Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Siden Costa offisielt måtte gå pga kursen så er det nok vanskelig å forestille seg at Bravo skal komme med noen formaning om moderasjon i optimismen rundt selskapet. Spørsmålet er om det faktisk hadde vært på sin plass å ikke være så haussete som Costa og Co har vært de siste 2 årene.
Vanskelig for Bravo dette, alt vil bli tolket 4 veier uansett.

Antall land er jo egentlig ikke så intresangt. Gitt at det ikke er snakk om flerfoldige sites i et nytt land.

Ang sites er det mer intresangt om enkeltlandet USA har åpnet noen sites.
Eller en bombe med et asiatisk land på sitelisten. Da er det samme om det er åpnet eller ikke.
Håper på første, har ikke tro på andre.

Antall land er jo også viktig, da alle land som er åpnet kan rekruttere. Antall sites åpne nå er viktig akkurat NÅ, men land vil jeg si er vel så viktig. Spesielt store land, og særdeles USA, og Asia ville vært en kjempeboost! :slight_smile:

3 Likes

Har selskapet sagt noe om asia?

Har de distributions netværk klart som ville gøre Asia mulig nu? Det mener jeg ikke at have set eller læst noget som tyder på.

Man har vel ikke nettverk på plass for EU eller US heller. Hvorfor skulle “i-lands-Asia” være annerledes?

Med mindre du tenker logistikk for å føre Betalutin til sites i studien? Det stiller seg vel ganske likt.

Det går fly til Asia også.
I følge en kommentar her så hadde Nano vært i Asia i mars (?)
Store saltklyper da.

1 Like

Beste er om Bravo sier:
We are on track.
Full steam ahead.

Kan ikke huske å ha sett noe spesielt om Asia, men de fikk vel ODD for Japan for en del år tilbake…(?)
Når det gjelder distribusjonsnettverk, så har de ihv lagt fram noen konkrete tanker på hvordan de ønsker å legge opp dette i USA i fjor på Capital Market day. Vet ikke hvor langt de er på vei ift dette, men har lagt merke til at det har vært en del ansettelser de siste par årene som kanskje kan settes i sammenheng med forberedelser for en markedstilgang og distribusjon.

Takk for svar.

Finnes det selskaper som spesialiserer seg på transport av legemidler? Og nærmere bestemt radioaktivt materiale? Jeg kan ikke se for meg at hver av BP har sine egne globale logistikknettverk?

Jeg ble plutselig litt nysgjerrig på Asia.
Har ingen tro på at det er noe særlig annet enn Bravo’s figur som kan bli en overraskelse neste uke.
Det meste er jo allerede gravd frem av enkelte dyktige “etterforskere” her inne…

Har noen av disse graverne gravd frem noe som kan belyse BL utenfor US og EU?

Hmm, godt spørsmål.
Før i tiden (90- tallet) ble transporten mellom IFE og RH besørget av Posten og enkelte taxiselskaper, vet ikke om det er slik lenger.
Tror mengden som sendes er så liten at det ikke var (ev er) noen spesielle rutiner rundt dette. Ihvertfall var den konteineren jeg hentet på Kjeller for levering på RH den ene gangen som sommervikar i Posten i 97, godt sikret på fysiske måter og mengden i konteineren var visstnok ikke større enn at det ikke var behov for spesielle forholdsregler hvis transporten skulle bli utsatt for en ulykke…
Lutetium har såpass kort halveringstid at jeg vil anta at hver dose må produseres og sendes separat for hver enkelt pasient og dermed utgjøre en lav sikkerhetsrisiko. På den annen side vil det medføre økte kostnader…

1 Like

Bra svar!

For det første, og som Marco var inne på under CMD: man er helt fullstendig avhengig av at behandler mottar Betalutin på dagen der behandling skal skje. Er den forsinket, mister pasienten behandlingen, og onkologen kommer sannsynligvis ikke til å bestille igjen. Man er med andre ord avhengig av 100% leveringskvalitet. En fuckup her kan koste millioner om behandlende institusjon blir skuffet.

