Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Hva er avtalt?

1 Like

Hvem har avtalt med hvem om hva? Opphever man da risikoen for at aksjen går opp?

Det at synlig short er endret fra 2,2 → 0,9 sier egentlig ikke stort annet enn at det er dekket inn nok for de aktørene til at de ligger på <0,5%

Ser man volumet den siste tiden finner jeg det tilnærmet usannsynlig at noen av de er helt ute.

Men det blir bare gjetning selvsagt :slight_smile:

Jeg tror f.eks Element er verre da?

Og kanskje mange sitter nettopp fordi de kjenner realiteten og ikke bryr seg så mye om støy? Endepunktet kan jo fort bli bra selv om det har en tendens til å flytte seg fra tid til annen :wink:

2 Likes

Markedsprisen viser ihvertfall at det er mange som fornekter den realiteten at det ligger et uomstridt (men foreløpig uforløst) potensiale i denne aksjen. Det er denne realiteten som til slutt vil slå inn, og tidshorisonten skrumper inn for hver dag som går. Mye vil se annerledes ut om vi går et år frem i tid.

5 Likes

Belatunin blir medisin, det er realiteten, alt frem til det er støy fra smånisser som er ute etter snabba cash.

7 Likes

Tipper smånissene er ute etter både snabb og cash

1 Like

Jeg synes alle her inne fremover må kalle det Belatunin.

Hva vil du med innlegget ditt? Siden du bruker begrepet “drittaksje” går jeg ut fra at du er negativ til selskapets fremtid. Jeg er interessert i begrunnelser og eventuelt hvilket tidsperspektiv du sikter til, men innlegget ditt så langt gir jo ikke forumet noe?

Et “drittinnlegg” kunne man kanskje si… :wink:

14 Likes

Hørte at Belatunin egentlig er en liten Snem

Ryktes fra BBC og generelt i EU at kapasiteten på sykehus og klinikker er sprengt nå som de har kalt inn alle pasienter som ble satt på “hold” under første bølgen med coronaviruset… vil tro dette kan ha positiv effekt på den eldre pasientgruppen som har sittet og ventet på behandling. De vil også helst bare dra innom 1 gang og bli ferdig (ie. ta Betalutin-behandling) vs. å måtte gjentatte ganger komme inn på klinikken (ie. Copanlisib). JEG TROR dette er positivt for Nano, og at vi kan nå fullrekruttert Paradigme heller i november/desember enn i februar.

2 Likes

Skjønner hva du tenker men nå er det dessverre slik at om du er med i en studie så må du nok belage deg på mye mer enn ett sykehusbesøk, mye oppfølging både i forkant og etterkant.

Har ikke peiling på hvilken vei det går med rekruttering fremover men det vil jevnt og trutt rekrutteres så mållinja kryper nærmere for hver dag heldigvis.

2 Likes

Jeg har tenkt (ønsketenkt kan man vel kanskje kalle det…) at svarene og oppdateringen rundt Paradigme forrige uke ikke var tilfeldig.

Selskapet ønsket ikke å komme ut med dette og vente til Q2-rapporten. De ville vise at de er hands on og ville slippe viktige oppdateringer utenom Q.

Samtidig ville de ikke svare på om noen var under screening, noe de derimot gjorde ved tidligere Q.
Og her komme min ønsketenkning / teori inn;

  1. De var pro-aktive og meldte om utsatt avlesning for å vise at de ønsker at markedet skal ha oppdatert info.

  2. De skjønner at markedet ville ha tatt i mot skuffelsen av utsatt Paradigme også ved Q2, nesten uansett rekruttering da utsettelse overskygger det faktiske pasientantallet. Hvis de er litt street-smarte så meldte de om 9 nye pasienter for å være helt ajour på tidspunktet for meldingen, men samtidig har de kanskje en håndfull gjeng under screening som kan bety 2 til 4 flere pasienter ved Q2-presentasjonen. Er så tilfelle vil fokuset ved Q2 være at rekrutteringen holder god fart, ikke at toplinjeavlesningen er skjøvet på.

Vi får se om dette er skudd i blinde eller om selskapet skjønner verdien av gode meldinger i blant også for å fjerne fokuset fra skuffelser.

17 Likes

Dette er en tanke som har streifet meg også. Malene var svært oppsatt på å ikke overdrive hos Radforsk, mens Braun dro til med stor slegga. Typisk mann. Jeg har håp om kanskje 2 pas til. Dette vil sette fyr på kursen.

2 Likes

Enig med deg, 2 pas til hadde vært helt gull da ligger de i rute til ferdigrekruttert i innen året er omme. (kanskje litt vel optimistisk men…)

1 Like

Synes Malene var veldig defensiv mtp august på sist call, så jeg har ingen forventninger og tar imot eventuelle nye innrullerte med både takk og bukk. :slight_smile:

7 Likes

De rekrutterte 1 pasient pr 7,6 dag mellom Q1 presentasjon og børsmeldingen 3. august. Det betyr at dersom de skal holde samme takten så må de minst vise til 3 pasienter til (totalt 95 pasienter rekruttert) ved Q2. Det er 24 dager mellom børsmeldingen 3. august og Q2 presentasjon. Jeg tror Egberts er en street-smarting som du nevner, og klinker til med 97-98 pasienter rekruttert ved Q2. Med samme tempo vil de melde ca 112 pasienter ved Q3 og fullført rekruttering i månedskiftet desember/januar.

1 Like

2 pasienter til ved Q2 betyr nedgang i rekrutteringstakten fra sist rapport 3. august. Det betyr også ca 105 pasienter ved Q3-presentasjon og 116 pasienter ved Q4 som er i februar.

Da hadde ikke malene sagt: ikke ha forventninger til flere inkluderte på q2. Så å drive med ønske tenkning blir for håpefult. La oss holde oss til fakta og den er at august var treg historisk sett og at de ba oss ha lave forventninger. Kjøpte litt idag. Men merker at jeg angrer litt allerede😅

3 Likes

August er altså den store feriemåneden i Europa. Malene var tydelig på at dette slår ut.