DAX gadd ikke mer, olja har ikke peiling og US er slitne, men jyplingen NANO ypper.
Ikke fulgt med, sitter på flyet på vei hjem, blir spennende å sjekke charts i morgen
Tror vi skal opp til 68 nå
Baseres utsagnet på teknisk analyse eller håp?
Fikk vel bekreftet en close over 20 dagers i dag. 200 på litt over 68 er neste motstand. Mange skal inn før høstens race. Dette blir moro
Lang fallende trendlinje fra ATH ligger også i samme sjiktet ish. Kan smelle på bra ved hjelp av litt juice.
Kikket litt på chartet nå og analysen for 16 dager siden (lenger opp i tråden) har stått seg greit:
Har vi fått en HL?
Ja, jeg vil påstå det. Denne fikk vi 28.06 på ca. 59. Dette er nivået vi må holde fremover. Det er flere toucher mellom 60 og 58.50, så det er en viss støtte i dette området (gult skravert område).
Vi klarte ikke å ta ut forrige HH (68.30) og dannet en LH på ca. 62.70. På kort sikt varsler det om et trendskifte og at vi former en EQ mellom 62.70 og 59. Brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning.
NB! Merk at volum er avtakende ifht. hvor mye vi har falt fra toppen, så konsolideringen er ikke panisk. Men det er tross alt sommer og shortere og andre aktører som ønsker billige aksjer kan enkelt få ned kursen og brudd på støttenivåer. Skulle vi få brudd på 58.50 kan det gi god R/R om man får tak i aksjer ned mot 55-54 (grønn boks).
EQ i ferd med å formes - brudd på HIGH (68) eller LH (Low i chart) på ca. 56.50 vil signalisere videre retning. Merk igjen at volum er fraværende, og vi vil gjerne se økt volum på brudd for å kunne vektlegge en ny HH eller LL.
Ser man konsolideringen i et større bilde, så responderte aksjekursen ganske negativt i forsøket på å ta ut 68kr område (punkt 4). Vil tro den trenger mer energi for å bryte gjennom, og da gir det mening at den skal ned å hente dette i 45-50kr området hvor kursen helt tydelig har snudd et par ganger før. Her har den også et par gaps å tette, noe som gir den enda større grunn til å ta en liten svipptur ned før den kanskje stikker av gårde.
Tror du ikke har vurdert volumet i nedgangen fra 68, det har vært ganske stusselig.
Videre e der 50 og 100 dagers som støtte på før kursene du nevner. Krysset de er i ferd med å lage er jo også litt hyggelig.
kan være du har rett her altså, for jeg har tatt grundig feil før:) Bare føler det er en bunn som mangler og at det er noe i konsolideringen som ser «uklart» ut for oppgang. Men tiden vil vise.
Jeg blir overrasket om vi faller så langt ned - i tilfelle vil det være fundamentale forhold som vil påvirke oss i negativ retning - rent teknisk kan jeg ikke se det akkurat nå. Brudd på 56.50 til nedsiden vil være et svakhetstegn, men med mindre det følges av volumspikes så vil jeg vektlegge det i mindre grad. Det er OK støtte i området 53-55 så kommer vi ned hit igjen så kommer jeg nok til å kjøpe mer, enten her, eller ved brudd opp og ut av trekanten i mitt chart.
Som sagt, fult mulig jeg har feil:) Om den først faller gjennom 56.30, hvorfor handle på 53-55 om den logiske støtten er i 45-50 området? Du må gjerne gjøre det for min del, men jeg står over før jeg har sett en shakeout i området jeg har nevnt over:) Det fundamentale er sikkert godt, men det tekniske skal også samspille før ting drar en retning.
Her var det mye tung analyse, knapt forståelig for en fundamentalist.
Sluttkurs fredag var vel over 20 dagers snittet. Noe som er et par uker siden sist det skjedde.
50 dagers vil krysse 100 dagers til uka, kanskje allerede i morgen.
RSI ser ut til å ha testet en higher low i sin stigende trendkanal, og MACD ser også ut til å tyde på det:
Teknisk ser det ut som vi er på tur mot en blå uke så vidt jeg kan se. Nå er jeg både kortsynt, trangsynt, navlebeskuende, med blinderne på og ytterst skeive hornhinner med min kunnskap som utgangspunkt for mitt blikk mot TA.
Som nevnt er det det en del akkumulering / støtte dannet i beltet 53-55, for det andre vil jeg se volumet an med et evt brudd. I disse ferietider er det enkelt for algoer og andre aktører å styre kursen nedover og lage f.eks en fakeout for å riste til seg billige aksjer.
Det sagt så tror jeg ikke du vil få se en spike-type bunn slik den vi så på 37 kr igjen, med mindre det som sagt er noe fundamentalt galt med selskapet. Det er for mye positivt omkring Nano nå, tillitten er i ferd med å bygges opp igjen, så jeg tror ikke på kurs under 50 kr men vi får se, jeg har også tatt feil før
Treffer vi toppen av det gule området mitt er det på streken av den nederste trendlinjen din.
Ser folk spekulerer i hva som er grunnen til dagens oppgang.
Er det ikke bare brudd på pennant, men uten spes volum? Som tegnet opp i tidligere chart?
Tiden har jobbet godt for oss i sommer, det er ikke stort lenger opp nå enn 70 før man tester brudd av den lange nedtrenden fra ATH.