Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Helt absurd å følge med nå ja. Gambler midlertidig på litt pump og dump i Nano, noe som garantert ikke er tilfelle.

Skal bytte filosofi nå, fra “Kill Your darlings” til “Choke Your Darlings and bring her back to life”… :skull:

1 Like

Ergret meg så mye over at kursen kunne ligge i 80-området husker jeg. Sitter tungt i meg enda, når jeg kan knagge det opp mot markedsverdi, fremskritt i forskning, tidsaspekt til marked, så føles i grunn 80-tallet mer stusselig i dag prøver hjernen min å insistere på. Det er bevegelser av aktører med en helt annen type midler som blir å styre kursutviklingen fremover, så tror jeg vil anbefale å knipe på aksjene en har bært så lenge i nedgangstider. =) Eller har jeg logiske tankefeil på gang?

@Savepig med 20 brudd på 50 ser det veldig ut som vi får sluttkurs over 68 i morgen. Vet ikke hvor mye som skal til før ‘change of character’ vil bli godkjent, men vi må da være ‘ballpark’?

@Nocturne legger mye vekt på higher lows, og jeg vil egentlig også si at det er vellykkede tester av nedside som gir tillit til at vi er i en ny hverdag.

Sånn sett har i dag vært en superbra dag.

3 Likes

Dere har misforstått, det er 66-68 området som er den nye low :wink:

1 Like

Om jeg ikke tar helt feil så vil man på ASH kunne si at flere enn 90% av pasientene får en tumorreduksjon.

Det waterfallplottet skal jeg henge på veggen.

10 Likes

Henge det opp på dass, ved siden av Kong Olav.

Nei. Idag blir det et glass til middagen :wine_glass:

Lol, midt mellom Kong Olav og David Hasselhoff. Drikk med måte. :slight_smile:

1 Like

På tide å hente frem denne?

15 Likes

Kan du plotte inn de riktige tallene for Nano ?

1 Like

Den er veldig fin @InVivo Har savnet den!

Tiltreder dernest @FakeNews sin oppfordring om å plotte litt i den om du har anledning til det…

Da skal jeg ha plakat på veggen jeg og! :speak_no_evil::partying_face:

1 Like

@ InVivo, eller andre kreative sjeler, hva med å få plottet inn Bravos champagnemoment inn i den gamle Algeta-grafen?
Sitter på en iPad, og den er som en padde, litt treig. Med noen uforutsette overraskelser som setter spor i skjermkontakten. Skumle striper som kryper over skjermen.
Fra transkriptet:
«Would you please present a timeline of expected significant news during the next 12 months?

Eduardo Bravo, Nordic Nanovector ASA :

Well, hopefully, that was answered on the last slide on the milestones, so that’s what I think that people should expect. If we have any other good news, it would be a champagne problem, as I call it. So – but we will stick to our promises in that slide.»
:duck::champagne:

1 Like

Få fram milestone sliden🍾

Fant en rapport laget av goetzpartners (et rådgivende selskap) som har tett kontakt med det australske biotech-selskapet Telix Pharmaceuticals Limited (TLX-AU) som stadig har nevnt NANO gjennom sin rapport. Kanskje det kan være en pekepinn på at et eventuelt partnerskap kan finne tid og sted?

Verdt å merke seg at goetzpartners bare har redgjort og presentert NANO og et annet farmasiselskap ved navn Endocyte.

http://www.telixpharma.com/wp-content/uploads/2018/04/goetzpartners-Research-Telix-Initiation-Note-Final-Approved-24th-April-2018.pdf

Innlegg i rapporten hvor NANO er nevnt:

Taking into account the dilution for the acquistion of TLX-591 rights from Atlab, the company’s current valuation seems to ignore the three therapeutics programmes despite the good indication of clinical efficacy particularly on survival. Including these in our risk adjusted base case DCF yields a current fair value of around AUD 551m (AUD 2.50 / share). This compares favourably with US
comparator Endocyte (EV AUD 640m) or its closest European peer Nordic Nanovector (EV
AUD 330m) with its significantly narrower and earlier stage pipeline.

(…)

IPOed in 2015 at following strong phase 3 data at $610m (AUD 790m), AAA was recently acquired by Novartis for $3.9bn (AUD 5.0bn). NASDAQ-listed Endocyte with a single late stage radiopharmaceutical currently has an enterprise value of AUD 640m. Listed in Norway Nordic Nanovector with an narrower earlier stage pipline has an enterpise value of AUD 330m.

(…)

Comparative valuation of non-revenue generating development stage companies clearly has
its limitations. However, the evolution in the capitalisation of three listed companies also
developing radiopharmaceuticals may provide a guide to the significant value that is currently
being ascribed to these products by both investors as well as major pharmaceutical
companies. These valuations suggest that Telix is dramatically undervalued, in our view. There
is a near five fold difference compared to its closest European peer Nordic Nanovector which
has a smaller and earlier stage pipeline. Telix is valued nearly ten-fold less than its closest US
comparator Endocyte with its single late stage programme.

