Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det stemmer forsåvidt, bortsett at jeg nå er ferdig handla med et snitt jeg er sikker på viser seg å være en utrolig god inngang når kalenderen viser mai, september eller januar neste år.

3 Likes

Dersom det er av interesse kan man med stor sannsynlighet fastslå at en betydelig om ikke all short er dekket inn. I forbindelse med emisjonen dukket det opp anslagsvis nye “eiere” av ca 2,5 -3 mill aksjer som gradvis ble borte de påfølgende dagene. Så dukket det opp nye megler konti med flotte navn. Så ble disse også borte og hoved utlånerne til short fikk plutselig enda flere aksjer enn etter emisjonen.

Min konklusjon er:

Short sannsynligvis inndekket.
Vi har blitt ferdige med ultrakortsiktige fra emisjonen
Vi har fått noen sannsynlige kortsiktige, Sissener, Fredly. Alpine Capital o.l. Disse har vist seg over tid å ofte gjøre gode klipp.

Så siden jeg er ferdigkjøpt og vel så det er det bare å vente på en spennende vår.

7 Likes

Det er vel fortsatt minimum 1,48% av aksjene som ligger short:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Hva sier folket med teknisk kompetanse om det å bryte 14-tallet.
Er dette nå en sterk barriere som vi vil bruke tid på å legge bak oss grunnet siste emi?

Tid Pris Antall Kjøpere Selgere
12:59:48 14,15 20 600 -

noen så det som smart å kjøpe her vertfall.

4 Likes

Noen tanker om man kan man se for seg økt innrullering mtp flere av konkurrentene har kastet inn håndkleet?

1 Like

Det er ikke en ueffen teori.

Gikk flere fine poster der så som så ut som «rene» kjøp, ikke bare algotrades.

5 Likes

Det virker logisk, og kan være en effekt som gjør innspurten lettere enn den så ut til for noen uker siden.

Glemte å sjekke dagens aksjonær lister før nå, og der lå det en liten overraskelse med tanke på FTF som nå har fått tilbake 936k aksjer. Garantert en av de store shorterne som nå har dekket inn og holder på å dekke inn.

Spent på short oppdateringen fremover.

Sjekk Nordnet Livsforsikring også.

1 Like

does this mean a possibility of a short squeeze?

Selv de er vel av inntrykket at veien tilbake til “normalprising” ikke er altfor lang.

3 Likes

Hehe no, highly doubt that these shorters are squeezed :stuck_out_tongue: More like profit realization i guess

2 Likes

Ingen inndekning å spore her.

3 Likes

Er det flere som er under meldeplikt som har levert tilbake da? Ser ikke for meg FTF er på kjøpern :sweat_smile:

Ikke at det gjør noe om de kjøper altså, siste åra så har det vel bare vært snakk om short?

Tilbakelevering til FTF før EGF, er ikke det rutine hos FTF?

2 Likes

Einarsson på Radium i dag sier at Nano nå er i motsatt situasjon av PCIB….

De største konkurrentene feiler og Nanos produkt seiler opp som en virkelig vinnerkandidat :ok_hand:

@kring På 16:40

23 Likes

Ja - registrerte jeg også. Blir spennende å høre Nano i neste ukes pod!

Tror virkelig at Nano ligger i en oppadgående trend, så fremst de kan vise til en viss rekruttering :grimacing:

7 Likes

Da kan vi vel tilegne teorien din enda et hakk med kredibilitet, det er betydelige mengder short under synlig nivå.

5 Likes