For det andre: ser ikke for meg at flytende radioaktivt stoff kan samlastes eller samkjøres med annet materiale eller varer? Lekkasje ville jo ødelagt så og si alt annet på samme enhet, slik at min første tanke er at Betalutin må transporteres på egne enheter? Aner ikke hvordan radioktivt materiale må transporteres, men synser meget.

Kostnaden ved logistikk blir nok massiv, men blekner nok uansett holdt opp mot inntektene fra salg.

Litt ved siden, men når vi mottok veldig små mengder radioaktivt stoff offshore, så var det pakket i sikre pakker som ikke var så store.
Regner med det er sikker beholder inni sikker beholder inni…osv.
Og såvidt små mengder så er vel ikke katastrofen stor ved uhell. Tror jeg.

Nå overtenker du voldsomt. Det fraktes tonn på tonn med radioaktive stoffer for all mulig industri hver eneste dag.

1 Like

Vil korrigere dette til at behandler mottar BL i løpet av to- tre dager. Man kan justere dosen så lenge man vet når isotopene er produsert.
Har engang blitt fortalt at før i tiden ble pasientene som fikk stråling på RH før lunch kortsiktig sykere enn pasienter etter lunch fordi de ikke hadde verktøy for å justere dosene. Men på lang sikt viste de før lunch bedre progresjon.

For 20 år siden var det den eneste pakken jeg hadde på den turen.
Jeg var etter fullført ingeniørhøyskole i 2001 faktisk på jobbintervju hos IFE. Da virka det som det eneste stedet på hele anlegget hvor det var strengt mtp stråling stort sett kun var i nærheten av reaktoren og i nærheten av utstyr som hadde stått lenge inne i reaktoren (det de kalte manipulatorer, for oss andre robotarmer)

Men ja. Logistikken rundt sånt er utfordrende. Det er ikke som å sende en eske influensavaksine, men regner med de har kontroll på det.

2 Likes

Nordic Nanovector Patent Granted in Japan
WED, DEC 10, 2014

OSLO – Nordic Nanovector is pleased to announce that the Japan Patent Office (JPO) has issued patent no. 5646652 entitled “NOVEL RADIOIMMUNOCONJUGATES AND USES THEREOF.” The issued claims cover Nordic Nanovector’s proprietary radioimmunotherapy (RIT) technology, including the company`s lead product candidate Betalutin™, a new targeted agent for the treatment of relapsed B-cell non-Hodgkin lymphoma (NHL).

"This patent provides additional intellectual property protection of our proprietary technology until 2031 and is an important addition to our patent portfolio,” said Chief Executive Officer Luigi Costa. “By broadening patent coverage we are protecting commercial value for the investors in attractive markets such as Japan.”

Nordic Nanovector has earlier been granted patent protection in the two most important geographical markets for radioimmunotherapies, the USA and Europe.

6 Likes

For all del, radioaktivt materiale brukes overalt og til så mangt. Jeg aner bare ikke hvordan distribusjon kommer til å fungere i praksis, det er jo ikke noe postmannen sender sammen med julepakkene til tante Berta eller Postnord sammen med trampolina til ungene.

Sikkert tonnevis med rutiner og kostbart, men den delen av caset bekymrer meg null. :wink:

1 Like

Det var kanskje en bitteliten overdrivelse?
Det er viss forskjell på aktive isotoper sammenlignet med avfall som KAN anses som radioaktivt.
Er enig at det overtenkes litt.
Men er ikke mer enn tre- fire måneder siden jeg selv satte spørsmålstegn ved det samme som Glein spør om her fordi håndteringen av BL som produkt ble sammenlignet med en influensavaksine her inne…

EDIT #2: Er 100% positiv til Nano, men det hender enkelte ganger når helt reelle problemstillinger blir avfeid som overtenking eller ubetydeligheter at jeg blir som nicket mitt tilsier, skeptisk. Du, @Savepig , er vanligvis ikke en av dem som feier slikt under teppet…