Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Worldquant økte shorten med 108 000 aksjer på fredag. Ikke verst på en dag hvor kursen la på seg en liten krone.

Totalen oppe på 2.21 % igjen.

Må si at short selskapene gjør en bra jobb, de holder kursen nede i gode perioder og gir ekstra dytt ned på dårlige dager. Men det er som bølger på sjøen og de langsiktige kommer i mål i nanov, kan ikke forstå annet en at resultatene de har vil gi markedstilgang . Jeg heier på Nanov og skulle bare ønske at ledelsen kunne vært litt mer fremoverlent i kommunikasjonen slik at en fikk redusert litt mer av usikkerheten og synsingen. Vi langsiktige aksjonærer har en spennende tid nå de neste 12 /24 mnd. Det blir nok noen store eller små bølger opp og ned men kan ikke forstå annet, det må bli medesin fra nanov i markedet på et tidspunkt, tror en på det så er det bare å sitte å vente tenker jeg. Hilsen en langsiktig nanov fan.

6 Likes

Indeksfondene mine har doblet seg siden 2016 .
Samtidig er NANOV investeringen omtrent halvert.

Med den teknologien, de data, og den kompetansen NANOV nå sitter med så må det snart materialisere seg i noe annet enn lovende ord.

NANOV får herved 9-12 mnd. til av meg for å vise noe.
Etter dette pløyer jeg også dette inn i indeksfond og slippe å kikke etter intetsigende NANOV meldinger om nye PSU’er etc. hver morning.

Fortsatt god uke!

7 Likes

Alle som har fulgt med på HO en stund (årevis) vet at Kappa var særs positiv til Nano tilbake i tid. Helt til hen solgte med tap og bitterheten tok overhånd. God sommer til deg også!

1 Like

Det må være lov å skifte mening om ett selskap etterhvert som tiden går og ting skjer i og rundt selskapet.
Er jo ikke fotballag vi heier på her inne.

Jeg har både elsket og hatet Nano flere ganger de siste årene. Spiller av og til ingen rolle om produktet er bra hvis det til tider kan se se vanskelig ut å få det til markedet.

7 Likes

Nå er produktet nærmere markedet enn noen gang før :wink:

1 Like

Mye bitterhet å spore etter siste tids utvikling. Vi trodde vel de fleste at Braun var den vi hadde lett etter, men tydeligvis ikke. Vi var i slutten av mai 37 pasienter unna fullt innrullert Paradigme, og vi har rekruttert 27 på 2 kvartaler. Kriterier og Covid status er lettelser for innrulleringen og om man har tro på medisinen vil fullført innrullering i oktober eller januar bety lite. Behandlingen har åpenbar sterk track-record og rettes inn mot et mindre market av NHL før man jobber seg videre - med eller uten partner. Om man er redd emisjon husk at cashburn avtar radikalt etter fullført innrullering. Vi er nærmere enn noen gang å få vite hva dette selskapet er verdt, med eller uten CEO. Ikke mist motet grunnet noen krusninger i havskorpen. Ved godkjent adgang til 3FL og ny strategi for kombo-treatment i 2FL vil man kunne sette en 0 etter dagens kurs.

9 Likes

Lenge siden jeg har sett så mye oppgulp på TI som de siste dagene i denne tråden.

1 Like

Enig med de her også. Men å skrive hatefulle innlegg om selskapet pga at en har tapt penger har da vel ingen misjon. Det er helt fint å få nyanserte meninger og forskjellige meninger om selskapet, men slike innlegg Kappa har over her er til å spy av. Det er HO kvalitet som jeg flyktet fra og over til TI for.

Vi har ganske mangen svar om veien videre for nano innen 6mnd, hvem som har rett og galt ang denne investeringen og videre fremdrift vil vi snart finne ut av. Det kan like så god komme en partneravtale som en forsinkelse selv om oddsen er i favør forsinkelse pr nå. Guideingen er ikke forandret enda og den som lever får se.

14 Likes

Voleon reduserte short posisjonen sin med ca 95000 igår.

Why ? Tenker en eller annen analytiker endelig har fått det med seg at en ikke kun skal gå etter TA.

2 Likes

Liker jo egentlig ikke at de får ut så mye uten at kursen egentlig flytter seg

2 Likes

En liten tanke. Ved q1 var aksjekursen X kroner. Da hadde de 10 pasienter mindre å rekruttere enn forrige kvartal. Ved q2 vil de ha enda mindre pasienter igjen. Burde ikke kursen være høyere og høyere jo nærmere de kommer og jo mindre pasienter de har igjen. Ja en utsettelse har de fleste sett for seg. Og går det tilbake til 3 i kvartalet er det krise for alle. Men logisk sett burde verdien stige det neste året ikke synke. Det rimeligste onkologi firmaet med godkjent produkt jeg har sett har vært rundt 11 milliarder kroner. Det tilsier ca 100 kr aksjen ved godkjenning.

  • Medisinen fungerer bra
  • medisinen er svært sikker
  • de har gode prosesser for produksjon og leveranser.

Om man klarer sette seg ett mål om at man skal være inne helt til godkjenning så er det ikke så dum rasjonale. Ja frem til da kan det gå opp og ned slik vi har sett nå nettopp. Men om man klarer holde øynene på målet så tror jeg man tåler dette. Jeg har forøvrig ingen tro på at de rekker guiding. Men til og med low case rekruttering med 10 i kvartalet er de ferdig på nyåret og har penger til read out og innsendelse av søknad.

Med ett slikt scenario med 3 kvartaler igjen fra mai. Er verdien 21,7 i mars neste år eller høyere?

En enkel analyse. Men det var alt jeg klarte koke opp så sent på natten. God ferie med håp om noen positive meldinger på veien.

18 Likes

Great eye for details, interpersonal skills og homebased er litt sånn kognitiv dissonans spør du meg men…:man_shrugging:t2:

1 Like

Kan du utdype det?

2 Likes

Øye for detaljer og samtidig gode relasjonsbyggende og mellommenneskelige kommunikative evner, men dette skal personen klare hjemmefra.

Slik jeg ser det, hvis man skal jobbe med mennesker og samtidig bygge opp tillit, godt arbeidsmiljø og kunne se detaljer i de forskjellige ansatte utover resultater i et dokument så må man faktisk fysisk være tilstede der menneskene er.

Det å forvente et godt resultat av ansatte og følge den opp hjemmefra mener jeg er veldig uheldig. Mange her er nok vant til digitale møter og jeg tror at flere kan si seg enig i at mye av det mellommenneskelige går tapt, noe også forskning i stor grad viser.

My take on it atleast:)

3 Likes

Godt poeng Stephan hvis de mener 100% homebased :wink:.

1 Like

Enig. Har fulgt med på diskusjonene som har gått her mtp ledelsen i NV. Ser at ingen nevner dette med at mange i ledelsen sitter relativt spredt utover Europa. Uansett stilling og kompetanse så er det ikke særlig heldig at et selskap i startgropa ikke er samlet mer på et sted.

Det kan selvfølgelig tenkes at dette har en innvirkning på utfordringene vi har sett i ledergruppen.

1 Like

Håper på en partneravtale basert på det solide arbeidet/ ledelsen Lars N. har stått for… slik at ett etterfølgende oppkjøp kan guides trygt i havn… er sugen på solid avkastning, selv om den kanksje ikke er så optimal som mange her drømmer om.

2 Likes

Satser på saftig avkastning​:muscle: og at Nanov ikke blir en flopp :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like