Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tror det må være en misforståelse hvilken tråd dere poster i

3 Likes

Det har ligget en blokk på 15-20K aksjerfast på 58 denne uka. Det har blitt forsøkt å selge ned mot den 4 ganger og 2. gangen gik kdet noen hundre aksjer på 58. Men ingen av blokkordrene har trukket seg. Så kan være de er meget happy med å få aksjer i fanget. Kanskje er det skjulte ordrer der også. Ganske bra timet med oppstrykingen av 100dsnittet.

Er dette en større kjøper, så kan det være de lar blokka ligge, mens de kjøper moderat over og venter på gjeddemat om oljepris eller indekser skulle blaffe ned.

last%20ned

Tror ikke han kommer seg over 5 % grensa snart?

Du sier noe der, billedmessig:) Det nye styremedlemmet er OMHs mann.

Den der blokken på 58 er jo i og for seg alt for liten til å bety så mye. Men jeg mistenker at mange leser inn i den at her ligger det folk og akkumulerer, og hele tiden supplerer den når den stiger. Det tar vekk all motivasjon for å slenge ut masse aksjer på salg for å prøve å fremprovosere stopploss.

Hvem?

1 Like

Interesting!

Det er egentlig litt kritiske nivåer vi er på om vi zoomer ut og ser på weekly. Nedtrenden er som du sier på Shareville, noe som før eller senere vil blir brutt fordi når man stadig lager lavere topper, før eller siden vil nedtrendlinjen treffe en av toppene. Ser man på weekly synes jeg det er vanskelig å si om vi skal konsolidere enda mer og trende nedover, eller bryte opp og gjennom motstanden på 69.

Hvis man trekker en stigende trendlinje fra forrige bunn så ser man at det kan ligne en ascending triangle, noe som er bullish, men du har også en slags dobbeltopp i det området som gir massiv motstand.

På kort sikt er jeg nøytral til Nano og handler ikke mer enn det jeg allerede har, men på lang sikt er jeg som dere alle vet veldig bull :slight_smile:

2 Likes

HAr laget en intraDB så langt i dag. Måske om den blir bunnen i en så langt halveis ferdig formert OHS i linjedagchartet?:slight_smile: …på 100dstøtten og lave rsier. OHSen skulle så kunne bli tatt ut omlag 4-5 sep. som talt opp dager av nick fornybar.

PAS i kjent stil:
Klokka Pris Volum Kjøper Selger
12:22:26 58.30 9
12:21:40 58.30 9
12:20:56 58.30 9
12:20:15 58.30 9
12:19:34 58.30 9
12:18:48 58.30 9
12:18:07 58.30 9

Sett litt nærmere på weekly, hvis vi lukker på disse nivåene, så ser det ganske bra ut. Da har vi en higher low og kan sikte oss på en lower high for å skape en weekly EQ. Alt under 69 vil være en lower high og med fravær av news i nær fremtid er EQ mest sannsynlig ila. neste 1-2 ukene.

I og med at vi er nærmere bear-brudd enn bull brudd pr. nå heller jeg 65% bearish vs bullish. Dersom vi klarer å få en lower high nærmere 69 ila. neste uke vil det endre sannsynligheten og helle mer mot bullbrudd.

1 Like

Nei, dette er ESO. PAS kjører 11 og 10.

Ukentlig emosjonell intelligens, mao.

Verdt å merke seg at beste kjøpstidspunkt (når indekser faller), er tidlgiere på dagen, siden DAX har det med å slingre litt brått/mye ned, for så å ta seg opp når USA åpner. MArkedene hodler på å lære seg at DAX og US mer og mer frakobles, hovedsakelig pga Euro og eurobonds i nedadgåenbde trend og dollar i stigende. Dette gir kapitalflukten fra euroområde til dollarområde. Bla. dette er med på å gi Trump seier i toll-krigene., i tillegg til at USA er den de volumvektede-fleste handler mest med.

Har en formert bull harami i kvarter nå, på s100dtøtten.

1 Like

Bullish salami indeed. Har sett litt på NANO siste dagene, og aksjen har egentlig gjort allt jag ønsket meg siden 2016. Vi hade fem fine bølger opp i en parabolisk bølge, og vi har rekylert ned ~80%.

Om jag skal være riktig optimistisk og bullish for fremtiden, så tørr jag kanskje å påstå vi har avslutet to første bølger av fem.

Det jag ser etter nå er ett utbrudd av fallende trendlinje med høy volum, mest sannsynlig i form av noen positiv data eller dylikt. Dette burde kunne trigge bølge 3, og ta aksjen mot 220-340 kr. Det er om jag er skikkelig optimist. Holder den på bevakning og er med om den bryter opp.

I måned har vi også en CHoCH i 2016, (rekylen) og en nå i 2018 (bunnen).

16 Likes

Bøyer meg i støvet for dine prediksjoner fra 2017.

Jag vet ikke hva “bøyer meg i støvet” betyr … sorry #svenskefan

1 Like

Jeg legger meg langflat

1 Like

Oh neeeei, mye hyggeligere å stå opp #SlippeBliFeit

2 Likes

Monthly… - altså, disse targets ser ut på chartet som noe som kan materialisere seg i 2021?

Ikke vis det blir en parabolisk rørelse, e.g, bryter aksjen opp i år skulle jag si 19-20. Savnes en firer og 5er og mot kanskje 22-23. Dette er ren spekulasjon, men om man vill eie ett mønster så er det parabolic. Forhåpentlig bryter NANO opp videre, bare følge med og se :slight_smile:

3 Likes

Noen fortolkninger til den store nedgangen tatt volum og acc/dis i betrakning?
Synes det hele virker underlig