Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

I USA går Omikron virkelig tilbake fra over 900.000 daglig smittede til ca. 300.000 for et par dager siden og nå knapt 150.000 i går. Fordelen med omikron er at den som blir syk også er syk i kun kort tid og nesten ingen vaksinerte og relativt få uvaksinerte trenger sykehusinnleggelser.

Fortsetter nedgangen med en halvering pr. 4 dager har vi flg. fremover i februar. Tallene viser at det pr. slutten av februar stort sett er over i tilfelle. Det kan absolutt gi en boost for andre oppgaver på sykehusene.

7/2 156487
11/2 78 243
15/2 39 121
19/2 19 560
23/2 9 780
27/2 4 890

5 Likes

Det er også positivt på lengre sikt. Da det er sagt fra Danmark at man først nå klarer å bygge skikkelig flokkimmunitet på sikt. Da alle tidligere bølger er blitt hindret, har man heller ikke nådd “critical mass” når det gjelder antall for å få effekt av flokkimmuniteten. Siden omicron nå får spre seg seg relativt fritt uten for store mottiltak, får man nå stor eksponering i samfunnet som på senere tidspunkt vil gi effekt hvis dette vil bli enda ett sesongvirus som vil dukke med jevne mellomrom.

Samme fallet kan man se i England. Dette kan bli meget positivt på sikt nå.

4 Likes

Ganske heftig!

Har du link?

For å illustrerer det på en annen måte. I Norge ble flere smittet av covid i januar 2022 enn gjennom hele 2020 og 2021, til sammen!

6 Likes

Vet ikke om den tar høyde for kun Omikron, eller Covid generelt. Men nå er det vel stort sett snakk om Omikron om dagen…

3 Likes

Akkurat, og allikevel…

image

6 Likes

worldometers.info/coronavirus/country/us/

3 Likes

Nå er det en stund siden jeg har bidratt med noe her på nanov chatten. Det var bare det.

3 Likes

Ingen tvil om at han har fokus på å holde aksjonærene informert, så all ære til han for det. Det er bare måten han kommuniserer på jeg mener han i enkelttilfeller burde moderert seg litt. F.eks de uttalelsen om cash er jo viktig kommunikasjon for aksjonærene, og utfallet har stor effekt på kursen.
Han sa de har nok cash til å fullføre Paradigme, og det var det aksjonærene ville høre. Han kunne sagt det er knyttet usikkerhet til om det er nok cash som en følge av usikkerheten covid-19 (uavhengig av omicron eller ikke) har knyttet til innrullingstaken av pasienter. Det ville nok blitt tolket negativt, men han ville fortsatt sine ord i behold. Selv uten omicron og god innrullering av pasienter ville det vært lite cash i kassa ved fullført Paradigme, så det mener jeg er et argument i seg selv for at den uttalelsen er uheldig. Når du gir en uttalelse med to streker under svaret, selv i en verden full av covid-19, så bør man kunne stole på det.

Jeg mener at slike uttalelser uheldig, og bidrar ikke til å styrke kredibiliteten og troverdigheten i markedet, selv om han er flink til å gi oppdateringer ved kvartalspresentasjoner, samt svare enkeltpersoner på e-poster.

Jeg liker bedre formuleringene han har i uttalelser rundt partner. Han sier det er pågående samtaler, og at det er som å gå på date. De prøver å finne ut hvem som passer best for dem. De kan ha kommet langt i prosessen, og de kan såvidt ha begynt. For alt vi vet har de funnet den rette allerede, uten at det er signert avtaler. Poenget er at her er han mer rund i sine uttalelser, og ikke like bastant, hvilket jeg har sansen for når man ikke har fasit i hånd.

Når det er sagt vil det alltid være skjær i sjøen, og ting man kunne gjort bedre, så jeg har absolutt troa på han som CEO for NANOV.

5 Likes

Di har jo leflet med partnersamtaler i 5 år, så di uttalelsene er frynsete .

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Han kan ikke generalisere og trekke de linjene selv om det er den røde tråden… De hadde nok cash til å fullføre paradigme, historisk sett… Hvis de skal mene noe utad om alle disse faktorene så hadde kommunikasjonen blitt et endeløst rot.

Alle var klar over at sykehuspress vil føre til forsinkelser, om forsinkelsen blir lang eller ikke er det ingen som vet før svaret foreligger… Så grunnen til at jeg syns Skullerud er ryddig i kommunikasjonen er at han legger baseline på historikk og hva man VET, og at det man vet KAN endre seg ene eller andre veien. Det var ingenting som var gitt her.

Når emisjonsmeldingen kom regner jeg med denne kom som julekvelden på kjerringa, selv for tilretteleggere, rabatten bærer preg av en avgjørelse tatt for better safe than sorry, syns jeg :wink:

4 Likes

Dette er også min oppfatning. Slik totalsituasjonen var på tidspunktet den ble satt var det mye som kunne blitt enda verre. Covid, Ukraina, fallende finansmarkeder pga FED, + ett par innslag av Murphys lov i tillegg.

Alt i alt var vel dette relativt ansvarlig på det tidspunktet. Nå er det bare å se fremover. Det hender jo at ting overrasker positivt også.

Dette er min favoritt.

1 Like

Det er herfra langt opp til verdi større enn Algeta [ble solgt til Bayer for 16,7 milliarder kroner]… som spådd av Roy Larsen i 2016

  • En typisk verdi for et liknende selskap i USA er rundt 20 milliarder kroner, sa Roy H. Larsen om NNV i 2016.
5 Likes

Avstanden opp pr idag har liten betydning hvis NANOV leverer varene.

4 Likes

Lite å høre fra Jimmi og London, har dere kastet kortene? Håper ikke det!

Londonmannen har tradet seg helt bort … :slight_smile:

3 Likes

Londonmannen mistet taket i masta og gikk hodestups over bord i den siste stormen :wink:!

Egentlig ganske morsomt at etter du skrev dette innlegget for 1 år siden har det bare gått i raketter.

5 Likes

Ser ut som det er nøgne dansker som ikke liker nano :slight_smile:

ikke tilgang - noen som har ?