Odronextamab har primary completion date i 2025, på begge aktuelle studier jeg finner ja - som altså er tidspunktet man håper å kunne foreta siste innhenting av primary endpoint data (safety og ORR er PE) for en foreløpig avlesning – antar de håper å kunne søke approval med bakgrunn i den avlesningen, noe som kan gi markedsadgang rundt 2026.
Men som tidligere påpekt, så er behandlingsregimet ganske annerledes og det forventes en del ganske røffe bivirkninger av dette legemiddelet og i henhold til Nanovs oversikt, så er det en yngre og friskere pasientgruppe som er mest aktuell for denne behandlingen.
Dormancy har funnet aktuelt studie for Mosunetuzumab med resultater og det er solide tall på effekt - ingen tvil om det. De overgår hva man kan forvente fra Betalutin, men igjen er det altså et mye mer tungvint behandlingsregime og en god del røffere og mer langvarige bivirkninger som følger med og ifølge NAnov en litt annen pasientgruppe man søker mot med Betalutin monobehandling.
Ut over det så var Mosunetuzumab litt verre å få oversikt over på clinicaltrials - det kjøres en del studier med det i flere forskjellige indikasjoner. Av det jeg finner, så ser det ut som det først og fremst er første og andre linje som det rettes inn mot i disse studiene hva gjelder FL nå, så ser vel ut som de raskest mulig ønsker å ta for seg i tidlige linjene og stjele markedsandeler av rituximab.
For øvrig retter begge disse bispecifics-behandlingene seg mot cd20 og dermed synes jeg fortsatt at mye tilsier at med betalutins angrepsmål i cd37, svært fordelaktige bivirkningsprofil og med påviste synergigieffekter med cd20-behandling (og additiv effekt sammen med andre kombier) så bør den kunne bli en ingrediens i de fleste kombinasjonsbehandlinger/kombinasjonsregimer innenfor flere indikasjoner i nhl i fremtiden.
Designet til den gjør den perfekt i så måte, imo.