Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Ikke noe galt som står i den artikkelen, poengene er legitime og to the point, bortsett fra at Nordic Nanovector blir kalt et tidligfase-bioteknologiselskap.

I min bok er et registreringsstudie sen fase utvikling, og da sitter jeg igjen med et inntrykk av at artikkelforfatteren ikke helt skjønner begrepene hun bruker.
Når det i tillegg understrekes at risikoen er skyhøy så stemmer det med tidligfase, men ikke med NANO sitt pivotal-studie. Javisst er det risiko, men skyhøy blir helt feil.

Bra at hun trekker frem det regulatoriske privilegiet Betalutin har fått (Fast Track), selv om jeg er enig med Bravo at forståelsen generelt for hva regulatoriske privilegier betyr er liten, og at hun burde ha trukket frem PIMen også, men da hadde det kanskje blitt komplisert?

6 Likes

Tidligfase er kanskje ikke heelt ordet jeg heller ville brukt, men du kunne byttet ut med ordet prekommersielt og det hadde vært helt treffende.

1 Like

Send dem mail, om det er snakk om Finansavisen artikkelen.

Absolutt ingenting er direkte feil i det som skrives, men litt mer kjøtt på bene hadde vert fint. Er rimelig sikker på at de fleste som leser FA daglig lett ville byttet ut noen hus anonnser mot artikkler som går litt i dybden.

Biotek er jo fort litt komplisert så kanskje man skulle viet det litt større spalteplass når man først velger å skrive. Olje og laks skjønner de fleste

1 Like

Tror det er mer mot biotek generelt. Risiko måles ikke bare i muligheten for at ting ikke går som ønsket, men også i hvor galt det er om det går galt. Og siden biotek er sett på som binært, vinn eller forsvinn, vil selv en lav %-sjanse således kunne tolkes til høy risiko. Om du har 1% sjanse for at noe galt skal skje er det ikke så ille, men om den 1%-ern representerer at jorda sprenges, så håper du at det er noe folk flest ikke gjør. Tror ikke forfatteren har noen forhold til risiko basert på hvilken fase selskaper er i overhodet, bare den gamle enkle tanken biotek er høy risk.

Starting doses of Betalutin® and lilotomab are 10MBq/kg and 40mg, respectively, with the option for dose escalation.
Ref

Jeg bare listet opp mulighetene med de 20-25 pasientene som er oppgitt at skal rekruteres.
For å legge frem evnt mulige forlengede tidslinjer.
3 stk pr dose er korteste vei ja. Men ikke uttalt at skal følges om mulig.

Det er primært et dose-escalation study ja.
Da øker de dose frem til de ser at bivirkningene blir for høye eller at de antar at videre doseeskalering ikke vil gi positiv effekt eller for mye bivirkninger.

Ettersom det er oppgitt 40mg dose for litomab fra start og det de allerede veit om bivirkninger, et det mulig at de enten dropper doser over 15mbq eller øker predosering for å prøve 15+

Så raskeste fall bare 2 doser, men det tviler jeg på.

1 Like

Dette jeg tolker til å kunne bety at det innrulleres til begge. Men det kan også tolkes til at det er først ene så neste. Og siden det er dose-eskaleringsstudie som en sikkerhetskomite skal vurdere må jeg medgi at det virker usannsynelig de kan gå rett for begge. Hadde vært vakkert da om sikkerhetskomite gav grønt lys for det på bakgrunn av kjente data om rit og bet.

Er 95% sikker på at du roter her, det er simpelthen 10/40 dosering det er snakk om.

2 Likes

Ja. 10/40 er en dosering.
Studenten roter litt.

1 Like

Det virker nesten høl i hue å tvinge dem gjennom at 10/40-trinn først. Nesten litt feigt.

  • 10/40 er sikkert
  • Rituximab er sikkert

Kombinasjonen av dem burde også være sikkert. Eller for å si det på en anna måte: Hvis 15/40+ RTX griller pasienten så tror jeg 10/40+RTX gjør det samme :fire: Men man frykter vel en negativ synergi

Data for 10/40 i LYMRIT37-01-studien viste heldigvis noe respons, så man kan vel ha forhåpninger om å se 10/40+RTX gjøre det bedre enn RTX alene :slight_smile:

1 Like

Typisk artikkel med Hegnars segl=et slurvete sammendrag.
Dog fler positive enn negative trekk

1 Like

10/40 er korrekt, og 15/40 som alternativ, som Spot on påpekte at sto i presentasjonen.

1 Like

Hvor mye vet vi om 212Pb-NNV003, og hvor mye mer får vi vite på ASH?.

Som bl.a @Nocturne nevnte så ble Novartis flere ganger nevnt i sammenheng med partner/oppkjøp snakk, ble litt Nanopphisset her da merket jeg! :money_mouth_face::grin:

4 Likes

Q2 2015:

Q3 2018:

Costa-effekten var tydelig fra starten av. Veldig optimistisk

1 Like

Ha ha… made my day! :joy:

1 Like

Sett på samme i dag. Håper det mer kan tolkes til en LR effekt, og strengere forhold til hva som fortolkes som progresjon i forskning. Men virker som LC haussing fant sted tidlig.

Er jo fint lite vi vet egentlig, bortsett fra at det er det samme kimeriske antistoffet som i Humalutin, og at det er en payload Orano har erfaring med.

Vi vet også at morselskapet til Orano har enormt dype lommer, så det er helt mulig for dem å kjøre i gang med kliniske studier om de finner det lovende nok.
288 millioner euro gross margin første halvår 2018 rapporterer morselskapet. 2000 mEUR cash og ekvivalenter, 23000 mEUR assets totalt.
De kunne fint kjøpt NANO og laget Orano Med Norway om de ville for den del, men de har vel gjerne nok med et biotech.

Dosering:

Oppsiden for å hoppe direkte til Ritux + 15-40.
Er at vi sparer tid mtp sikkerhets doserings økning.

Nedsiden er enorm om vi f.eks får et dødsfall uten å gå sakte men sikkert.

Snakker vi om “risk management” ?

Pluss at det er vel uansett interessant å bygge et diversifisert datasett?