Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Største skaden var nok uansett at man åpnet for reparasjonsemisjon i det hele tatt. Det som selskapet fremstilte som en betydelig rabatt ble dermed sementert som “riktig” kurs for aksjen, og ikke lenger noen rabatt. Uten utsikter til reparasjonsemisjon tror jeg aldri aksjen hadde falt så lavt. Markedet hadde heller betraktet de som satt med tilstrekkelige midler klare som “heldige”, og grunnlaget for at de deltok - som var rabatten - ville vært intakt .

4 Likes

Tror at du har helt rett i det. Reparasjonsemisjonen vil ligge som et vått ullteppe over kursen inntil emisjonen er kansellert eller gjennomført. Det vil uansett bety etter at EGF er avholdt.

2 Likes

Er det ikke et krav for å kjøre rettet privat emi at man må ha rep-emi?

1 Like

Jeg tror ikke du skjønner helt poenget her. Det finnes et unntak i aksjeloven hvor eksisterende aksjonærers interesse kan settes til side, denne må begrunnes godt for å bli godkjent, og dette kalles en rettet emisjon.

Jo større rabatt og utvanning, jo større krav stilles det til selskapets saklige grunn for forskjellsbehandling. Det vil da ikke være tilstrekkelig at styret har sørget for nødvendige fullmakter fra generalforsamlingen.

“Oslo Børs peker i sitt sirkulære på at i tilfeller hvor det er tvil om børsselskapet har tilstrekkelig «saklig grunn» til forskjellsbehandling (spesielt hvor det gis stor rabatt og utvanning av aksjene i den rettede emisjonen), kan man til en viss grad bøte på en eventuelt svak begrunnelse ved å gjøre en påfølgende «reparasjonsemisjon».”

Ergo, wide discount = styret er pliktet å vurdere rep.emi fordi grunnen til forskjellsbehandling kan fort ikke være god nok(men det vet vi jo aldri skjer)

7 Likes

Nå ja. Men det er 14 dager til det blir vedtatt. Vet du ikke det?

Ja, der er ingen spesiell grunn. Derfor betyr det noe at den kan komme avhengig av kurs om 14 dager
Du bagateliiserte betydningen tidligere i tråden

Reglen omfatter forskjellsbehandling av aksjonær. Når aksjen nå har vært omsatt under emi kurs i en drøy uke så kan ikke jeg se for meg at den vil bli gjennomført.

De kan ikke avblåse rep emi 14 dager før det skal avgjøres

Jaja, bare gjør deg klar til melding etter general møte.

Fra forrige kansellerte rep emi:

The Company has decided not to proceed with the Repair Offering. Since the announcement of completion of the Private Placement, the Company’s shares have traded on the Oslo Stock Exchange, with significant trading volume, at prices close to or below the subscription price in the Private Placement of NOK 17.50. Accordingly, any shareholders wishing to neutralize the dilutive effect of the Private Placement have had the opportunity to purchase shares in the Company in the market, at prices close to or below what would have been the subscription price in a Repair Offering. In light of this, the Company has resolved not to proceed with a Repair Offering that would have resulted in additional costs for the Company.

1 Like

Selvsagt blir den avlyst hvis kursen holder seg under 14.-

1 Like

Tilhører de som tipper den blir avblåst

Selv tilhører jeg gruppen som ville deltatt, men har kjøpt emi aksjer til under emi pris :joy::joy:

4 Likes

Jeg bagatelliserer at den er et lokk på kursen. Det som er lokk på kursen kommer frem i aksjonærlistene, og er mest sannsynlig et produkt av selve grunnlaget for emisjonen, ikke rep.emi.

Men jeg har kjøpt under emi.pris og deltar om det mot formodning skulle bli aktuelt. Blir mindre og mindre sannsynlig jo lenger den holder seg under 14, så klart.

4 Likes

Håper snart den raketten tar av, for jeg trenger ny bil :smiley::ok_hand:t2:

1 Like

Det blir enten eller. Enten 10x eller minus 50-60% ved total fiasko. Jeg har vært heldig. Solgte alle Nano aksjene i slutten av november. Lovte her på forumet at jeg skulle komme tilbake på nyåret engang. Først kom meldingen om utsettelse og så EMI. Kursen stuper.

Så påfølgende uke trekker store deler av konkurransebildet seg og kursen er på samme nivå. D
Jeg får klarhet i AA mulighetene.
Dessuten sier Einarsson at det mest sannsynlig ikke er full stopp i rekruttering men rett og slett bare en slow down. Han har vært på viddene mange ganger men håper han har vært i kontakt med ledelsen i Nanov som stor eier.

Så med det bakteppet mente jeg der var en god risk reward. Så får vi se. I 2021 var det den aksjen jeg tjente mest på.

Jeg er litt inhabil ettersom jeg har fulgt selskaper så tett i mange år. Egentlig finner jeg selskaper som har bedre nåtid og tilsvarende muligheter i fremtiden. Men en velykket nanov historie det må jeg bare ha med meg selv om det er litt følelsesmessig å snakke sånn. Men hadde jeg vært ute etter å ha lest så mye og fulgt med i så mange år hadde der vært for bittert til å leve med om de lykkes og jeg ikke er med.

Skal prøve å doble om Q4 ikke er helt ræva.

10 Likes

Tenker vi snart ser veien videre for alpha37 også, Skullerud mente det skulle være IND ready i første halvdel av 2022 “kanskje litt tidligere”.

8 Likes

Studien sendes til godkjenning om de møter primary endpoints. Yes eller no.

Så disse primary endpoints er vel ORR overall response rate?

Hva tenker dere er nøyaktig ORR for at de skal bli godkjent?

Når bayer møter sine primary endpoints med ett ræva legemiddel som aliqopa. Tror dere at det er samme endpoint ift effekt? For eks Orr over 50%?

Det kan da ikke være høyere krav til Betalutin enn de andre?

3 Likes

Safety/bivirkninger/qol er nok også en del av primary endpoints-vurderingen.

5 Likes

Tipper det kommer en melding i positiv retning før 14.02 her slik at rep.emien blir gjennomført. De kunne avlyst denne nå, men har foreløpig ikke gjort det. For selskapet sin del hadde det vært positivt å hanke inn penger om så bare til 45 dagers ekstra drift. Håper de har noe på gang som kan sikre et kursbilde mellom 14.5-16 som sikrer de tilgang på rep emi finansieringen.

2 Likes

Ja, hvis du tror det så handler du vel med begge hender nå ?

1 Like