Ingen tvil om at han har fokus på å holde aksjonærene informert, så all ære til han for det. Det er bare måten han kommuniserer på jeg mener han i enkelttilfeller burde moderert seg litt. F.eks de uttalelsen om cash er jo viktig kommunikasjon for aksjonærene, og utfallet har stor effekt på kursen.
Han sa de har nok cash til å fullføre Paradigme, og det var det aksjonærene ville høre. Han kunne sagt det er knyttet usikkerhet til om det er nok cash som en følge av usikkerheten covid-19 (uavhengig av omicron eller ikke) har knyttet til innrullingstaken av pasienter. Det ville nok blitt tolket negativt, men han ville fortsatt sine ord i behold. Selv uten omicron og god innrullering av pasienter ville det vært lite cash i kassa ved fullført Paradigme, så det mener jeg er et argument i seg selv for at den uttalelsen er uheldig. Når du gir en uttalelse med to streker under svaret, selv i en verden full av covid-19, så bør man kunne stole på det.
Jeg mener at slike uttalelser uheldig, og bidrar ikke til å styrke kredibiliteten og troverdigheten i markedet, selv om han er flink til å gi oppdateringer ved kvartalspresentasjoner, samt svare enkeltpersoner på e-poster.
Jeg liker bedre formuleringene han har i uttalelser rundt partner. Han sier det er pågående samtaler, og at det er som å gå på date. De prøver å finne ut hvem som passer best for dem. De kan ha kommet langt i prosessen, og de kan såvidt ha begynt. For alt vi vet har de funnet den rette allerede, uten at det er signert avtaler. Poenget er at her er han mer rund i sine uttalelser, og ikke like bastant, hvilket jeg har sansen for når man ikke har fasit i hånd.
Når det er sagt vil det alltid være skjær i sjøen, og ting man kunne gjort bedre, så jeg har absolutt troa på han som CEO for NANOV.