Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det blir enten eller. Enten 10x eller minus 50-60% ved total fiasko. Jeg har vært heldig. Solgte alle Nano aksjene i slutten av november. Lovte her på forumet at jeg skulle komme tilbake på nyåret engang. Først kom meldingen om utsettelse og så EMI. Kursen stuper.

Så påfølgende uke trekker store deler av konkurransebildet seg og kursen er på samme nivå. D
Jeg får klarhet i AA mulighetene.
Dessuten sier Einarsson at det mest sannsynlig ikke er full stopp i rekruttering men rett og slett bare en slow down. Han har vært på viddene mange ganger men håper han har vært i kontakt med ledelsen i Nanov som stor eier.

Så med det bakteppet mente jeg der var en god risk reward. Så får vi se. I 2021 var det den aksjen jeg tjente mest på.

Jeg er litt inhabil ettersom jeg har fulgt selskaper så tett i mange år. Egentlig finner jeg selskaper som har bedre nåtid og tilsvarende muligheter i fremtiden. Men en velykket nanov historie det må jeg bare ha med meg selv om det er litt følelsesmessig å snakke sånn. Men hadde jeg vært ute etter å ha lest så mye og fulgt med i så mange år hadde der vært for bittert til å leve med om de lykkes og jeg ikke er med.

Skal prøve å doble om Q4 ikke er helt ræva.

10 Likes

Tenker vi snart ser veien videre for alpha37 også, Skullerud mente det skulle være IND ready i første halvdel av 2022 “kanskje litt tidligere”.

8 Likes

Studien sendes til godkjenning om de møter primary endpoints. Yes eller no.

Så disse primary endpoints er vel ORR overall response rate?

Hva tenker dere er nøyaktig ORR for at de skal bli godkjent?

Når bayer møter sine primary endpoints med ett ræva legemiddel som aliqopa. Tror dere at det er samme endpoint ift effekt? For eks Orr over 50%?

Det kan da ikke være høyere krav til Betalutin enn de andre?

3 Likes

Safety/bivirkninger/qol er nok også en del av primary endpoints-vurderingen.

5 Likes

Tipper det kommer en melding i positiv retning før 14.02 her slik at rep.emien blir gjennomført. De kunne avlyst denne nå, men har foreløpig ikke gjort det. For selskapet sin del hadde det vært positivt å hanke inn penger om så bare til 45 dagers ekstra drift. Håper de har noe på gang som kan sikre et kursbilde mellom 14.5-16 som sikrer de tilgang på rep emi finansieringen.

2 Likes

Ja, hvis du tror det så handler du vel med begge hender nå ?

1 Like

Det stemmer forsåvidt, bortsett at jeg nå er ferdig handla med et snitt jeg er sikker på viser seg å være en utrolig god inngang når kalenderen viser mai, september eller januar neste år.

3 Likes

Dersom det er av interesse kan man med stor sannsynlighet fastslå at en betydelig om ikke all short er dekket inn. I forbindelse med emisjonen dukket det opp anslagsvis nye “eiere” av ca 2,5 -3 mill aksjer som gradvis ble borte de påfølgende dagene. Så dukket det opp nye megler konti med flotte navn. Så ble disse også borte og hoved utlånerne til short fikk plutselig enda flere aksjer enn etter emisjonen.

Min konklusjon er:

Short sannsynligvis inndekket.
Vi har blitt ferdige med ultrakortsiktige fra emisjonen
Vi har fått noen sannsynlige kortsiktige, Sissener, Fredly. Alpine Capital o.l. Disse har vist seg over tid å ofte gjøre gode klipp.

Så siden jeg er ferdigkjøpt og vel så det er det bare å vente på en spennende vår.

7 Likes

Det er vel fortsatt minimum 1,48% av aksjene som ligger short:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Hva sier folket med teknisk kompetanse om det å bryte 14-tallet.
Er dette nå en sterk barriere som vi vil bruke tid på å legge bak oss grunnet siste emi?

Tid Pris Antall Kjøpere Selgere
12:59:48 14,15 20 600 -

noen så det som smart å kjøpe her vertfall.

4 Likes

Noen tanker om man kan man se for seg økt innrullering mtp flere av konkurrentene har kastet inn håndkleet?

1 Like

Det er ikke en ueffen teori.

Gikk flere fine poster der så som så ut som «rene» kjøp, ikke bare algotrades.

5 Likes

Det virker logisk, og kan være en effekt som gjør innspurten lettere enn den så ut til for noen uker siden.

Glemte å sjekke dagens aksjonær lister før nå, og der lå det en liten overraskelse med tanke på FTF som nå har fått tilbake 936k aksjer. Garantert en av de store shorterne som nå har dekket inn og holder på å dekke inn.

Spent på short oppdateringen fremover.

Sjekk Nordnet Livsforsikring også.

1 Like

does this mean a possibility of a short squeeze?

Selv de er vel av inntrykket at veien tilbake til “normalprising” ikke er altfor lang.

3 Likes

Hehe no, highly doubt that these shorters are squeezed :stuck_out_tongue: More like profit realization i guess

2 Likes