Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Dette har litt å gjøre med at svaret generelt finnes i tråden hvis man scroller oppover, det ikke er noe konsensus, og at en lang diskusjon med folk som sier "78? 88? 92? 110? ATH? Nei, ikke ath. Hva med 72? Går lett? Eller? Pullback til 68? 69? Ned til 66? Ser bra ut. Greit volum. " i mange titalls linjer ikke nødvendigvis har så mye for seg. Det blir også misvisende 5 minutter etter at det blir sagt.

Savepig postet ett chart som viser at det var stor omsetning rundt 78-80, nocturne har ett med en fin strek rundt 92+, 88 og 110 og ath nevnes…

I mine øyne postet babyrage fasiten, breakout er bull, og så får man gevinssikre etter skjønn når oppgangen stopper opp?

6 Likes

  • rød og gul linje i dagchart
    OSEBX skal ned
    US skal ned
    DAX er syk

Fikk vist rett. Oversolgte indikatorer er ikke salgssignal. 20 over 50 dagers skal ikke undervurderes!
Tror insider vs ikke insider hører hjemme på småprat tråd. Men mitt tekniske tips kom altså gratis :wink: Og har vist til SOS og MACD bullish signal som har antydet noe kan skje. Håper dere ikke blir ristet av lasset, NANO er ikke helt enkel å forutse intradagsvis om du vil sitte på større oppganger uten å ramle av lasset.

2 Likes

Dagens antall hander a 50 = 666 :smiling_imp:

3 Likes

Ta det på småprat da folkens! :wink:

1 Like

@pdx gidder du flytte diskusjonen til småprat insider?

humrer i skjegget

2 Likes

Veldig bra kommentarer. Takknemlig for at du øser av ditt kunnskapshorn til glede for den ubemidlete almue slik Babyrage også gjør, som er den ukronede konge på TA. Så får heller de andre storbøndene sitte på bakrommet og spille poker

6 Likes

Du mener de som betaler for at det i det hele tatt finnes ett forum?
Kvalitet kommer som regel med en pris.

Hvis du har lest kommentarene fra Insiderene her så er det INGENTING som taes ut av diskusjonene her og spinnes videre på i Insidertrådene slik at bidragsytere sitter igjen med skjegget i postkassen.
Garantert!

Men det er en fin plass å utfordre meninger og komme med hypoteser uten at det blir nedlatende eller ufint.

Dere glemmer at det er oftere en fordel å legge ut verdidrivende info slik at den er tilgjengeligfor mange, enn å ta det 1-1 eller 1-få. Det er mest når man selv er i tvil om noe, at man kan tenke seg å ta det 1-1 eller 1-få.Derfor er det altoverveiende ute i det fri på forum.

3 Likes

Er delvis enig der @Hugoil.

Problemet på gratis-delen er at det er ikke alle som er like seriøs og det er vanskelig å få til en saklig diskusjon. Spesielt når man er kritisk til en aksje. Derfor er det enkelte ganger bedre å ta opp noe i Insider delen og få en saklig diskusjon. Blir fort mye drittslenging når man diskuterer på et helt åpent forum. @pdx gjør en fenomenal jobb med å holde orden dog.

1 Like

Jeg gidder ikke å kommentere dette, men på generelt grunnlag kan jeg si at jeg i 2-3 omganger har abonnert på investtechs tekniske analyser og det var nada, fulle av halvgarderinger og selvmotsigelser. En god idé vil være å starte et lukket forum hvor man treffes en gang i måneden på Teatercaféen

3 Likes

De som har prøvd flere andre forumer tidligere, som meg selv ser verdien i å bidra.
Min motivasjon for å kjøpe insider - dreier seg i mye større grad om å tilføre penger til drift av forumet videre- enn at «alt juicy» ligger i insider delen.

Om ingen hadde spyttet inn penger, ville tekinvestor aldri hvert hva det er i dag.

Jeg ønsker å backe oppunder ting jeg verdsetter og ønsker skal vadvare/utvikles.

På samme måte som alle kålhuene som skriker om at avisene har (+) saker, og ikke forstår at folk driver buisness😎

10 Likes

1200 skrivefeil og dårlige formuleringer. Men er på farta! Moralen er : bidra, eller hold kjeft og ta det du får :clap:

Sluttet 2% over øvre bollinger, det er ikke hverdagskost. Volumet var nesten på 959k aksjer er ikke værst. Dette i en periode vi ikke venter på nyheter rett rundt hjørnet, liten måned til ASH.
Det er ikke friskmeldt langsiktig enda mistenker jeg. Men får vi utviklingen som @sparkonge har foreslått er vi vel omtrent der.


image

Spennende tid vi er i, anbefaler å se isolert på utviklingen august -> desember 2016, for strategi hvor en ikke blir potensielt vippet av pinnen.

8 Likes

Teknisk z superhappy?

Postet en TA på insider delen @Wannatri men kan oppsummere her. Jeg synes aksjen oppførte seg kontrært ifht. det tekniske bildet. Vi diskuterte det i chatten i dag før bruddet kom, og jeg sa dette ser ut som akkumulering siden alle forsøk på pullbacks ble kjøpt opp. Det er det vi ønsker å se.

Hvis du skrur på Heikn Ashi på chartet vil du se 11 dager med grønne candles. Det er ikke normalt og stigningen på aksjen er også litt parabolic. RSI er på 80. Vi må forvente et pullback snart, om ikke i morgen så på mandag eller tirsdag. Jo høyere vi kommer, jo større sannsynlighet for at vi bekrefter nytt støttenivå lenger oppe. Naturlig nok er breakout over 68 det første nivået vi må holde ved test nedover. Om det ryker så kan vi støtte oss på de glidende snittene.

Det fine er at hvis du ser hvor forrige low er nå, så er vi dømt til å lage en higher low. Om vi former en pennant etter dette, eller om den fortsetter opp er for tidlig å si. Men enda en higher low er veldig pent - higher highs og higher lows baby :wink:

Som @studenten86 har nevnt så har 20 dagers krysset 50 dagers. Hvis trenden opp fortsetter vil alle de glidende snittene peke oppover og omsider vil 50 krysse 200. Du kan gå tilbake i chartet og se hva som skjedde sist det skjedde (hint, vi gikk parabolic).

På kort sikt er jeg bearish da jeg forventer et pullback, men på lengre sikt er dette muligens starten på det som @babyrage forklarte med ChoCh. Vi brøt et massivt motstandsnivå på høyt volum med oscillators i overkjøpt område. Det er et ekstrem bullish signal i min bok. Sentimentet rundt aksjen er bra, utviklingen til selskapet er bra, og kursen viser styrke. Så summa summarum, long potten min står stødig videre :wink:

20 Likes

Takk for det @Nocturne Har sef lest på insider.
Var et forsøk på å være vittig på denne:

Setter uanz pris på de tekniske innleggene. Fortsetter å lese, så får jeg gjerne en god inngang jeg og en gang!:+1::rofl:

2 Likes

Jeg solgte longpotten også i dag. Tror på nedgang i morgen.
Erdette et godt innlegg, uten noe teknisk knacks?

Du tror ikke 68 holder?:slight_smile:

1 Like