kanskje med alle disse nedturene. Men alikevel det er ikke helsvart. Om det bare går veien med søknad så tror jeg de fleste får igjen pengene sine på godkjenning.

Men risikoen er jo der, jeg måtte ta ett valg i desember. Syntes risiko for omikron covid utsettelser var for stor… skulle kjøpe meg inn igjen nå på nyåret og ble reddet av meldingen på utsettelse og Så emi. Jeg kjøpte litt i går.
Så får jeg se an Q4 og enten doble beholdningen eller vente.

Jeg anså også en viss risiko for at bayer plukker opp en full godkjenning. Det er litt vanskelig å tolke FDA. Men jeg har snakket med ansvarlig for copalisib studien i Tyskland. På spørsmål på om en full godkjenning vil stenge AA løpet for andre medisiner mente Han at FDA ikke vill stenge dette om:

-Medisinen var god nok

  • hadde en annen “mode of action” enn pi3k.

Men som han også sa: det er min vurdering. Men han kan mer om FDA enn noen av oss her inne så tar det for god fisk. Copanlisib er ikke en fullgod medisin som stenger markedet helt. Det er de beste av de elendige medisinene som finner for Fl.

Jeg spurte om radiotherapy og cpi er eksempel på slik annen mode og action og han sa at dette var gode eksempel.

Så jeg sier tja . Kan hende vi går så langt som 10 tallet. Ettersom jeg er svært usikker på Q4 oppdateringen… det er 20-30 % ned.

Nå tegner jeg opp worst case her og det syntes jeg begynner ligne en god inngang.

Det er ikke mindre enn forferdelig når man tenker at de skulle vært ferdig i 2019 og mine dype medfølelse med alle som har stått ut distansen. Håper dere får igjen det dere satser og litt til.

Jeg mener at kursen er såpass lav med så få pasienter igjen er der verdt en sjanse. Vi var i en betraktelig værre situasjon tidligere når covid kom for å si det sånn.

17 Likes

Hvis vi ser tilbake til forsinkelsen de meldte i august 2020 så tenkte alle det samme. Det ble oppfattet som at de meldte alt de kunne, for så å skuffe på kvartalstallene en måned senere med samme status. På callen rundt forsinkelsen sa Malene i tillegg at august er en svak rekrutteringsmåned grunnet ferie i Europa.

Jeg dristet meg frempå og hevdet at jeg tror de vet at det kommer noen til og drar dette frem på Q-presentasjonen. Da fikk jeg høre at jeg var spekulativ og at det kunne ikke selskapet gjøre.

Selvsagt kunne de det, og ved Q-callen hadde de rekruttert 2 pax til, til tross for at de hadde pratet ned forventingene.

Jeg tror vi står overfor samme situasjon nå. Det er IKKE bom-stopp, men de ser at takten kanskje bare er 2 pr mnd og ikke 4, og da rekker de ikke guidingen med avlesning H1 2022.

Det vil h gått 5 uker fra meldingen til Q4 presentasjonen. Jeg forventer 2 - 3 nye og totalt 108 - 109. De trenger ds 4 - 5 måneder til for å fullrekruttere, med mindre situasjonen ved sykehusene bedres i takt med lavere innleggelser og personell tilbake på jobb.

7 Likes

Hehe, det gjelder alle selskaper som må hente penger etter å ha meldt at de ikke klarer det de hadde tenkt.

Samtidig, 14kr nå vs 29kr for en tid tilbake er mye billigere når man ser på planen. Spørsmålet er om 29kr var for dyrt og om 14kr er billig.

Mcap 1,6mrd avlesning før de er tomme for penger med veldig stor sannsynlighet. Når støvet har lagt seg, så tenker jeg kursen vil peke opp. Skjønner godt de som kjøper her. Spørsmålet er som alltid hvor bunnen er spes med røde indekser.

… Jeg sitter ikke i aksjen. Ultimovacs og episurf er de jeg sitter i fin utvikling som er overens med planen de har forespeilet.

2 Likes

Fra 41:50 på Q3 presentasjoen så går skullerud og marco gjennom copanlisib som konkurrent.

De legger såklart fra seg at det er stor konkurranse og at en godkjenning ikke vil påvirke nano sin AA, men om det stemmer stiller jeg meg usikker på.

De mener også at chronos3 ikke vil få en godkjenning da FDA har gitt uttrykk for at de må gjennom flere studier og fullføre chronos4

Gode refleksjoner og vurderinger @wellsembargo

2 Likes

Grunnen til mangel på hurra jubel er vel ifb med mdor ikke er avklart (8mnd follow up) og 10% frafall pga bivirkninger?

1 Like