(…)

Based listed in Norway, Nordic Nanovector is an early stage company developing
radiopharmaceuticalsfor the treatment of blood cancers. With its most advanced programme
Betalutin currently in Phase 1/2 for Non-Hodgkin Lymphoma. The company saw its valuation
rise from 525m NOK (AUD 86m) in October 2015 to $5.5bn NOK (AUD 900m) at its peak at
the end of 2016 as a result news flow from its radiopharmaceutical programme (FIGURE 5).
The shares have fallen significantly from their peak at the end of 2016. This fall accelerated
rapidly at the beginning of 2018, as it became clear that due to slower than expected patient
recruitment and regulatory delays, its Betalutin Paradigm study in third line follicular
lymphoma would read out at least 6 months later than expected (from H2/2019E to
H1/2020E). (FIGURE 5). The stock has recovered somewhat following the resignation of the
CEO at the beginning of April 2018.
Despite this decline , the company still has an enterprise value of at around NOK 2bn (AUD
330m). As a consequence it is still valued at nearly 5 times more than Telix Pharmaceutical
with its EV of around AUD 70m, broader and later radiopharmaceutical pipeline.

(…)

There is a burgeoning late stage clinical pipeline of radiotherapies showing promise. These
include a range of of potential radiotherapies for solid cancers from companies including Telix
and Endocyte; with Actinium Pharmaceuticals and Nordic Nanovector developing next
generation blood cancer radiotherapies.

Fant dette avsnittet i tillegg:

A series of multibillion-dollar acquisitions, including $2.9bn for Algeta by Bayer, $3.9bn for
AAA by Novartis and most recently the $1.3bn paid for Sirtex by Varian, reflect the high level
of renewed interest in nuclear medicine. Valued at around $5.5bn in 2016, the
radiopharmaceutical market is expected to approach $10bn over the next five years.

20 Likes

Det der var jo en liten perle!

1 Like

Maureen Deehan startet ifølge LinkedIn i Nordic Nanovector i juni 2018 med base i Sveits som " Head of corporate development & strategy"

Slik beskriver hun rollen sin :
" Responsible for screening market for potential new options by assessing strategic fit and business potential. Also support the execution of collaborative research and development agreements to achieve corporate objectives.

Lead role in driving projects from evaluation to deal transaction. "

Spennende å se hva hun får til etterhvert… :slight_smile:

11 Likes

Så du sier vi skal droppe Nano og kjøpe dette Australske firmaet? :slight_smile:

(Bare tuller :slight_smile: )

1 Like

I motsetning til senatet er de amerikanskje børsene mørkeblå idag - risikoviljen er til stede.

XBI og IBB opp 2%, så biotek har fått blitt med på oppgangen også. Kan være med på å gi oss hjelpen vi trenger for å komme oss opp på, og holde på, 70-tallet morra?

2 Likes

Mener @studenten86 hadde et innlegg på HO med noen gode utregninger på innrulleringstakt i paradigme basert på antall åpne sites. Mener han også har sagt at nano mest sannsynlig blir ferdig med innrulleringen i q3. Lyst å ta deg en nye regnerunde? :slight_smile:

3 ganger i teksten ellers klarer de å si følgende om NANO:

Teksten er fra april 18 ser det som, så det er ikke ukorrekt å si at NANO ikke hadde startet med den nye fasen enda.
I dag er det 51 sentere som aktivt rekrutterer til dette studiet. Hvordan står det seg til deres sammenligning for endocyte?
Endocyte bruker bl. a. Lu-177 for prostatakreft. De har mye bivirkninger sammenlignet med Betalutin, kanskje urettfedrig sammenligning. De har problemer med varighet i respons, noe som er vanskelig å sammenligne siden det er en annen indikasjon. Det er medisiner i deres indikasjon med bedre efficacy data enn de har(enzalutamide), det er ikke en ODD og må altså gjennomføre en stor dyr fase 3 før de når markedet. De kan nå markedet mot slutten av 2020 lik NANO.
De har unmet need på de som er Zytiga/Xtandi refractory. Ikke oversikt over hvor stor andel det dreier seg om eller hva de kan ta i pris for sitt produkt.
Ser ut til at de har cash til 2 kvartalers drift på bok, og skal gjennom et stort pivotalt fase 3 studie.
Uttaler meg her ene og alene basert på et kjapt overblikk på deres siste rapport på hjemmesiden deres. Så forbehold om feiltolkninger.

Vet ikke, tror det blir veldig misvisende å sammenligne de to uten å gjøre en mye grundigere jobb om markedet de henvender seg mot og aktører i bransjen. Mistenker det hele er en hausse-artikkel for kapitalbehov.

6 Likes

Limte den inn her for 3 dager siden, men mye poster, så skjønner godt at det forsvinner i scrollinga. :grin:

4 Likes