Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Er vel litt drøyt å si at vi har reagert ned når 200 dagers aldri rakk å bli testet før Corona slo inn.

Kr 12 ser jeg ikke nødvendigvis ut av dette chartet isolert, det er mer enn erfaring fra norsk biotek og hvor prisingene har pleid å ligge.

Mens retningen er noe som man tenker ut i fra såkalte Path of Least resistance. Nå er det mange som har vært inne i aksjen basert på et play der et nytt kortsiktig positivt momentum var etablert, men som har sett det skutt ned.

Edit:

For å gjøre det mindre subjektivt, her er et annet chart jeg har brukt hvor jeg har latt tradingview sitt verktøy for regresjonstrender peke opp trendkanalene.

Da ser enn at slik verktøyet tegner den kortsiktige opptrenden er den enda ikke definitivt ødelagt.
Men momentum ser nitrist ut, og den er nå helt på siste forsvarslinje.

@diffish det er sant, men det er vel ikke akkurat bullish at den deflektet ned fra 50 dagers før den en gang rakk å komme opp til 200…

1 Like

Spiller litt videre på chartet jeg postet lenger oppe. Hvis man ser på volum siste tiden (hvit pil) har det ikke vært store variasjoner. Både ned og opptur har vært uten store utslag. Noe som kan indikerer fravær av større institusjonell kvalitet.

Utifra reaksjonen som kom ved corona delen, kan vi trygt konkludere med at det var et “weak hands” rally. Denne dippen hadde nok kommet uansett. Men bakteppet med corona osv, vil jeg si definerte selve bevegelsen.

Det er først ved “corona dippen” vi ser økning i volum som gir litt uslag på chartet. Nå vil volumet fra EMIen gjøre det vanskelig å se variasjoner, men vi kan fremdeles lese endringer på volum både i august, september, rally etter EMI osv.

Slik markedet har vært siste dagene kan en utydelig presentasjon eller melding lett trigge et usikkert marked til å lette seg for aksjer. Sitter iallefall klar med tradepotten hvis signalene og muligheten byr seg :joy:

4 Likes

Folk bryr seg nok fint lite om det tekniske nå, men slenger ut denne likevel

5 Likes

Snudde ganske spot on der nede på linja :+1:t2:

Annen tolkning, men med ca samme nivåer. Laget denne da man fikk første fall til 20kr i okt/nov 2019.

1 Like

Håpte på en tydelig “2nd point of fear”. Men dette var nå å ta litt vel hardt i :joy:

Får bare vente å se hva som kommer etterpå.

Slik det trender går aksjen i null omtrent når vi skrur opp villa farris flasken ved nyttår. Thank you for playing.

9 Likes

@fish1430 hva tenker du skal til her nå før du kjøper? Kan det by seg noen gode muligheter ved slike store bevegelser som man ser nå? Alltid interresant å høre din mening også, da du har truffet bra her tidligere. Forresten ganske sykt/kjipt å tenke på at kursen er neste den samme nå, som da jeg kjøpte for første gang i 2013 for 15kr😅

La denne ut på PHO sidene også men er jo relevant for alle Biotek selskapene på OSE.
Fallene de siste dagene for farmasi sektoren har vært harde.
Ser vi på Chartet på hele sektoren så er vi nå på et støttenivå siden 2013.
Her har sektoren truffet bunn også i Februar 2016.
Kan forhåpentligvis ligge en sterk støtte i dette området for sektoren.

Indexen reagerer opp fra støttenivået (55-56). Ser at selskapene jeg følger i denne sektoren blir trukket opp med indexen å ha bunnet ut. Ser litt lys i tunnellen i disse influensatider.

5 Likes

Jeg prøvde meg på en inngang da jeg tenkte vi kunne ha satt en W HL(ref innlegget mitt i tradergruppa for noen uker siden), og trodde inngangen var prima(23,56), men ble stoppet ut da bunnen røk (23.18) siden dette bekreftet et bear brudd av et ukentlig EQ. Når vi brøt ned nå, så ble et lengre salgssignal avgitt, så tror det kan ta litt tid før neste gode setup. Har kommet en del kjipe nyheter ang CEO osv som vil stille en del spørsmål hos folk, så da trenger ofte markedet godt med tid for å fordøye dette. For ikke å nevne høy cashburn og emi.

Et godt eksempel var integrum tilbake i tid som fikk den ene kjipe nyheten etter den andre, før kursen begynte å gå sidelengs en lang periode. I denne perioden begynte bedre nyheter å komme, og til slutt var markedet klart for trendendringen tilbake til bull.

Kan legge ved det jeg så på som et mulig trendbrudd og hvorfor jeg kjøpte/solgte. Som vi ser på bildene brøt EQ en dag eller to før emien.

3 Likes

Sjekk OSE3520 Indexen… Etter å ha vært ned 16% og truffet støttelinjen helt tilbake til 2013 har den snudd opp og ligger positiv. Denne trekker hele sektoren opp.
Forsiktig positiv til utviklingen fremover… Må jo være en fantastisk mulighet å komme inn i Biotek på disse nivåene nå…

2 Likes

Ja tror det bunnet ut idag.
Ser Dax og SPX er kommet ned på de verdiene som er vanlig for en korreksjon ca. 15% samt teknisk er kommet ned på støttenivåer.

Herfra tror jeg det er long som gjelder

3 Likes

Håper såklart du har rett men jeg er fremdeles avventende.

Interessant. Har sett på ATL i Nano for en mulig bunn, den nådde ikke HELT ned dit, men close.
Styrken i bounce her sier jo at bunnen potensielt er satt, men noe varig opptur med en gang tror ikke jeg heller på. Mitt syn er at vi nå går inn i en EQ formasjon (siden spennet mellom topp og bunn intradag er så stort). Brudd på rangen vil indikere videre retning.

Jeg heller likevel mot at sannsynligheten for brudd opp, fremfor ned, er større pga. oversolgte indikatorer, men sentimentet i aksjen (+ makro) gjør at jeg også er avventende ifht. å kjøpe veldig mye her nede (har kjøpt litt i dag dog).

Potensiell EQ formasjon til neste uke?

2 Likes

Kan du uddybe EQ formation? (men enig, tænker den videre vej er op eftersom hele OSE retter sig …)

Forklarte det her:

3 Likes

Du traff pinadø på denne. Selv om den ikke var så lenge på 12-tallet. Det hadde jeg aldri trodd😅. Håper dette var bunnen🤞

Veldig ofte så er touchene på disse ekstreme nivåene veldig korte, kanskje bare noen få handler synlige, slik at man får en skikkelig v-formet dal på bunnen. Sett det i mange aksjer i dag.

Er fordi en del folk rett og slett bare MÅ selge på bunnen av forskjellige grunner, kan være margin calls eller at de sitter med penger de rett og slett ikke kan tape mer av.

1 Like

Er vi i begynnelsen av en slags slingshot move over hele fjøla kanskje🤔
https://vimeo.com/158082296