Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det er denne uken, to episoder i uka.

10 Likes

Takk, det var det jeg trodde :+1:

Det ble tatt forbehold vedr. covid-utviklingen.

Den 18. november. Der er England mer relevant enn Norge. Her er chartet som viser en nedgang der i tiden før 18/11/2021. Oppgangen i omnikron kom i stor grad senere. Så jeg synes innlegget ditt viser stor grad av etterpåklokskap, og at Skulleruds guiding fremsto korrekt.

Er det en selvfølge at repemi blir avlyst neste mandag? Eller kan det komme kursdrivende info denne uka som gjør at kursen ligger over 14 pr. 14/2 som gjør at de gjennomfører?
Det er omsatt nok av aksjer under 14, men er dette en garanti for at de avlyser?

Klart de avlyser. Hvis ikke vil det være ett tegn på desperat behov for å rake til seg så mye småpenger de kan og det vil bli tolket svært negativt.

1 Like

Vil du handle i rep emi evt, ? eller vil du ha billigst mulig aksjer ??

Det hadde ikke vært meg imot om de dro inn penger til en måneds drift til, men da burde kursen snarest nord for 14.

2 Likes

Nei, handler kun på repemi om det er kursgevinst der… er all-in før rep.emi

1 Like

Denne blir nok avlyst :+1:

1 Like

Skullerud sa i siste Q3 pres at de satte fokus på rekrutteringssentre og segmentering av disse, herunder sentre som faktisk hadde vist økning i rekrutterte til tross for korona.
Vi vet også at de i motsetning til mange andre har økt fokuset på f2f kommunikasjon selv i den værste tiden, spesielt siden korona har medført stor utskiftning av HCP.

I tillegg til økt f2f har de klart å øke oppmerksomhet og bedre oppdatering via den nye digitale plattformen. Dette har gitt resultater med økning i antall pasienter inn i screening, noe de allerede bekreftet i november.
Samme måned ble det nevnt at de siste år i snitt hadde 3,8 innrullerte pr.måned og da trodde Skullerud at det var realistisk at de skulle klare 4 innrullerte/måned slik at målet ble nådd i slutten av mars. Ikke urealistisk spør du meg, med tanke på økt resultat til screeningen.

Så kom Omicron nærmest over natten!
Vi vet alle at Skullerud har lovet bedre kommunikasjon enn sine forgjengere, så meldingen om korrigering av tidspunkt for ferdigstilt paradigme, var helt i tråd med det som ble lovet.

Hva skjer nå hvis Omicron nærmest forsvinner over natten?

Kan det vise seg at overnevnte tiltak kan gi en Booster-effekt? :rocket:

Forøvrig er jeg veldig enig i det som blir nevnt her om at vi må se fremover! Hvis en ser tilbake, vil det alltid være noe å sette fingeren på uansett hvem som leder skuta. Nå har vi ihvertfall riktig styrmann!

20 Likes

Det er blitt sagt så altfor mange ganger før, men det er lov å håpe! :pray:

2 Likes

Kommunikasjonen med aksjonærene er det hvertfall ingenting å si på. Men det er selvsagt mange aspekter ved det å være på CEO, og den fulle bredden i hans kvalifikasjoner får vi nok vente med å avsi en dom over.

6 Likes

Helt enig!

Der har han vært helt suveren

5 Likes

Ser ut som Trond Larsen (bror til Roy Hartvig) er inne igjen med ca 150k aksjer, litt vanskelig å tyde om han har vært ute eller om han har hatt en post han har økt.

Samtidig er de fleste emisjonsgutta snart ute igjen, Tigerstaden har nok tømt seg for aksjer de siste dagene.

Tipper at mye av emiaksjene er borte fra de kortsiktiges hender, og en avlyst repemi gir et forventningsrally så vi er på mellom 15.5-16.5 før Q-pres. Så vil rekrutteringen styre videre utvikling.
Med utgangspunkt i kurs 16.00 før Q tror jeg følgende rekruttering gir følgende sluttkurs 2 børsdager etter Q-pres:

  • 0 rekruttert, totalt 106 i studie. Kurs -18%, 13.12
  • 1 rekruttert, totalt 107 i studie. Kurs -8%, 14.72
  • 2 rekruttert, totalt 108 i studie. Kurs -3%, 15.52
  • 3 rekruttert, totalt 109 i studie. Kurs +10%, 17.6
  • 4 rekruttert, totalt 110 i studie. Kurs +30%, 20.8
  • 5 rekruttert, totalt 111 i studie. Kurs +80%, 28.8
14 Likes

Ble plukket opp 100k aksjer på 10 min der :boom: :boom: :fire: :fire:

2 Likes

NANOV - stablecoin? Formål: Kurs så tett opptil 14 kr som mulig (og helst ikke over 14 kr).

3 Likes

Kortid skal det evnt komme rep emisjon eller ikkje ?

Har fasiten etter EOG 14.februar

Tja. Synes han har vært litt for bastant i enkelte uttalser jeg da, som har vist seg å være feil i sett i ettertid (feks at han mente det var mer enn nok cash, herunder ikke behov for emisjon, til å fullføre PARADIGME).

Da er jeg mer fan av en kommunikasjon som er noe er rund i kantene, spesielt når det innebærer høy usikkerhet. Omicron kom som et sjokk på alle, men usikkerheten knyttet til Covid-19 har vært her hele tiden, så da bør vel kommunikasjonen være deretter.

4 Likes

Har man er mer åpen tilnærming til aksjonærene så risikerer man selvsagt også at bakspeilet viser at ikke alt har vært like treffsikkert. Det jeg har i tankene er at han viser at han tar kommunikasjonen med aksjonærene alvorlig, og ikke betrakter aksjonærene som bør være takknemlige for å få en liten oppdatering ved kvartalspresentasjonene og ellers blir henvist til “stol på meg”. Tilstrekkelig å vise til hvordan han besvarer email-henvendelser fra aksjonærene til å kunne slå fast at det er en ny tid hva gjelder aksjonærpleie.

3 Likes