Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Say what??? Nano i pluss? :sunglasses:

image

7 Likes

Ikke bare i pluss, men 3% opp i forhold til markedet.

Ikke jinxe opplegget nå da!! :rofl::rofl:

2 Likes

Trukket.

Jeg er nybegynner. Hva er PSU ?

Performance share units

1 Like

Kan jo drømne om at hvis en short aktør begynner med gevinst sikring at det blir kamp om å komme ut døra

Imponerende at vedkommende er moderator på TI.

1 Like

Det er bra - og Nanov har en del å ta igjen sammenlignet med OSE siden 2017…:grinning:

2 Likes

Basicly opsjoner på aksjer i selskapet.

Se her side 26-27 for mer info om NNV sitt program for opsjoner til ansatte.
202103268934-1.pdf (alertir.com)

1 Like

Et lite halmstrå i dag. Men irritasjon og skuffelse over selskapet kan gjøre at folk søker andre jaktmarker. Der er mer en nok usikkerhet som må konverteres enda :wink:

Mange som selger seg ned i nedstengningsaksjer, er Nano en gjenåpningsaksje?:face_with_monocle::thinking:

1 Like

Noen som vet hvor mange aksjer ish shorterne har lånt? De har kanskje mye krutt på lager ennå

Totalt har de som har shortet, og er over shortegrensen på 0,5%, shortet 2 131 568 aksjer. Realistisk sett ligger nok antall aksjer short mellom 2,5-3 millioner i mine øyne. De kan jo bare låne flere så har de mer krutt på lager :+1: Om det er så smart finner vi vel ut av ila sommer/høst :blush:

2 Likes

Ja, det var det jeg lurte på. Om det er sannsynlig de har tilgang til flere aksjer hvis de vil? De aksjene som står i short.reg er greit nok

Folketrygdfondet står oppført med 7,3 mill aksjer. De låner gladelig ut aksjer for å suge til seg de heftige renteinntektene det gir.
De er ikke så opptatt av å få medisin raskest mulig ut til pasientene, det er sekundært.

Fjarde AP-fonden, som nå står med 3 mill aksjer, låner også gjerne ut.

Da 2,2 mill aksjer er synlig short p.t, kan vi nok anta at det er disse to aktørene som eier mesteparten av de utlånte aksjene.

Så give and take er det sikkert enkelt å få lånt 5 mill aksjer til skulle noen bli fristet av det veddemålet.

2 Likes

Hvis de får med seg enda flere aktører for å dempe risikoen kan de da trolig få kursen ganske langt ned
Virker ikke særlig oppløftende dette. Noen småaksjonærer har trolig falt for fristelsen å låne en del også.
Vi så det samme i Norwegian

Jeg håper personlig at de slutter å leke, og at de minst shorter 200% av aksjene!

1 Like

La meg gjette Stav098. Du solgte for noen dager siden?

Fra super positiv til “alt er skummelt” og feil.

Jeg solgte også, med tap.

Men common.

Jeg og ønsker lavere inngang, men man trenger ikke holde på sånn som du har gjort de siste dagene…

12 Likes

Du har solgt med tap, for du ønsker lavere inngang? :thinking: