Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Bryt 57 da!!

Stokastisk kan jo fint ligge å dure og gå på høyt nivå i lange tider så det er jo bare positivt :slight_smile:

Joda, absolutt - ser bare toppish ut (momentet) - men ikke enkelt å konkludere på 1 indikator.

Kursen er nøyaktig på motstanden i bunnen av skyen nå:

1 Like

Registrerer den skapte både brudd opp fra sky, og har hatt skyen som motstand og fulgt med ned i 2017. I 2018 er det vel kun spiken i slutten av mai som har sett ut til å respektere motstand i en ichimoku sky. Tenker toppen av skyen er et mer betydelig motstandsområde, hvor brudd vil sende den videre over, og nedre del av sky på tur opp er av mindre betydning. Nå er jeg ikke stor på ichimoku, så du må gjerne rette på synsingen min her. Finner det spennende at toppen av ichimoku skyen nå befinner seg på 60 området, og at bunnen i den lengre fremme er rundt 52. Brudd opp av 60 blir nok til test av 65, mens laber markedsstemning kan nok godt kunne følge mot 52. En vakker dag vil bear-case på kortsiktig TA igjen vise 3-siffrede tall!

1 Like

Når en aksjen bryter motstand/støtte så kursen er inne i skyen, så er aksjen iflg skyen retningsløs og det er usikkert om brudd vil komme opp eller ned. For trading, så er det samme hva kryss av rød/mørkerød + blå/kurs som er det interessante.

Ser jo ut som motstanden fra bunnen av skyen har noe for seg denne gangen da, har stanget i den i fire dager nå. :slight_smile:
image

3 Likes

ichimoku ble laget for trading av JPYUSD, tror den har liten overgang til aksjer (har du hatt suksess med den?)

motstanden tror jeg heller er strukturen som vi har på 57kr

Tror du vil se den ofte legger seg sammen med andre tekniske momenter, som bollinger i siste dagene. Så absolutt greit å ha et øye til.

har du hatt noe suksess med å bruke den til inngang/utgang?

eller er det mest som confluence?

Lenge siden jeg holdt på med inngang utgang, men viste til den i SOFF tidligere, lurer på om ikke Kitron også var representert der. Og STB.
Vet ikke, ser på macd, bollinger, 20, 50 og 200 dagers snitt i tillegg, og gjør helhetlige vurderinger på det for trading. Men mer enn dette også detaljkunnskap i selskapet det er snakk om og hva som skjer i nær og fjern fremtid, samt forståelse av historisk utvikling og økonomisk posisjon. Ingen oppskrift på hva som var bra og dårlig dog, mer tiltro til hva jeg har holdt på med hovedsakelig siste 15 månedene, kjøp og sitt. Men ser det har blandede resultater så langt. PCIB solid i fjor, Kitron og Funcom også hyggelig på lengre sikt, SOFF har vært en katastrofe, Questerre likeså, NANO er hvor jeg har sittet rolig lengst og mest, med snitt på litt under 65 etter alt av kurtasje og kostnader er kalkulert inn. Sitte rolig er mindre stress og jobb, samt når du har registrert kurtasjekostnader kom på 40.000 på et år(da hovedsakelig første halvdel av 2017) så sier det noe om hvor høy treffraten trenger å være.

1 Like

true, true

ihvertfall hvis man scalper/daytrader

syntes personlig at swing trading er mest lukrativt, men man må treffe da :sweat_smile:

eneste unntaket mitt er NANO, for sterkt fundamentalt til å gi slipp på

2 Likes

Kan jeg be om close over 60 please? :slight_smile:

3 Likes

2 Likes

59.12 er 200 dagers og 60.35 er toppen av ichimoku skyen. Håper på brudd opp fra begge i grunn.

1 Like

Hva sier langtidsTAvarselet nå da, Savepig?

Det er først og fremst bryte ut av den lange nedtrenden fra ATH som er viktig. Den ligger som et blylodd på aksjen. tilbake til 68-78 trading range ville vært magisk.

1 Like

Jeg kjørte en test i Funcom med inngang når X9 > X26 og F26 > kursen og salg når begge to er negative. Ble bra gevinst vs buy-and-hold. Hvis man ikke tar hensyn til F26, så blir det altfor mange innganger/utganger. :stuck_out_tongue:

Du får med de store oppgangene, selger i nærheten av toppen og er ikke med hele veien til bunn og det er ikke uendelig mange kjøp/salg. :slight_smile:

2 Likes

Omsatt for over 40 mill hittil. Volum er tilbake.

2 Likes

interessant, du risikerer å sitte med et massivt tap da hvis du kjører uten SL :open_mouth:

har du backtestet noen andre aksjer som det har funket på? si noen av big capsa, eller funker den kanskje best på small caps?

Er ikke så lenge til vi tar ut nedtrend-linjen. Må bare samle litt mer krefter først.

2 Likes