Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

coming some day, be sure.

La merke til at 500 dagers trendkanalen min akkurat har snudd retning og peker nordover, ganske kraftig tilogmed. Den grønne linja. ^^
NANO fikk konsolidert litt i dag, tenker mandag og tirsdag vil minne om i dag med flatere utvikling. Og onsdag har vi fått hørt podcasten til Radium(kommer vel tirsdags kveld), hvor dr JE kan informere litt om dataene fra abstraktene. Håper på sluttkurs på onsdag over 75. Momentum, akkumulering og det at vi har sluttkurser over 68 er meget hyggelig. Siden vi nærmer oss ASH med stormskritt, og det er mye medvind i kursens utvikling, er rommet 88-93 noe som jeg tenker vi er på tur mot 30. november / 3. desember. Mye motstand på 82 historisk, treffer vi område i god tid før ASH er jeg optimistisk på at det blåses forbi. Skal vi over 100 i år, er det melding om PRIME/BTD som ticker inn i midten av desember. Da er jeg åpen for at det blir ATH i år. Mistenker også at mange tradere går ut før/under ASH, så kan bli meget volatil desember.
Litt kvalifisert synsing med en teknisk touch :joy:
PGA muligheter for partner, og designasjoner fra regulatoriske myndigheter, er mitt stalltips, akkumuler og gjem vekk.

image
edit*

tar med denne, toppen i 500 dagers ubrutt trendkanal er altså på 196 nå :wink:

14 Likes

Utrolig fiffig chart nå

8 Likes

Hva tenker @babyrage om dette nå? Ser at Nocturne etterlyste volum på 1 mill i går, og det fikk han nesten (972k)

Noe extended på oppsiden, men kan sikkert fortsette oppover etter litt konsolidering. Tolkar det som en SOS i konsolidasjonen, 7 mnd må være nok i NANO for å forsle ut svake hender.

7 Likes

Jeg mener brorparten av det en kan kalle svake hender ble rystet ut under kapituleringen til 38 i våres. Etter den tid har jo aksjen stort sett falt på zzzzzzzz volum.

Det er hele poengen med konsolidasjoner, og man tjener enorme summer penger gjennom å ackumulere aksjer i disse periodene. Forutsetter selvsagt du klarer identifera hvor i trenden man er.

”…all the fluctuations in the market and in all the various stocks should be studied as if they were the result of one man’s operations. Let us call him the Composite Man, who, in theory, sits behind the scenes and manipulates the stocks to your disadvantage if you do not understand the game as he plays it; and to your great profit if you do understand it.”

13 Likes

Dette postet du i april. Det er teorien bak disse fasene du beskriver?

Edit
Nå ønsker jeg meg en LPS i uken som kommer.

2 Likes

Husker ikke hvor den kom ifra, men synes denne er best å begynne med om man er interessert.

https://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:market_analysis:the_wyckoff_method

Jag synes fler burde ta det til seg. Det eneste jag leser på diverse tråder her er klaging, “manipulasjon”, 60min charts, candle sticks å tull så fort en aksje ikke går din vei.

Skjønner du att 1; markedet bryr seg ikke en sekund om hva du syns, 2; markedet er ett krig som består av mennesker med ett svagt syke og 3; bruk der for alt det er verdt, så garanterer jag deg bedre resultat.

@holmes skjønte det snabbt, og han lagde sin greia av der og har nå nærmere +50% i år. Gjør det 10 år i rad så kan du kose deg med dine memes og le åt alle mennesker som ikke skjønner det.

End of rant.

20 Likes

Men du har enda ikke akkumulert noen NANO-askjer ikke sant? Kjøp dersom vi bouncer på taket av nedtrenden? Det er i hvert fall det jeg vurderer.
Interessant å vite når du tenker inngang :slightly_smiling_face:

Jag holder mine kjøp i aksjer for meg selv. Diskuterer kun case jeg eier på litt lengre sikt eller hvor jeg har nevnt jag har en liten posisjon/interesse.

Men om du spør hvor jag selv hadde kjøpt, så er det i springen på nedsiden ved 50 kr og oppover, eller en LPS.

1 Like

Haha, nå var du veldig kryptisk :medal_military:

Nå var det vel nettopp holmes som hadde en episk rant angående dette men. :stuck_out_tongue:

Mye volum har gått de siste dager. Hvem kjøper hvem “dealer” ?

Er dette noe betraktninger som er TA verdig?

Har vært en meget pen utvikling siste måneden. Vi holdt oss meget bra i går tross for at vi er overextended på div. oscillators. Det beste å gjøre fremover er mest sannsynlig buy the dips! :smirk:

8 Likes

Weekly TA

Noen ganger er det lurt å zoome ut og se på den større trenden enn intradagsbevegelsene. Her er weeklychart av Nano. Aksjen har ligget i en fallende trend som vi alle vet og vi fikk brudd opp av denne sist uke på høyt volum. Vi trenger bekreftelse av dette bruddet på weekly som på daily. Det vi da forventer er en liten pullback, lage en higher low, og så gå videre opp og over 72-73 for å lage en higher high. Psykologien bak formasjonen som skimtes er også en slags OHS formasjon, eller en dobbel bunn, alt ettersom hvordan man ønsker å se på det.

Vi diskuterte i chatten nettopp at Nano mest sannsynlig vil etablere en høyere trading range. Forrige range har vært 45-68, mens en ny range vil kanskje være 68-93. Men man bør være forsiktig med å selge seg ut nå, om man har sittet på i hele år, da jeg tror oppturen såvidt har begynt her.

Det skraverte området er området jeg anser som viktig å forsvare for å bevare opptrenden, men legg merke til at vi kan korrigere helt ned mot 61 og fremdeles lage en higher low.

20 Likes

Mye og be om, men håper inderlig på varig brudd på 93 området. Denne gangen må noen knipse dr Dahle på pungen om han reduserer igjen! Satser på at @kaei eller @anon21766851 kan bistå her!
@Nocturne god post! :clap:

4 Likes

@Nocturne, jeg pleier ikke å dille så mye med ukeschartet, men gjorde en test bare for shits and giggles.

Topplinjen i nedtrenden ble jo en smule høyere der faktisk.

2 Likes

Er vel fordi du har log-chart og hans er lineær skala :slight_smile: Hos meg er de like med lineær.

1 Like

Det stemmer som @Aksjesnila sier. På log vil nedtrenden være høyere.

Leser Minervini boken (takk til @ezPappi) og bet meg merke i følgende:

During the first few months of a new bull market you should see multiple waves of stocks emerging into new high ground; general market pullbacks will be minimal and probably will be contained to 3 to 5 percent from peak to trough. Many inexperienced investors will be looking to buy a pullback that rarely materializes during the initial leg of a new powerful bull market, which from the onset will appear to be overbought.

Typically, the early phase of a move off an important bottom has the characteristics of a lockout rally. During this lockout period, investors wait for an opportunity to enter the market on a pullback, but that pullback never comes. Instead, demand is so strong that the market moves steadily higher, ignoring overbought readings.

As a result, investors are essentially locked out of the market. If the major market indexes ignore an extremely overbought condition after a bear market decline and your list of leaders expands, this should be viewed as a sign of strength. To determine if the rally is real, up days should be accompanied by increased volume whereas down days or pullbacks have lower overall market volume.

Nå snakker han om markedet generelt, men er spent på om dette prinisppet nå vil vise seg i Nano. Husker det gjaldt i 2016 hvor det i perioder var umulig å få tak i større volum av aksjer… :slight_smile:

6 Likes